[ 1
]
|
viktor15
|
Posted: 2025-03-31 21:00:24
|
Became a member: 2015-02-21
Forum posts: 80
|
Hej TZ vänner!
Har hört många av er skriva om Sulky spelet och hur bra det var men jag var förmodligen för ung för att uppleva de.
Vad var det som skiljde sig med TZ?
Var det bättre?
Tycker bara det låter intressant då många av er skrivit om de som att de va otroligt bra?
Dela gärna era åsikter om det i denna tråden 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2025-04-01 16:13:44  Hej TZ vänner!
Har hört många av er skriva om Sulky spelet och hur bra det var men jag var förmodligen för ung för att uppleva de.
Var det bättre?
Tycker bara det låter intressant då många av er skrivit om de som att de va otroligt bra?
Answer to: "Hej TZ vänner!
Har hört många av er skriva om Sulky spelet och hur bra"
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2047
|
Jag var med på sulky ett liiitet tag innan det försvann så har inte jättebra minnen ifrån det men skulle också vilja höra hur det funkade och skillnaderna, likt dig har jag också hört och läst att det var så jäklarns bra, hoppas några svara! 
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2025-04-01 19:27:24  Hej TZ vänner!
Var det bättre?
Answer to: "Hej TZ vänner!
Har hört många av er skriva om Sulky spelet och hur bra"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 813
|
Jag var med på den tiden. Tyvärr var det så längesedan så jag minns inte särskilt detaljerat. Minns att jag hade excelblad med info och planering för varje häst iaf så ambition fanns det. Jag tror att det kanske var så att spelet hade sina brister precis som TZ har men att man liksom hade vant sig och accepterat läget. Skulle TZ försvinna på samma sätt (helt utan förvarning) skulle jag bli lika förkrossad, trots att jag emellanåt ledsnar på TZ pga att det inte utvecklas. Hoppas nån mer insatt kan komma med bättre svar.
|
|
Reply
|
|
styxon
|
Posted: 2025-04-02 14:41:27 Edited(1): 2025-04-02 14:42:53
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
Jag minns typ bara stavningen av Hisnande
Närå, jag tror att jag precis hade fått fram spelets bästa häst när Sulky lades ner. Tror hon hette Klara Sylt. Sen hade jag också allting inlagt i MS Excel. Tog många år innan jag fattade det här spelet.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2025-04-24 09:01:22
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
En sak jag minns om Sulky var att det var något mer förutsägbart inför loppen. Även om det fanns vinnarskalle-egenskaper i viss mån kunde du mer ana hur hästen skulle prestera sett till dennes egenskaper och loppets deltagare. Och ofta ville man vänta att starta en häst innan den nått "hisnande" i de flesta egenskaperna, för att sedan bli en segerstaplare med 10-12 vinster i följd från första start. Minns också att jag blev väldigt besviken när det lades ner över en natt. Hade spelat TZ parallellt en tid, men lagt allt fokus på Sulky..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|