[ 1
]
|
|
Posted: 2007-10-04 19:37:00 Edited(2): 2007-10-04 19:39:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min häst Universe Accelirator möter ett halvdåligt gäng, och bör ha hyfsat stor chans att ta pengar. Jag får en okej kusk som inte är alltför offensiv i Lars Wester.
Jag väljer inte "full attack", utan lämnar taktiken till Lasse.
Jag är så pass aktiv så jag går in och väljer vad som borde vara rätt skor vid lite tung bana.
Övriga fältet, och flera av de få hoten visar lite minus i värmning
För Universe Accelirator ser däremot ALLT, även balansen, prima ut då hästen "GLIDER fram" enligt värmingsrapporten
Starten går...förväntan...GALOPP!!!   
Vad är det för idiotiskt trams rent ut sagt.?!?
Hästen har 1 (ETT!) i galopprisk och ser ut att glida fram i värmningen!
jag kan ta om en häst galopperar trots en etta i risk...men då vil jag ha nå´t skäl..något att gå på!!! minusvärmning, banan, stänkrädd (huvudlagsändring) men nu var det totalt lysande läge!
Den här typen av slump blir bara dum i ett spel där man har så få starthästar! bara 2 hästar i loppet som galopperade och jag tror knappast så många i övriga fältet har 1 i risk?
I ett spel där du har så få startchanser känns den här typen av slump bara rent löljig. 
Sådant som helt spontant får en att vilja lägga ner bara...även omjag vet att det mest är för stunden
Men ärligt...det känns grymt surt! Loppen är det man ser fram emot...och så är ens stensäkra häst en av TVÅ galoppörer  ...utan minsta vink om varför. Det enda jag fick var en galopp och inget annat....utan någon anledning...mer än en totalt sjukt ställd slumpgenerator!
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2007-10-04 22:54:25  Min häst Universe Accelirator möter ett halvdåligt gäng, och bör ha hyfsat stor chans att ta pengar. Jag får en okej kusk som inte är alltför offensiv i Lars Wester.
Jag är så pass aktiv så jag går in och väljer vad som borde vara rätt skor vid lite tung bana.
För Universe Accelirator ser däremot ALLT, även balansen, prima ut då hästen "GLIDER fram" enligt värmingsrapporten
jag kan ta om en häst galopperar trots en etta i risk...men då vil jag ha nå´t skäl..något att gå på!!! minusvärmning, banan, stänkrädd (huvudlagsändring) men nu var det totalt lysande läge!
Den här typen av slump blir bara dum i ett spel där man har så få starthästar! bara 2 hästar i loppet som galopperade och jag tror knappast så många i övriga fältet har 1 i risk?
I ett spel där du har så få startchanser känns den här typen av slump bara rent löljig. 
Sådant som helt spontant får en att vilja lägga ner bara...även omjag vet att det mest är för stunden
Men ärligt...det känns grymt surt! Loppen är det man ser fram emot...och så är ens stensäkra häst en av TVÅ galoppörer  ...utan minsta vink om varför. Det enda jag fick var en galopp och inget annat....utan någon anledning...mer än en totalt sjukt ställd slumpgenerator!
Answer to: "Min häst Universe Accelirator möter ett halvdåligt gäng, och bör ha hy"
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Är du inte lite väl sur nu  .
Alla hästar kan galoppera oavsett vad de har för värden. Givetvis kommer en häst med 1 i risk galoppera väldigt sällan men det kan hända. Vem vet han kanske trampade snett på nåt eller blev störd av ett tokigt fan på läktaren.
Nu hade ju hästen faktiskt 1 i galopprisk och inte 0.0000000. En slumpgenerator är ju faktiskt precis vad det låter som, en slumpmässig generator.
Bara att bryta ihop och komma igen.
/Eriksson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-04 23:06:30  Min häst Universe Accelirator möter ett halvdåligt gäng, och bör ha hyfsat stor chans att ta pengar. Jag får en okej kusk som inte är alltför offensiv i Lars Wester.
