[ 1
]
|
Eriksson
|
Posted: 2008-05-09 15:53:13
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
V75-7 | Konung Gustaf V:s Pokal (Gr. I Int.). 1:A PRIS 942 170 kr 2140 A 1. MO BRYNOLF Goop Björn 2. ELIS RIDE Larsson Fredrik B 3. MANOS GENERAL Linderoth Per 4. LEONAS YETI Ohlsson Ulf 5. STORMY SAND Takter Johnny 6. EASTER ISLAND Kihlström Örjan 7. CRUISING CAKE Söderholm Krister 8. MARWIN Olsson Daniel 9. THE NOBEL CAPE Nilsson Roger 10. BEARLEE A LIFE Lindqvist Ove A 11. VICTORIA SISU Melander Micael 12. KOBBER DUST Jansson Torbjörn
Turordning: 3-2-6-7-1-4-11-9-5-10-12-8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 16:11:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ELIS RIDE
|
2 Elis Ride måste räknas tidigt. Bra spurt i årsdebuten och rejäl senast efter forcering till dödens 1050 kvar. Provar nu på bilstart för första gången och även V 75. Har lottats till ett perfekt läge, och får därmed min tipsnick till ett bra rens i avslutningen. Spännande tycker Fredrik B.Larsson som tränar och kör, och han kan få en rolig dubbel om allt klaffar.
4 Leonas Yeti har inlett säsongen starkt med två raka spetssegrar. Sett fin ut och är inte alls beroende av den positionen – även om det säkert underlättar. Han tog alltså andra raka segern och imponerade så smått. Efter en snabb start kunde Uffe tidigt sätta sig tillrätta i ledningen. Därifrån hade han full koll på loppet hela vägen och man var aldrig hotade på allvar någon gång. Hon var klart rappare nu med ett lopp i kroppen och det här var en seger som lovade gott. Han räcker kanske inte mot de bästa i kullen men helt klart kommer han att tjäna fina pengar bara han får vara frisk, säger Svante Båth som tränar. Segertiden var 15,4a och det var Ulf Ohlsson som satt i sulkyn. Hästen är snabb ut och ett av spetsbuden från ett fint läge.
1 Mo Brynolf fick slita ont på en knepig bana senast, säger Ola Samuelsson. Gjorde det ändå klart godkänt som trea. Formen verkar fortsatt vara bra, och han gillar förutsättningarna den här gången. Han hoppas på en plats bland de tre, och denna gång får Björn Goop chansen. Har två raka segrar över distansen på 13-tider innan senaste insatsen. Tidigt streck.
5 Stormy Sand är bra varje gång. Ledde hela vägen 10/4 och avrundade då med 13,6 sista varvet. Höll starkt som trea. Med därframme igen. Även denna är snabb ut, och har tillräckligt kunnande för att segerstrida med Johnny Takter, som kör åt "Lädret".
6 Easter Island övertygade vid säker spetsseger i årsdebuten. 1,13/700. Var fin då, och vann utan att brukas för fullt. Hästen är snabb ut, men inte alls beroende av ledningen. Har ett lopp i kroppen nu, men tränaren John E.Forbord är inte säker att det räcker för att vinna på V75, även om han är bra för klassen. Kuskplus i Kihlström denna gång. Laddas? Vingelsrisk?
11 Victoria Sisu har inte de bästa förutsättningarna för att vinna på V75 här, men läget till trots känns det befogat att utfärda en varning för Victoria Sisu. Det fyraåriga stoet imponerade vid flertal tillfällen under fjolåret, och då framför allt hennes speedresurser. Vi minns bl a en V65-seger på Solänget då hon från ”hopplöst” läge bara blåste förbi konkurrenterna inne på upploppet. Visade sig vara väl förberedd i årsdebuten men har sedan haft otur. Senast blev det omöjligt då hon från fjärde ytter ändå fullföljde starkt via tredjespår sista 700, när täten avslutade i 12-fart sista 500. Hon duger fint vid klaff!
Spetsbud: 1 Mo Brynolf tar emot 4 Leonas Yeti?
Ranking
A-hästar
2 Elis Ride
B-hästar
4 Leonas Yeti
1 Mo Brynolf
5 Stormy Sand
6 Easter Island
C-hästar
3 Manos General
11 Victoria Sisu
10 Bearlee A Life
12 Kobber Dust
D-hästar
8 Marwin
9 The Nobel Cape
7 Cruising Cake
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 23:36:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spikade jag Elis Ride senast på V65 då jag lirade för 12kr, så åker den fan i mig på denna gång med. Inte för att jag i slutändan vann något, men ett gott omen i alla fall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 23:57:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ELIS RIDE
|
Victoria Sisu duger bra i klassen.. spåret emot
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-10 08:18:56
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 12, KOBBER DUST
|
Victoria var ju värdelös sist. Låser detta på Mo Brynolf och Leonas Yeti från spets eller Copper Dust som rensar fint vid lite tempo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 09:10:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ELIS RIDE
|
Lite statistik kanske... Marwin har startat en gång på V75 i sin karriär, då blev det seger...! Men nu är nog inte läget det bästa, men med rätt resa, kanske det går...!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 10:08:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag kommer spika nummer 10 Bearlee A Life spelar nog vinnare på den också hoppas på att få 20 gånger pengarna 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-10 11:14:57  Jag kommer spika nummer 10 Bearlee A Life spelar nog vinnare på den också hoppas på att få 20 gånger pengarna 
Answer to: "Jag kommer spika nummer 10 Bearlee A Life spelar nog vinnare på den också"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 12, KOBBER DUST
|
Kusken emot känns det som, Långben vinner "aldrig" på V75 och kör ofta bort sig när han får chansen där.
Jag tror på Kobber Dust som vunnit senast utan galoppen och spurtade riktigt bra i starten innan på V75 över fel distans. Innan det var han riktigt fin och jag tycker han känns het här trots läget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 12:19:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
4, 6, 11? Baaah, har ingen feeling alls här. Även om jag tror att Victoria Sisu blir farlig.
|
|
Reply
|
|
SHasth
|
Posted: 2008-05-10 12:29:29
|
Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
V 4, LEONAS YETI
|
Här var jag tvungen och spika och jag tycker LEONAS YETI är bästa hästen i loppet så det fick bli spik på den 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 16:17:39  Här var jag tvungen och spika och jag tycker LEONAS YETI är bästa hästen i loppet så det fick bli spik på den 
Answer to: "Här var jag tvungen och spika och jag tycker LEONAS YETI är bästa häste"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STORMY SAND
|
Nu MÅSTE Takter vinna!  .
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-10 16:32:55
|
Forum posts: 5430
V 1, MO BRYNOLF
|
Kung Goop!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 17:36:08  Nu MÅSTE Takter vinna!  .
Answer to: "Nu MÅSTE Takter vinna! :)."
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LEONAS YETI
|
Riskfritt.. försökte köra ihjäl Björn istället och dog på eget grepp 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-10 17:39:54  Riskfritt.. försökte köra ihjäl Björn istället och dog på eget grepp 
Answer to: "Riskfritt.. försökte köra ihjäl Björn istället och dog på eget grepp"
|
Forum posts: 5430
V 1, MO BRYNOLF
|
När Takter inte kan köra ihjäl sina hästar genom att köra in i andra ekipage så försöker han köra tills dom dör av utmattning.... 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|