1
2
3
4
[ 5
]
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-09 21:39:50
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
haha, jag har hållt på i några år och kan säkert hålla på i några år till med att käfta om goop
såvidare han inte börjar köra bättre då......
har edlund och almenäs gjort slut? herregud, men dem passade ändå inte ihopp, hon är HELT för snygg för johan edlund, haha.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-09 22:26:43  finns inte på världskartan att du är 25 år och beteer dig så omoget.
jag tycker sällan att det är lätt i efterhand, det beror på hur många av vinnarna man hade på ramen, i detta fallet så hade jag 6 av vinnarna på ramen, men hade rankat lite för dåligt och därför fick jag inte 6 rätt. Prime var superspiken och den åkte jag på.
så med tanke på att jag hade 6 av vinnarna på ramen så tycker jag inte att det var så svårt att det motsvarar 5 miljoner,,,,,men jag hade aldrig haft 7 rätt hur jag än spelat eftersom jag spikade prime.
Mitt högsta DD odds var senast på jägersro då lost withoutyou vann i DD1, den gav väl ca: 150ggr?
Min hösta DD vinst är en rak DD jag hade till 50ggr pengarna på en dubbel ludde i början av året.
Denna lördagen lirade jag 7,11 i DD 1 mot 6 speedy gold i DD2 som jag tror hade vunnit om om buhler inte kört sig fast bakom francoso och blivit dragen sist,,,,,kusken sade i alla fall att han hade vunnit.
men trav handlar om mycket tur och lite skicklighet.
Answer to: "finns inte på världskartan att du är 25 år och beteer dig så omoget.
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är det bara jag som inte värderar tur/skicklighet på det sättet?
Tycker nog att det är 75% att vara påläst och 25% tur/slump...
Titta då inte för mycket på mina oseriösa system på V75 kungen...då ser det ut som att pålästheten är ca 2,5 minut i veckan  , det blir lätt så när man inte lämnar in systemen. Ima Super Crown trodde jag iof på, den är i mål.............................nu!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-09 22:50:04 Edited(1): 2007-12-09 22:50:33  finns inte på världskartan att du är 25 år och beteer dig så omoget.
jag tycker sällan att det är lätt i efterhand, det beror på hur många av vinnarna man hade på ramen, i detta fallet så hade jag 6 av vinnarna på ramen, men hade rankat lite för dåligt och därför fick jag inte 6 rätt. Prime var superspiken och den åkte jag på.
så med tanke på att jag hade 6 av vinnarna på ramen så tycker jag inte att det var så svårt att det motsvarar 5 miljoner,,,,,men jag hade aldrig haft 7 rätt hur jag än spelat eftersom jag spikade prime.
Mitt högsta DD odds var senast på jägersro då lost withoutyou vann i DD1, den gav väl ca: 150ggr?
Min hösta DD vinst är en rak DD jag hade till 50ggr pengarna på en dubbel ludde i början av året.
Denna lördagen lirade jag 7,11 i DD 1 mot 6 speedy gold i DD2 som jag tror hade vunnit om om buhler inte kört sig fast bakom francoso och blivit dragen sist,,,,,kusken sade i alla fall att han hade vunnit.
men trav handlar om mycket tur och lite skicklighet.
Answer to: "finns inte på världskartan att du är 25 år och beteer dig så omoget.
"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
såg att det var nån som skrev om v:75 kungen.. då gick jag in och kollade och du va med nijo.. du skrev att du tyckte att omgången va lätt... då vill jag bara lyfta på kepsen och gratulera till dina 2 rätt... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-09 22:58:48
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
haha, hade jag bara 2 rätt??? inget bra alls  blir dock sällan bra när man skriver ett system tidigt.
men om jag inte sett värmningar så hade jag tyckt att det var en mycket svår omgång så här i efterhand,,,,hästar som victoria fame, king goran och simb luke trodde jag inte alltför mycket på innan lördagen vid 14.00.´
att vara bra påläst i all heder, men hästar är djur och fungerar sällan som man tror, särskilt nu på vintertid är det mycket svårt att veta hur bra hästarna ska prestera innan värmningarna pga konstig bana, ny balans? och lite sämre och ojämnare hästar än de som startar på sommaren.
Jag tror inte att nissarna som vunnit flera miljone rpå v75 i år har varit pålästa, ni minns damen som spikade real desire till 50ggr pengarna? eller alla 35kr system där folk säger att dem spelat efter personnummer och allt vad det finns,,,,eller killen som vann pga hans spik blev struken och salma boko kom in som reserv.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-09 23:02:59  haha, hade jag bara 2 rätt??? inget bra alls  blir dock sällan bra när man skriver ett system tidigt.
men om jag inte sett värmningar så hade jag tyckt att det var en mycket svår omgång så här i efterhand,,,,hästar som victoria fame, king goran och simb luke trodde jag inte alltför mycket på innan lördagen vid 14.00.´
att vara bra påläst i all heder, men hästar är djur och fungerar sällan som man tror, särskilt nu på vintertid är det mycket svårt att veta hur bra hästarna ska prestera innan värmningarna pga konstig bana, ny balans? och lite sämre och ojämnare hästar än de som startar på sommaren.
Jag tror inte att nissarna som vunnit flera miljone rpå v75 i år har varit pålästa, ni minns damen som spikade real desire till 50ggr pengarna? eller alla 35kr system där folk säger att dem spelat efter personnummer och allt vad det finns,,,,eller killen som vann pga hans spik blev struken och salma boko kom in som reserv.
Answer to: "haha, hade jag bara 2 rätt??? inget bra alls:( blir dock sällan bra när "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
håller faktiskt med dej! men jag lovar att det är enda gången! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-09 23:09:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var inte "damen" ganska påläst, pluggade väll hela veckan till v75...
Jag var helt övertygad att COTTON WASTE (48ggr) skulle vinna i Måndags, hade kunnat spika den men hade 3...fegade ur.
Åkte tyvärr på 72-oddsaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 11:18:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är bara att inse att V75 är nog världens svåraste spel. Oftast bildare man sig en uppfattning om loppen tidigt i veckan. Och sedan(för min del) så omformas de ju närmare spelstoppet kommer. Framförallt om man är på plats & kan kika på värmningarna själv. T.ex. så trodde jag stenhårt på . Duper S.G. tidigt i veckan & var inne på att spika. Men eftersom vädret blev som det blev så åkte han t.o.m. bort från systemet. (Detta lyckades ju denna gång iaf.)
Och det är här mycket av svårheten ligger (tycker jag). Att våga plocka bort hästar man trott stenhårt på tidigare i veckan pga av väder, strykningar m.m. För visst har det hänt otaliga gånger att man rykt på nån man plockat bort & hjärnan kokat (man undrar hur j-vla dum man är) fast näst gång så lyckas det kanon. Det är här mycket av charmen ligger. Att våga spela på sina egna "feelingar". Våga plockar bort favoriter.
Nu ska väl inte en anna snacka så mycket, då jag inte är nån som dragit in STORA pengar, men detta är min filosofi & det jag tycker är roligt med travet.
För att gå på de sk. experterna brukar inte göra nångon varken rik eller glad
Tycker sådana här forum är mera intressant ur spelsynpunkt med roliga & många gånger matnyttiga diskussioner. Så nu tar vi nya tag inför helgen, med ett par härliga susare.. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
|