1
2
3
[ 4
]
|
bossebast
|
Posted: 2009-05-23 10:17:58
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 4, STANDPOINT
|
Handen på  har verkligen någon av dessa i elitloppet att göra?
Visst har Standpoint med flera varit bra på slutet men elitloppsklass, knappast. Gör de sedan en topprestation idag och får en plats i elitloppet vad har de där att göra med en veckas vila emellan? Som om elitloppet inte skördat sina offer ändå med 2 tuffa heat samma dag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-23 10:19:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STANDPOINT
|
Inte sagt att de måste vara med bara för att de vinner. Om man bara ser det som ett lopp som vilket annat och där det är 300k i första pris så kan han väl mycket väl vinna detta mot detta motståndet? Jag spikar iaf
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2009-05-23 10:25:57 Uppmärksammade en ganska intressant sak, Lugdunum har i sin karriär startat 3 gånger på kortdistans (1640 meter auto) Dessa tre gånger har han kommit 1-2-5 mot tufft motstånd och krångliga spår, första platsen kommer jag ihåg när han tog han var grym! om jag inte minns helt fel så hängde han i tredjespåret hela loppet någon gång i mars och kunde endå knalla undan lätt på 12,3 (i mars). Nja jag tror detta om att han inte är sprinter är skitsnack! har ju inte alls startat mycket på kortlopp så ja lirar här! dessutom på senare år har han verkligen trivts på solvalla ..
Answer to: "Uppmärksammade en ganska intressant sak, Lugdunum har i sin karri&a"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håller kanske med dig lite här Kakan, det kan nog bli denne sprallige o lite halvtokige fransos favoritdistans restens av hans karriär, för i den klass han är uppe i så har han nog mer att ge på kortare distanser än längre, då han har tappat mycket av styrkan han en gång hade som enda vapen....han gör ibland tokrusningar långt bakifrån för att komma fram utvändigt och lägger då oftast en 700 rökare i början när startruset lagt sig, sen brukar han direkt trycka upp tempot konstant tills det nalkas upplopp o där tappar han ofta rytmen, men då talar vi om 2140 och 2640 mest....så han kan säkert gå 11.0-11.5 fart hela vägen på 1640a, problemet är starten där han är mycket känslig, de får ofta fuska med en liten tappstart och ej ansluten till vingen......fast jag kryssar inte honom då jag spikar Standpoint utan tvivel.
Verkar vara en riktig skjutare....mest rädd för Global Glide som jag tror har ett större register. 
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-05-23 10:41:04 Edited(1): 2009-05-23 10:42:09  Inte sagt att de måste vara med bara för att de vinner. Om man bara ser det som ett lopp som vilket annat och där det är 300k i första pris så kan han väl mycket väl vinna detta mot detta motståndet? Jag spikar iaf
Answer to: "Inte sagt att de måste vara med bara för att de vinner. Om man b"
|
V 4, STANDPOINT
|
Sant och de kuskar som håller huvudet kallt ger sin häst bästa chansen och dit hör ju Erik. Finns dock andra som drömmer om elitloppet och laddar utan att se till konsekvenserna och det kan ju ställa till det för de med mer långsiktiga planer. Med det menar jag kuskar som Daniel, Fredde, Ludde och i detta lopp även Johnny. Undrar vad han har för körorder med Lugdunum?
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-05-23 10:45:41
|
V 4, STANDPOINT
|
Var det inte någon här på forumet som skulle göra något om SJ´s Photocopy vann elitloppet? Bara hålla tummarna idag att han inte vinner och tar sig dit, eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-23 10:52:59  Håller kanske med dig lite här Kakan, det kan nog bli denne sprallige o lite halvtokige fransos favoritdistans restens av hans karriär, för i den klass han är uppe i så har han nog mer att ge på kortare distanser än längre, då han har tappat mycket av styrkan han en gång hade som enda vapen....han gör ibland tokrusningar långt bakifrån för att komma fram utvändigt och lägger då oftast en 700 rökare i början när startruset lagt sig, sen brukar han direkt trycka upp tempot konstant tills det nalkas upplopp o där tappar han ofta rytmen, men då talar vi om 2140 och 2640 mest....så han kan säkert gå 11.0-11.5 fart hela vägen på 1640a, problemet är starten där han är mycket känslig, de får ofta fuska med en liten tappstart och ej ansluten till vingen......fast jag kryssar inte honom då jag spikar Standpoint utan tvivel.
Verkar vara en riktig skjutare....mest rädd för Global Glide som jag tror har ett större register. 
