[ 1
]
|
|
Posted: 2008-12-18 09:17:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
avkomma efter Stopping Trasher och Alpine
Coral Fawlty (25643) Namnbyte
--------------------------------------------------------------------------------
1 år Sto
Hagmyren
Frisk
Styrka 4
Snabbhet 2
Startsnabbhet 2
Spurt 2
Galopprisk 7
Form 7
Rutin 0
Tung bana 3
Vinterbana 1
Medel 3.1
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-12-18 11:01:32
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
avkomma efter Stopping Thrasher och Bonnie, grymt nöjd! ::o
Brave Action (25633)
1 år Hingst
Östersund
Frisk
Styrka 0
Snabbhet 0
Startsnabbhet 1
Spurt 1
Galopprisk 7
Form 7
Rutin 0
Tung bana 3
Vinterbana 2
Medel 1.3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-22 16:02:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kollat igenom alla Stopping Trashers avkommor nu. Väldigt många ligger mellan 2.6-3.1 i medel ungefär, vilket väl gör att de lätt borde ge pengarna tillbaka. Med lite träning blir det okej 3-åringar då. Antingen springer dom in 50.000 eller också kan de i så fall säljas för dom pengarna. Alltså borde det vara en helt okej affär.
Några är däremot riktiga kameler om man ser till medel, men det är väl rätt väntat. Kan jag dra i snitt 2-3 av 7-8 med runt 2 i medel rån svenska 400.000 kronors-lottot så skulle jag nästan bli sur om det inte var ett par 1.5-2.0 i medel av fölen från stopping.
[i]Det som RETAR MIG däremot är att hästarna som kommer från aveln i stort sett ALLTID verkar få höga galoppvärden, även stoppings föl. Jag kan ha fel, men det är känslan jag får när jag kollar såväl stoppings som Growing Ships föl. Varför ?!? [/i]
Vet inte vad GS har för galoppvärde men ST har i varje fall hyfsat lågt där, så det kan knappast ligga i generna
Tycker det är lite irriterande och surt i varje fall...förstår inte logiken ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-22 16:09:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det konstiga är väl kanske inte att de avlade hästarna har hög galloprisk utan att stuterihästarna inte har det.
Man får ju aldrig en 9 i snabbhet från stuteriet men en 1a galloprisk kan man få.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-22 16:25:41  Kollat igenom alla Stopping Trashers avkommor nu. Väldigt många ligger mellan 2.6-3.1 i medel ungefär, vilket väl gör att de lätt borde ge pengarna tillbaka. Med lite träning blir det okej 3-åringar då. Antingen springer dom in 50.000 eller också kan de i så fall säljas för dom pengarna. Alltså borde det vara en helt okej affär.
Några är däremot riktiga kameler om man ser till medel, men det är väl rätt väntat. Kan jag dra i snitt 2-3 av 7-8 med runt 2 i medel rån svenska 400.000 kronors-lottot så skulle jag nästan bli sur om det inte var ett par 1.5-2.0 i medel av fölen från stopping.
[i]Det som RETAR MIG däremot är att hästarna som kommer från aveln i stort sett ALLTID verkar få höga galoppvärden, även stoppings föl. Jag kan ha fel, men det är känslan jag får när jag kollar såväl stoppings som Growing Ships föl. Varför ?!? [/i]
Vet inte vad GS har för galoppvärde men ST har i varje fall hyfsat lågt där, så det kan knappast ligga i generna
Tycker det är lite irriterande och surt i varje fall...förstår inte logiken ?
Answer to: "Kollat igenom alla Stopping Trashers avkommor nu. Väldigt många "
|
Became a member:
Forum posts:
|
så här ser avkomman efter Alpine o Stopping nu.
Tränar ok, ej kört backträning ännu!!
snart 4 i snabbhet
Coral Fawlty (25643) Namnbyte
--------------------------------------------------------------------------------
1 år Sto
Hagmyren
Frisk
Styrka 4
Snabbhet 3
Startsnabbhet 2
Spurt 2
Galopprisk 7
Form 8
Rutin 0
Tung bana 3
Vinterbana 1
Medel 3.3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-22 16:53:51 Edited(1): 2008-12-22 16:54:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag fick också en fin avkomma efter stopping trasher.
har 2 4 4 1 tränar ca 0.200 i snabbhet +0.060 i startsnabbhet synd på en 8 i galopprisk bara.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|