[ 1
]
|
Cherry
|
Posted: 2008-12-10 12:41:12
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Breeders Cup, final. |
500 000 kr 1640a 2008-12-10 20:00 Örebro  |
|
Resultat |
|
1. | 6, |
 |
Turbo Knut |
 |
Torbjörn Jansson |
1,09.3a |
500 000 kr |
2. | 5, |
 |
No Fear |
 |
Jan-Åke Hoas |
1,09.4a |
250 000 kr |
3. | 2, |
 |
Screaming
Fist |
 |
Belinda Lindberg |
1,09.4a |
125 000 kr |
4. | 11, |
 |
Thunder Striker |
 |
Johan Karlsson |
1,09.5a |
70 000 kr |
5. | 8, |
 |
Powerslave |
 |
Olle Hedin |
1,09.6a |
35 000 kr |
6. | 9, |
 |
Advanced
Paradigm |
 |
Hans-Owe Sundberg |
1,09.6a |
20 000 kr |
7. | 4, |
 |
Bring Me Sunshine |
 |
Jörgen Westholm |
1,10.2a |
0 kr |
8. | 14, |
 |
Perfect Space |
 |
Jim Oscarsson |
1,11.0a |
0 kr |
9. | 3, |
 |
Honourable
Frenzy |
 |
Carl-Erik Lindblom |
1,11.0a |
0 kr |
10. | 1, |
 |
Phantom Pearl |
 |
Tommy Eriksson |
1,11.1a |
0 kr |
11. | 7, |
 |
Spådamen |
 |
Charles Degiorgio |
1,11.3a |
0 kr |
12. | 10, |
 |
Falling
Energy |
 |
Jari Feodoroff |
1,12.4a |
0 kr |
13. | 13, |
 |
Space Champion |
 |
Lars Erixon |
DSQag |
- kr |
14. | 12, |
 |
Adorable Journey |
 |
Roger Pettersson |
DSQag |
- kr |
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-12-10 12:46:51
|
|
Har själv tre stycken till start. Eftersom Screaming Fist vann både Hambletonian och Deutschland Grand Prix så var jag bara tvungen att försöka på en Grand Slam i årgångsloppen med honom. Hade varit ballt att lyckas. Fram tills idag fanns det ju lite hopp om att det skulle gå eftersom banan var tung fram tills idag. Nu måste han gå med skor samtidigt som Lauvin´s två stjärnor går barfota med full form. Så nu är hoppet om en Grand Slam släckt.
Stallets bästa chans tror jag nu är Advanced Paradigm som är den som kan gå barfota och har full form. Har en väldig kapacitet men har matchats dåligt av mig och haft en hel del otur med kuskar. Borde tillhöra kulltoppen och kanske kan utmana Lauvin´s två.
Hoppas nu bara att inte Screaming Fist skadar sig och missar Kriteriefinalen... 
|
|
Reply
|
|
lauvin
|
Posted: 2008-12-10 14:25:56  Har själv tre stycken till start. Eftersom Screaming Fist vann både Hambletonian och Deutschland Grand Prix så var jag bara tvungen att försöka på en Grand Slam i årgångsloppen med honom. Hade varit ballt att lyckas. Fram tills idag fanns det ju lite hopp om att det skulle gå eftersom banan var tung fram tills idag. Nu måste han gå med skor samtidigt som Lauvin´s två stjärnor går barfota med full form. Så nu är hoppet om en Grand Slam släckt.
Stallets bästa chans tror jag nu är Advanced Paradigm som är den som kan gå barfota och har full form. Har en väldig kapacitet men har matchats dåligt av mig och haft en hel del otur med kuskar. Borde tillhöra kulltoppen och kanske kan utmana Lauvin´s två.
Hoppas nu bara att inte Screaming Fist skadar sig och missar Kriteriefinalen... 
Answer to: "Har själv tre stycken till start. Eftersom Screaming Fist vann bå"
|
Became a member: 2007-12-01
Forum posts: 253
|
Kul att höra att det är någon mer än jag som tror på mina två. Orosmolnen är ju galopprisken såklart. Båda mina har hög galopprisk och med min vanliga otur i storloppen så blir väl båda diskade 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-10 14:47:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mitt kassa sto vinner inte iaf...  bra kusk med fick hon..ska väl till slakten efter detta lopp om ingen vill köpa hon för en billig peng?(12 an)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-10 15:06:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Själv hoppas jag Screaming Fist skadar sig innan start så vi slipper den både här och på söndag.
Jag har inte kollat vilka som kan gå utan skor nu när det torkat upp.. men det lär ju avgöra en del.
Thunder striker får se till att visa lite nu. Annars ångrar jag att jag hoppa över kriteriekvalet.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-12-10 20:09:31
|
|
Grattis till segern Lauvin! Måste ändå säga tt jag blev väldigt imponerad av Screaming Fist´s tredje plats trots skor. Nu laddar vi mot finalen på söndag.
|
|
Reply
|
|
lauvin
|
Posted: 2008-12-10 20:26:45  Grattis till segern Lauvin! Måste ändå säga tt jag blev väldigt imponerad av Screaming Fist´s tredje plats trots skor. Nu laddar vi mot finalen på söndag.
Answer to: "Grattis till segern Lauvin! Måste ändå säga tt jag bl"
|
Became a member: 2007-12-01
Forum posts: 253
|
Tackar så mycket, kändes skönt med tanke på att man skippade kriteriet med honom.
Screaming gjorde en topprestation, inget att säga om det. Lycka till på Söndag.
Har inte så stora förhoppningar på min då jag inte kommer att få någon bra kusk.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-11 10:22:25  Tackar så mycket, kändes skönt med tanke på att man skippade kriteriet med honom.
Screaming gjorde en topprestation, inget att säga om det. Lycka till på Söndag.
Har inte så stora förhoppningar på min då jag inte kommer att få någon bra kusk.
Answer to: "Tackar så mycket, kändes skönt med tanke på att man s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ursäkt om jag glider från ämnet här, men hur stor roll spelar kusken i loppen?
Det jag har läst så verkar det som om det gäller att få en kusk i bra form, men vad är det som avgör vem som får vilken kusk? Är det enligt poängordning som man blir antagen till loppet? isf hur görs urvalet där?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-12-12 01:46:48  ursäkt om jag glider från ämnet här, men hur stor roll spelar kusken i loppen?
Det jag har läst så verkar det som om det gäller att få en kusk i bra form, men vad är det som avgör vem som får vilken kusk? Är det enligt poängordning som man blir antagen till loppet? isf hur görs urvalet där?
Answer to: "ursäkt om jag glider från ämnet här, men hur stor roll"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Högst poäng får sin förstahands valda
näst högst poäng får sin förstahandsvalda om han inte är tagen då blir det andrahandsvalet
tedje högst poäng får sin förstahandsvalda om han inte är tagen då blir det andrahandsvalet om inte han är tagen då blir det tredjehandsvalet osvosv.. Är alla ens val upptagna slumpas en kusk till en..
Form är grymt viktigt enligt de flesta på zonen. Dock säger den allsmäktige Eriksson som gjort spelet att skicklighet är 7ggr viktigare (ungefär inte helt säker)
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|