Answer to: "Min häst Universe Accelirator möter ett halvdåligt gäng, och bör ha hy"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad är detta för jävla lipande rent ut sagt..
Värmningen går enbart på formen på hästen..
och självklart kan hästen galoppera trots ett i galopprisk, inte stor chans men det hände - take it.
Reagerar du så när hästar galopperar i verkliga lopp också?
Nu ska vi se...
Din häst hade en dålig kusk.. ..många hade bättre
Du valde inte att ge allt.. ..många valde ge allt
Din häst är kass på tung bana..
Din häst är orutinerad och gjort ett lopp tidigare..
Din häst är oprövad på lång distans..
Din häst har dålig styrka..
Ofattbart att din häst inte vann med 2-300 meter du..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-04 23:50:30 Edited(1): 2007-10-04 23:59:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sådant som helt spontant får en att vilja lägga ner bara...även om jag vet att det mest är för stunden
en av TVÅ galoppörer ...utan minsta vink om varför. Det enda jag fick var en galopp och inget annat....utan någon anledning...mer än en totalt sjukt ställd slumpgenerator!
Ja Eriksson, jag vet att jag låter lite väl sur nu , men det var också lite av min avsikt , för det var precis så jag kände efter loppet...
Men som jag också skrev så vet jag att det mest är för stunden (fetstil , citat)
Men jag tycker fortfarande att när man har så få hästar som går i lopp, så svider det duktigt när man inte får så många lopp, att ens häst galopperar i starten...och jag inte har en aning om varför...
Mest det....loppet ger ingenting då...men är galoppen helt slumpad så...jaja..thats it!
Jag kan ta ditt svar Eriksson...
Men Larsson...om jag lipar...Vad är det för svar då..?
Hälften av argumenten är ju helt ologiska!
Om du tycker jag överreagerar är det ju trevligt att du hoppat ner i samma båt med mig
3 kan jag köpa mer eller mindre...
Det är taget!!!
...vad jag menar är att jag har inget som indikerar på varför hästen galopperar...Kunde kanske nämnts att hästen galopperar för ha ogillar banan?
Fast jag har full förståelse om det är för svårt/avancerat för att få in i spelmotorn.
Visst, men han var inte ensam. Det fanns 7 hästar i loppet med 3 eller färre lopp, övriga hade typ 5,6,8 lopp.
På staplarna ja...på vinst och platsprocent fanns det en bättre(vid en snabb koll, kan ha fel)
Jon Walter Pedersen
I vilket fall , så kass är väl inte Wester?
Övriga
Vad har det med galoppen att göra? Om jag väljer GE ALLT borde det väl vara större risker? mer risk för galopp på en överforcerad häst?
Oprövad på lång distans
Vad har det med startgalopper att göra ? efter 200 meter typ...
Ja , och 5 i startsnabbhet...vad har styrkan då med en startgalopp att göra... efter 200 meter typ...
Ok,mer änjag visste. För mig är värmning = värmningar, jogging OCH provstarter så småningom....Tack för infon...nu vet jag
Jo, jag vet att jag lät onödigt het och ber om ursäkt för det!!! Sorry...
Skulle jag haft 10 hästar som startar med jämna mellanrum skulle jag nog brytt mig mindre...
Men tycker fortfarande det känns lite sjukt mycket otur att vara en av två och aningen otroligt, men det är som det är...that´s life 
Beror precis på hur mycket jag spelat
Men det är inte helt ovanligt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-05 04:49:40 Sådant som helt spontant får en att vilja lägga ner bara...även om jag vet att det mest är för stunden
en av TVÅ galoppörer ...utan minsta vink om varför. Det enda jag fick var en galopp och inget annat....utan någon anledning...mer än en totalt sjukt ställd slumpgenerator!
Ja Eriksson, jag vet att jag låter lite väl sur nu , men det var också lite av min avsikt , för det var precis så jag kände efter loppet...
Men som jag också skrev så vet jag att det mest är för stunden (fetstil , citat)
Men jag tycker fortfarande att när man har så få hästar som går i lopp, så svider det duktigt när man inte får så många lopp, att ens häst galopperar i starten...och jag inte har en aning om varför...
