Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Inget ämne
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2007-09-29 00:17:03 Edited(2): 2007-09-29 00:24:32

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Först en fråga, Har jag förstått det rätt att 1Oktober åldras alla hästar?
Så jag ska leta lopp för 4åringar för mina nuvarande 3åringar from 1Oktober?

Sen har jag en liten fundering angående det här med styrkningar.
Om jag anmäler till 2lopp samma dag o kommer med i båda så kommer jag inte kunna stryka?
Känns inte bra.
Det försvårar "matchningen" av hästarna rejält, o det kan redan nu va svårt att hitta bra lopp o dessutom komma med i dem.
Det försvårar inte för slit-o-slängarna, har man kommit med så är man tvungen o va med o är man tvungen o va med o riskera skada på hästen (som nästan är ofrånkomligt vid dubbellopp va?) så kan man lika gärna köra fullt ställ, hästen blir skadad o sen köpa nytt istället för att vänta ut läkningen. Vilket kan uppmuntra ADHD-användarna.

OM man istället (om det är möjligt) programmerar så man inte kan anmäla till mer än ett lopp om dagen så får man väl exakt samma slutprodukt utom kamikazeloppen för de ostrykbara?
Det är ett alternativ, men personligen tycker jag att det är shysst att man kan anmäla till nåra olika lopp o sen stryka, fast det förstås det är väl orealistiskt, orättvis o gör det svårare att få med hästar i lopp...

Tycker att overkligeheten att en pålle kan starta i flera olika lopp runtom i världen med bara timmar i mellan är nåt som snart måste korrigeras.. Inte lika kritisk till att anmäla till flera olika lopp runtom i världen med bara nåra timmar i mellan ;-)
Tillbaka med strykningarna! (kanske bötfällning kan va nåt?)
O tolka inte det jag skriver som kritik, jag är en stor fan av travzonen.se!

Fler åsikter på ämnet?
Reply
Eriksson Posted: 2007-09-29 12:12:45 Answer to: "Först en frÃ¥ga, Har jag förstÃ¥tt det rätt att 1Oktober Ã¥ldras alla hÃ"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Om jag inte sagt det innan så har jag fixat så att det bara går att ställa upp i ett lopp / dag. Eller rättare sagt om du kommer med i ett lopp på en dag så kommer du inte komma med i de resterande som du anmält till. Hoppas jag har gjort rätt bara.

Den första oktober åldras alla hästar. Åldern räknas när uttagningen sker. Om utagningen sker innan 1 okt kommer då hästen att åldras innan loppet körs men det är tillåtet.

Det går fortfarande stryka hästen men då måste den vara skadad.

Vi kommer testa det nya systemet ett tag och se hur det känns. tanken bakom är att det skall vara lite svårare att matcha hästarna och att man kommer få tänka till lite innan man anmäler till alla lopp som finns.

/Eriksson
Reply
B_Good Posted: 2007-09-29 23:51:11 Edited(1): 2007-09-29 23:56:42

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Uppföljningsfrågor.
Så om man kommer med i ett lopp så kommer jag inte med i fler lopp samma dag? Gäller det bara under 1dag så att säga, det har ju diskuterats att man inte ska kunna starta oftare än var tredje dag..Nåt som gäller?
Exempel
Jag anmäler till 3st lopp Måndag o ett lopp Tisdag o kommer med i lopp 2 Måndag vilket alltså automatiskt tar bort anmälan till lopp 1 och 3 Måndag men Tisdagen påverkas inte o om jag inte är inloggad o inte ser detta så kommer jag inte kunna stryka om jag kommer med även på Tisdagen?

En annan sak som bör klargöras, är det anmälningsstoppet som avgör turordningen när startlistorna släpps eller? Alltså om jag anmäler till 3 lopp samma dag vad avgör vilket jag kommer med i (o då också vilka som automatiskt avanmäls?)

Hoppas jag inte är för krånglig..
Reply
Eriksson Posted: 2007-09-30 16:28:57 Answer to: "Uppföljningsfrågor. Så om man kommer med i ett lopp så kommer jag inte"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Om du kommer med i det lopp som har uttagning tidigast så tas du bort från de kommande samma dag.

Du kan starta varje dag om du vill.
Reply
[ 1 ]