Diskutera allt som rör Travspelet.
Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Jag gratulerar Stall Steel till segern men kan inte låta bli att vara lite bitter, av någon anledning tog min Dance of Death inte ut sig i loppet. Om det var Hans Owe som inte kunde få ut det sista ur honom låter jag vara osagt. DoD kom in med vilopuls efter loppet, formen minskade 4 trots ge allt i körorder... Jaja nu blir det hårdträning och avelsarbete fram till Derbyt så får vi se om han har lärt sig att ta ut sig då.
Jag gratulerar Stall Steel till segern men kan inte låta bli att vara lite bitter, av någon anledning tog min Dance of Death inte ut sig i loppet. Om det var Hans Owe som inte kunde få ut det sista ur honom låter jag vara osagt. DoD kom in med vilopuls efter loppet, formen minskade 4 trots ge allt i körorder... Jaja nu blir det hårdträning och avelsarbete fram till Derbyt så får vi se om han har lärt sig att ta ut sig då.
Samma för mig i Oaks med Hans Owe som kusk, min kuse sjönk också bara fyra i form. Kanske borde öka affärens sortiment med någon typ av spö (eller grisfösare)?
Det måste ha varit ett upp-pullat lopp där det bara var körning sista 300-400 metrarna, och där Landslide Victory gick tuffaste repan av alla ute i spåren.