Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> olympiafinalen...

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2008-04-14 01:44:44

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Vill helgardera så man kan luta sig tillbaka o va nöjd över ett bra lopp hur det än går..
Reply
Cherry Posted: 2008-04-14 08:44:57

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Going Kronos eller Opal Viking sitter aldrig i spets! Förstår inte hur man kan tro det....
Reply
hogan Posted: 2008-04-14 08:59:55 Answer to: "45% senast på going kronos, var bara till att tacka och ta emot för en st"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Stenklar var väl lite att ta i...han har ju inte radat upp segrar direkt och vinna när man får loppet kört i halsen säger ju ingenting egentligen....är man en bra häst, en kanon helt enkelt, då vinner man det här loppet oavsett löpningsförhållanden, då vinner man från dödens om det behövs.....eller?
Reply
Posted: 2008-04-14 09:05:55 Answer to: "Limpicus, jo Commander Crowe. Inte ska väl Going få spets?!"

Became a member: 
Forum posts:
Du tror väl inte på fullaste allvar att Commander Crowe vinner denna Olympia final sju dagar i veckan??
Han vinner på sin höjd loppet ikväll sju dagar i veckan... Men LITE skillnad på motståndet.
Jag måste erkänna att jag sitter också o hoppas på att Legolas rekord kan tangeras eller slås, men det gör han INTE om han går ut mot ´dom bästa
Reply
Nijo Posted: 2008-04-14 09:23:46 Answer to: "Stenklar var väl lite att ta i...han har ju inte radat upp segrar direkt o"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
nä, enligt min analys skulle Going kronos få 2.a utvändigt med en hårddragande fransmann i dödens senast och då var Going Kronos stenklar enligt mig.

Om han vunnit från dödens låter jag vara osagt, men anligt min analys av loppet så var han stenklar och det blev så också.

Till detta loppet är det HELT andra förutsättningar där det krävs mycket tur eller en kompis i form av Takter som släpper spets........´

Commander crowe, keep on dreaming dudes. Har inte visat ett skit som säger att han ens ska kunna vinna detta loppet 1 gång av 10........Får nog besegra LITE bättre hästar än de han gjort innan man kan tro på han.
Reply
hogan Posted: 2008-04-14 10:11:52

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Det känns som om Going Kronos är på väg att bli den stora kanon nu som han spåddes att bli, han såg ruggigt bildskön ut senast, och jag blir ej förvånad om han lattjar hemdet här, och folk bara häpnar av uppvisningen. Ludde låter sååå nöjd nu och han verkar veta att det lossnar nu, jag har en oerhörd respekt för den hästen, han fick ett tufft fjolår men verkar haft nytta av det nu....han lyser av självförtroende nu. Jag är rädd för att han krossar dom nu. Men man vågar inte spika, utan man får väl se om han får kristall lossning nu och då kommer han rada upp segrar. Man kan inte heller tro att Åke Svanstedt kör Torvald för inget, det måste ju betyda att han vet att Torvald är säkrare kort än Adams Hall, jag tyckte Torvald avsluta ruggigt fort senast men hade på tok för långt fram, men han visade ju att formen är på topp nu. Sen på tal om Colombianen i tråden längre upp, så är det ju så att hästen besitter en oerhörd kapacitet, en bra dag med toppform så slår Colombianen vem som helst, tyvärr så är han lika galoppbenägen som Täbyhästarna. Alltid farlig att räkna ut mao.
Sen har vi Fransmannen...det är en stridsvagn som också vill vara med och göra upp om det här, nu åker också skorna av så nu blir han livsfarlig, kan mycket väl vara överlägsen de svenska hästarna, man vet ju hur hårda fransmännen och deras hästar är, så den måste med på kupongen.
Sist men inte minst...Opal Viking, ingen annan häst än han är så underskattad som han är, så det vore så himla kul om han vann, han är absolut inte sämre än någon annan, men kanske den som lider mest av läget han fick, vill ju gärna vara med där framme och från dödens tvivlar jag på att det går, han är inte den typen av häst som t.ex fransmannen som är urstark och oberoende av läge, precis som Going Kronos känns det som, han har dom musklerna som franska hästar har, utan lite mer Amerikanskt med speed som största vapnet, där är skillnaden mellan många hästar. Men som sagt, har svårt att se hur folk dissar vissa av dessa hästar...det är ju elithästar allihop och lika stora chanser att vinna Olympiatravet.
Reply
Posted: 2008-04-14 12:03:32

Became a member: 
Forum posts:
Klart jag tror det. Något annat är väl ren idioti?
Reply
Posted: 2008-04-15 09:11:25 Answer to: "Acclaim fick sämsta möjliga spå, blir sist invändigt. Opalen fick säms"

Became a member: 
Forum posts:
Jag bara älskar din bild Al Bundy
Reply
Posted: 2008-04-16 00:07:54

Became a member: 
Forum posts:
Alla verkar ha glömt bort Kito du Vivier. Han höll ju fruktansvärt bra sist. Bra rygg har han. Måste dock ha tur på vägen.
Reply
1   2   [ 3 ]