Mest det....loppet ger ingenting då...men är galoppen helt slumpad så...jaja..thats it!
Jag kan ta ditt svar Eriksson...
Men Larsson...om jag lipar...Vad är det för svar då..?
Hälften av argumenten är ju helt ologiska!
Om du tycker jag överreagerar är det ju trevligt att du hoppat ner i samma båt med mig
3 kan jag köpa mer eller mindre...
Det är taget!!!
...vad jag menar är att jag har inget som indikerar på varför hästen galopperar...Kunde kanske nämnts att hästen galopperar för ha ogillar banan?
Fast jag har full förståelse om det är för svårt/avancerat för att få in i spelmotorn.
Visst, men han var inte ensam. Det fanns 7 hästar i loppet med 3 eller färre lopp, övriga hade typ 5,6,8 lopp.
På staplarna ja...på vinst och platsprocent fanns det en bättre(vid en snabb koll, kan ha fel)
Jon Walter Pedersen
I vilket fall , så kass är väl inte Wester?
Övriga
Vad har det med galoppen att göra? Om jag väljer GE ALLT borde det väl vara större risker? mer risk för galopp på en överforcerad häst?
Oprövad på lång distans
Vad har det med startgalopper att göra ? efter 200 meter typ...
Ja , och 5 i startsnabbhet...vad har styrkan då med en startgalopp att göra... efter 200 meter typ...
Ok,mer änjag visste. För mig är värmning = värmningar, jogging OCH provstarter så småningom....Tack för infon...nu vet jag
Jo, jag vet att jag lät onödigt het och ber om ursäkt för det!!! Sorry...
Skulle jag haft 10 hästar som startar med jämna mellanrum skulle jag nog brytt mig mindre...
Men tycker fortfarande det känns lite sjukt mycket otur att vara en av två och aningen otroligt, men det är som det är...that´s life 
Beror precis på hur mycket jag spelat
Men det är inte helt ovanligt 
Answer to: "Sådant som helt spontant får en att vilja lägga ner bara...även om j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var argument för att din häst inte skulle gå bra i loppet, vilket den inte gjorde.
Det händer att hästar galopperar - utan att folk blir ursinniga, å utan att man klagar på loppmotorn och öser ut saker som inte stämmer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-05 17:23:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har inte ens kommenterat insatsen i loppet i övrigt i första inlägget...
Det är HELT OMÖJLIGT för mig att göra för jag vet bara vad som hände fram till första kurvan.
Gällande loppmotorn har jag just svarat dig att jag inte hade enaning om att värmningen endast var en indikering på formen.
Jag trodde att det var ett sammantaget intryck av allt, från lätt jogging till PROVSTARTER och i och med det verkade det ju rätt lovande när hästen glider fram i värmningen !
*** Är det då så konstigt att jag tror att han , med rätt skor, ska fixa banan, ha en bra chans och komma iväg UTAN GALOPP om han har galopprisk 1 och ser smidig ut? ***
-Jag har redan , i inlägg nr 2, förklarat mina tankar runt värmningen och min reaktion var utifrån denna.
-Jag har redan köpt en del av argumenten,....men eftersom jag Bara talade om galoppen förutsatte jag övriga argument var om galoppen med Larsson
Om de var om loppet i övrigt så visst, då kan jag köpa dom med! Det är lugnt!
( men jag har aldrig talat om att vinna med några 300m...hoppades på plats i mina tips)
-Jag har redan BETT OM URSÄKT för att jag överreagerade i 1a inlägget. Vet inte vad mer jag kan göra än det? Jag skrev ändå redan i 1a inlägget att jag visste det var i stridens hetta...och att det lägger sig...
Jag har åtminstone inte börjat svära på forumet åt andra spelare
- Och...jag står faktiskt fortfarande fast vid åsikten att det vore klart mycket lättare att ta en galopp om jag fick NÅGOT SKÄL till varför. Om det är möjligt.
Loppet skulle juinte vara helt bortkastat då!
