Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Nya v75..

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Limpicus Posted: 2008-07-30 20:59:01

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
6 hästar i guld
2 hästar och inställt i silver..
7 hästar i brons..
5 hästar i diamant..

blev inte så lyckad premiär iaf.. hoppas det blir bättre med tiden..

Reply
Soberano Posted: 2008-07-30 21:31:53 Answer to: "6 hästar i guld 2 hästar och inställt i silver.. 7 hästar i brons.. "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Ja lite trist var det ju allt men dessvärre inte helt oväntat. Kom lite olägligt med alla nya storlopp som kom samtidigt tyvärr. Vi får se vad som händer.
Reply
Cherry Posted: 2008-07-30 21:40:17

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
men fullt i de lägre klasserna. Kanske skulle justera klasserna ett snäpp lägre.
Reply
Posted: 2008-07-30 22:00:23

Became a member: 
Forum posts:
RIKTIGT SURT med silver.. fattades bara en häst så skulle man kunna kört defensivt och fått 50.000 kr Automatiskt
Reply
Soberano Posted: 2008-07-30 22:12:56

Lite det som inte är tanken med V75 men vad kan man göra........ Antar att det inte riktigt finns underlag för så många höga klasser helt enkelt. Som Grenka var inne på så skulle man kanske justera ner klasserna lite inför framtiden. Eller iofs, nu kommer ju fler tjäna lätta pengar och ta sig upp i klasserna.
Reply
Post removed Posted: 2008-07-30 22:15:52
Nijo Posted: 2008-07-30 22:16:23

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
känns å andra sidan inte särskilt genomtänkt, hur ska det kunna fungera? diamant, silver och guld kommer att få gryma problem med att få ihopp lopp då det finns 2 extra storlopp med mer pengar varje vecka.

Om detta ska fungera så måste en massa storlopp raderas, finns inte hästar helt enkelt......Handlar inte om att få ihopp 12 hästar i varje heat, handlar snarare om att det ska finnas en konkurrens så att skithästar håller sig till skitlopp och inte kommer med i V7 loppen.

Det finns för många lopp och för lite hästar, så enkelt är det.....

1: Ta bort lite storlopp
2: Ändra till 6 lopp?
Reply
Soberano Posted: 2008-07-30 22:19:25 Answer to: "känns å andra sidan inte särskilt genomtänkt, hur ska det kunna fungera"

Håller med

Gynnar inte spelet att ha det såhär då guldloppen snarare blir ett slags P21 lopp för miljonärerna som jagar poäng för att komma ut i storloppen och det känns inte riktigt rättvist måste jag säga.....
Reply
Posted: 2008-07-30 22:29:30 Answer to: "RIKTIGT SURT med silver.. fattades bara en häst så skulle man kunna kört"

Became a member: 
Forum posts:
så hade alla hästar blivit diskade
Reply
Limpicus Posted: 2008-07-30 22:35:19

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Tror det skulle räcka med att sänka prispengarna.. kommer bli för mycket pengar i stallen snart.. för mycket pengar in och för lite pengar ut helt enkelt..
Kanske skulle kuskarna kunna få en slant för att dem kör och procent på det dom kör in.. till exempel skulle en bra kusk kosta 5-10% av 1:a priset och få 20% av insprungna pengar medans Någon sämre inte kostar något och får 10% av insprunget..?
kan väll knappast finnas något stall som går minus nu för tiden med alla dessa storlopp..
Reply
Posted: 2008-07-30 22:38:45

Became a member: 
Forum posts:
jag går minus Och det gäller väll alla vi småstall som precis börjat. tung ekonomi i början för att sedan kunna börja "steka"
Reply
Posted: 2008-07-31 00:58:30

Became a member: 
Forum posts:
MM håller med om att det är för mkt in och för lite ut, sitter fan på över 20 mille och kan inte göra något. Kanske inget att gnälla över men ändå.
Reply
Posted: 2008-07-31 05:22:04

Became a member: 
Forum posts:
det kanske kommer upp fler hästar i guld och silver strax eftersom gränserna för dom lägre klasserna är ganska smal.

minns inte exakt men klass III är väl stoppad på runt 120 000 tror jag. och den klassen går man igenom på 1-2 lopp, dvs en vecka för dom som matchar 1-2 lopp i veckan så det kommer nog fyllas på i dom högre klasserna ganska snart?

sen går det ju lite småsunkiga hästar i guld och silver irl också. alla är inte adams hall och commader crowe... det kryllar ju av guldhästar som i princi aldrig vinner dom loppen irl så det vore väl inte fel med en sån dimension på travspelet också?

men det ska tilläggas att jag inte är inblandad i v7-loppen. och jag tycker också att priserna är för höga. men det var många som ville ha upp dom innan och nu är dom uppenbarligen uppe. precis som många ville.
Reply
Nijo Posted: 2008-07-31 06:53:55

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
snart? vi hade inte ens något silverlopp....... diamant hade vi 5 hästar och guld 6 hästar, brons 7?

det handlar om 4.a klasser! när hästar får mer pengar på sig, kommer dem att välja v7 loppen då eller andra storlopp med mer pengar????

Jag har då aldrig sett IRL att de 4.a högsta klasserna har sett ut på detta sättet.

Hade varit underbart om det fungerat, men beviserligen är det långt ifrån att fungera när det ser ut på detta sättet.

Sedan får jag hålla med nazzgul m.fl att det finns för mycket pengar att köra in nu, tror dock inte att problematiken ligger i att det är för höga prissummor utan i att vi har för många storlopp.....Men du har väl alltid haft problem med pengarna? att göra av med dem då
Reply
Posted: 2008-07-31 14:24:09 Edited(3): 2008-07-31 14:30:24 Answer to: "snart? vi hade inte ens något silverlopp....... diamant hade vi 5 hästar "

Became a member: 
Forum posts:
nej, vi har inget silverlopp...

men vi har, som du säger, många storlopp som ger möjligheter för hästarna att springa in okej med flis inom ett par veckor. det borde röra sig relativt fort uppåt i klass I, II och III eftersom dom är rätt snäva i kraven.

vi har ju inte gett v7:an en vecka än.

en ide är att låta storloppen ligga kvar t ex denna etappen eller en del av den och se hur många hästar vi får till dom olika klasserna i v7:an och sen kanske plocka bort några storlopp eller sänka prispengarna till nästa etapp om det visar sig skena iväg för mycket i plånböckerna.

v7:an är ju roligaste delen i hela spelet om den går att få iordning så jag personligen tycker inte vi ska plocka bort någon klass i brist på hästar just nu, innan vi ens provat den.

en annan ide som nån skrev och som jag gillade skarpt var ju att låta dom olika kuskarna få olika stor del av vinsten och ha olika arvoden för sina uppsittningar. känns väl också lite irl?

edit: vi säger iofs nästan samma sak med att plocka bort några storlopp. möjligen att du är lite ivrigare att göra det än jag?

vilka lopp man väljer att köra sina hästar i är väl ganska beroende på vad man fiskar efter. personligen går jag hellre ut och vinner ett silverlopp (när den dagen kommer...) än förlorar ett storlopp. men smaken är olika. det är väl som irl... alla har inte samma tanke och mål med hästarna och tävlandet...
Reply
[ 1 ]