Answer to: "Håller kanske med dig lite här Kakan, det kan nog bli denne spra"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LUGDUNUM
S 8, TURNAROUND
|
Global Glide är inget att vara rädd över, blir tempotorsk i 5 ytter .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-23 11:21:26  Global Glide är inget att vara rädd över, blir tempotorsk i 5 ytter .
Answer to: "Global Glide är inget att vara rädd över, blir tempotorsk i "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LUGDUNUM
S 8, TURNAROUND
|
ANTAGLIGEN NORSKT OCH BARFOTA PÅ LUGDUNUM NU!
(Barfota för 1:a gången)
(Norskt 1:a gången på mycket länge)
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2009-05-23 12:38:19
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
V 8, TURNAROUND
S 8, TURNAROUND
|
Litar på Ludde.  Väl så bra som någon häst.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-05-23 15:25:39
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Förstår helt ärligt inte hur vissa tänker när dom tror att Lugdunum skulle ha en chans i detta lopp... Sundons Gift däremot överraskade mycket positivt på mej! Han kunde ju faktiskt hänga på rätt skapligt och det trodde jag aldrig...  Men i elitloppet har han som väntat inget att göra. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-23 15:28:05  Förstår helt ärligt inte hur vissa tänker när dom tror att Lugdunum skulle ha en chans i detta lopp... Sundons Gift däremot överraskade mycket positivt på mej! Han kunde ju faktiskt hänga på rätt skapligt och det trodde jag aldrig...  Men i elitloppet har han som väntat inget att göra. 
Answer to: "Förstår helt ärligt inte hur vissa tänker när dom"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LUGDUNUM
S 8, TURNAROUND
|
Lugdunum kom ju helt fel på det, börjar med att braka rätt in i startvingen och redan då får Johnny problem, då tappar han lite mark sedan hängande i 4:e spår, banan passade tydligen inte alls honom.. dessutom backade johnny onödigt långt ner, men titta så han går på upploppet!
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-05-23 15:38:15
|
V 4, STANDPOINT
|
Visst 11,2 men det känns inte som elitloppsklass på någon av pållarna
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-05-23 15:39:22  Lugdunum kom ju helt fel på det, börjar med att braka rätt in i startvingen och redan då får Johnny problem, då tappar han lite mark sedan hängande i 4:e spår, banan passade tydligen inte alls honom.. dessutom backade johnny onödigt långt ner, men titta så han går på upploppet!
Answer to: "Lugdunum kom ju helt fel på det, börjar med att braka rätt "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Och du trodde att han inte skulle hamna fel på det eller??? Hade inte under några omständigheter hamnat på nåt annat ställe än sist! Kör dom samma lopp 1000 gånger till så är han inte på plats någongång. Det va två hästar som gick bra över upploppet och det var Dig For Dollars och S.Js Photocopy.
|
|
Reply
|
|
Revenge
|
Posted: 2009-05-23 16:20:01
|
Became a member: 2008-09-05
Forum posts: 266
V 4, STANDPOINT
S 3, LATITUD
|
Har Latitud kommit i mål ? ^^ Han såg ryggen på Adielsson i 1200 m sen försvann Latitud ? stänkrädd ?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-05-23 18:59:12
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, STANDPOINT
S 4, STANDPOINT
|
Sundons Gift var mycket bättre än jag trodde. Inte alls katastrof dålig. Helt klart medioker.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-05-23 19:03:08  Sundons Gift var mycket bättre än jag trodde. Inte alls katastrof dålig. Helt klart medioker.
Answer to: "Sundons Gift var mycket bättre än jag trodde. Inte alls katastrof"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 7, GIANT SUPERMAN
|
Har dock inte i ett elitliopp att göra. Då kan de lika gärna bjuda in Latitud, eller varför inte Giant Superman?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-23 19:08:29  Har dock inte i ett elitliopp att göra. Då kan de lika gärna bjuda in Latitud, eller varför inte Giant Superman?
Answer to: "Har dock inte i ett elitliopp att göra. Då kan de lika gärn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tydligen så har han där och göra eftersom han är med ? Tyckte han gjorde det bra idag!
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-05-23 20:05:32  Tydligen så har han där och göra eftersom han är med ? Tyckte han gjorde det bra idag!
Answer to: "Tydligen så har han där och göra eftersom han är med ?"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 7, GIANT SUPERMAN
|
Stenbys bedömningar säger ju mycket? Vilket resonemang, koss...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-23 21:30:36 Edited(1): 2009-05-24 13:44:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
skönt att man INTE behöved be om ursäkt...... Ang Latitud och den allt för "optimistiske" Sölve Bäck. Men han var bra ju......
Skönt också att se "mäster" fatta ett klokt beslut att låta Standpoint stå kvar i stallet, flera sådan tack!
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
|