Men om det är så att motorn mest slumpar fram galoppen så är det ju bara så...
Ett svar på det vore dock trevligt. SKulle ju åtminstone ge något gott utifrån en het tråd
Ska bita mig i tungan, eller tangentbordet nästa gång.... 
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2007-10-07 20:13:35  Jag har inte ens kommenterat insatsen i loppet i övrigt i första inlägget...
Det är HELT OMÖJLIGT för mig att göra för jag vet bara vad som hände fram till första kurvan.
Gällande loppmotorn har jag just svarat dig att jag inte hade enaning om att värmningen endast var en indikering på formen.
Jag trodde att det var ett sammantaget intryck av allt, från lätt jogging till PROVSTARTER och i och med det verkade det ju rätt lovande när hästen glider fram i värmningen !
*** Är det då så konstigt att jag tror att han , med rätt skor, ska fixa banan, ha en bra chans och komma iväg UTAN GALOPP om han har galopprisk 1 och ser smidig ut? ***
-Jag har redan , i inlägg nr 2, förklarat mina tankar runt värmningen och min reaktion var utifrån denna.
-Jag har redan köpt en del av argumenten,....men eftersom jag Bara talade om galoppen förutsatte jag övriga argument var om galoppen med Larsson
Om de var om loppet i övrigt så visst, då kan jag köpa dom med! Det är lugnt!
( men jag har aldrig talat om att vinna med några 300m...hoppades på plats i mina tips)
-Jag har redan BETT OM URSÄKT för att jag överreagerade i 1a inlägget. Vet inte vad mer jag kan göra än det? Jag skrev ändå redan i 1a inlägget att jag visste det var i stridens hetta...och att det lägger sig...
Jag har åtminstone inte börjat svära på forumet åt andra spelare
- Och...jag står faktiskt fortfarande fast vid åsikten att det vore klart mycket lättare att ta en galopp om jag fick NÅGOT SKÄL till varför. Om det är möjligt.
Loppet skulle juinte vara helt bortkastat då!
Men om det är så att motorn mest slumpar fram galoppen så är det ju bara så...
Ett svar på det vore dock trevligt. SKulle ju åtminstone ge något gott utifrån en het tråd
Ska bita mig i tungan, eller tangentbordet nästa gång.... 
Answer to: "Jag har inte ens kommenterat insatsen i loppet i övrigt i första inlägge"
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Kanske kan göra så att den slumpar fram nåt skäl oxå. Vore det bättre? kom gärna med förslag till lämpliga skäl isåfall.
/Eriksson
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2007-10-07 21:10:28 Edited(2): 2007-10-07 21:12:19  Kanske kan göra så att den slumpar fram nåt skäl oxå. Vore det bättre? kom gärna med förslag till lämpliga skäl isåfall.
/Eriksson
Answer to: "Kanske kan göra så att den slumpar fram nåt skäl oxå. Vore det bättre"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
|
Tappad sko, slog ihop, snubblade till, för pigg, skrämd av skugga, trampade upp i sulky, orytmisk för dagen, störd av konkurrent, fastnade i knäkappan, trött, bröt ut mot stallbacken, trasslade in sig i bandagen, knäckte käkremmen, drevs för hårt, käkade mask på upploppet. Har bara tagit några skäl av egen erfarenhet, lite sånt som mina egna hästar råkade ut för hela tiden

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-08 00:44:51 Edited(4): 2007-10-08 00:48:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, det finns ju en hel bunt med skäl som Buck_Fush säger...
Någon form av vink om varför galoppen kom tycker jag vore jättebra!
Mycket av det som gjorde mig irriterad, vilket jag lite hett och väldigt klumpigt, uttryckte var det att jag inte hade NÅGON nytta av loppet med en galopp efter 200m typ...
"Loppen är det man ser fram emot...och så är ens stensäkra häst en av TVÅ galoppörer ...utan minsta vink om varför. Det enda jag fick var en galopp och inget annat....utan någon anledning...mer än en totalt sjukt ställd slumpgenerator!"
Men jag menar inte att du ska lägga in en massa olika anledningar för det ska se trevligare ut 
Jag hoppades mest på att man kanske kan få veta att det berodde på, såna saker vi kan ha nytta av i spelet...
mycket lättare att ta en galopp om jag fick NÅGOT SKÄL till varför.
loppet skulle juinte vara helt bortkastat då!
underlag, fel skor, stänkrädd eller bara ren orutin t.e.x...
Det kan vi ju göra något åt, eller lära utav , så vi kan matcha hästarna bättre. Skulle kännas lättare att ta galoppen om det gav lite hjälp i varje fall 
Men det är om det är möjligt. Är det inte alls uppbyggt så är det inte mer med det...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-10-08 01:02:02  Jo, det finns ju en hel bunt med skäl som Buck_Fush säger...
Någon form av vink om varför galoppen kom tycker jag vore jättebra!
Mycket av det som gjorde mig irriterad, vilket jag lite hett och väldigt klumpigt, uttryckte var det att jag inte hade NÅGON nytta av loppet med en galopp efter 200m typ...
"Loppen är det man ser fram emot...och så är ens stensäkra häst en av TVÅ galoppörer ...utan minsta vink om varför. Det enda jag fick var en galopp och inget annat....utan någon anledning...mer än en totalt sjukt ställd slumpgenerator!"
Men jag menar inte att du ska lägga in en massa olika anledningar för det ska se trevligare ut 
Jag hoppades mest på att man kanske kan få veta att det berodde på, såna saker vi kan ha nytta av i spelet...
mycket lättare att ta en galopp om jag fick NÅGOT SKÄL till varför.
loppet skulle juinte vara helt bortkastat då!
underlag, fel skor, stänkrädd eller bara ren orutin t.e.x...
Det kan vi ju göra något åt, eller lära utav , så vi kan matcha hästarna bättre. Skulle kännas lättare att ta galoppen om det gav lite hjälp i varje fall 
Men det är om det är möjligt. Är det inte alls uppbyggt så är det inte mer med det...
Answer to: "Jo, det finns ju en hel bunt med skäl som Buck_Fush säger...
Någon fo"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Skälet är väl helt enkelt att det här är inte verkligheten o din häst har ett värde för galopp som då o då slår in..?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-08 14:31:03 Edited(2): 2007-10-08 14:32:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, men det jag tänkte/undrade över var om det var så att vissa andra faktorer på något sätt "multiplicerade" risken...
Om det bara då är slumpen kan det ju stå "omotiverad" galopp, precis som det uttrycks på riktigt, men om jag haft en ogynnsam balans för hästen som ökar risken kan man kanske få en vink.
Skulle ju öka chansen att hitta optimal balans, vilket nämnts flera gånger som en tänkt utmaning i spelet för varje häst. Något som helt klart är en krydda!
Då kan det ju vara intressant att få veta om balans eller underlag spelade in för en galopp.
Att det sedan skulle kännas mer "verkligt" är ju bara bonus!
Men är det bara slumpfaktorn, då har jag ju redan sagt att då vet man det och det är bra så.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-10-09 00:43:53  Jo, men det jag tänkte/undrade över var om det var så att vissa andra faktorer på något sätt "multiplicerade" risken...
Om det bara då är slumpen kan det ju stå "omotiverad" galopp, precis som det uttrycks på riktigt, men om jag haft en ogynnsam balans för hästen som ökar risken kan man kanske få en vink.
Skulle ju öka chansen att hitta optimal balans, vilket nämnts flera gånger som en tänkt utmaning i spelet för varje häst. Något som helt klart är en krydda!
Då kan det ju vara intressant att få veta om balans eller underlag spelade in för en galopp.
Att det sedan skulle kännas mer "verkligt" är ju bara bonus!
Men är det bara slumpfaktorn, då har jag ju redan sagt att då vet man det och det är bra så.
Answer to: "Jo, men det jag tänkte/undrade över var om det var så att vissa andra fa"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
ah ok, så man kanske kan få en liten "hint" så att man lär sig nåt till nästa gång typ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-09 09:46:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis!