Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Kuskformen
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
montana Posted: 2021-07-17 15:37:32
257
Stall Montana
Rättvik

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 59
Antar att det tagits upp tidigare men det här med kuskformen är så jäkla tråkigt, jag vet inte vad man ska göra åt saken, man får väl sätta att minsta form på en kusk kan vara 5, så att man kan ha någon chans i lopp man ställer upp i, man ser så mycket loppkommentarer som handlar om just det, att man har fått en kusk som har dålig form så det är liksom kört på förhand.
Jag tycker det är svintråkigt, påminn mig gärna om det är någon som haft en kusk med mindre än 4 i form som vunnit något större lopp, behöver lite pepp, har med en i chablix france ikväll, men kusken har 2 i form så det finns väl inte en chans. Har haft 3 hästar på v75 idag, 2 av dom hade kuskar med 2 i form, och det gick som vanligt åt helsike.
Men det visste jag direkt så fort jag fick veta kusk. Tycker alla det här är kul och att det ska vara såhär och det är jag som är ute och cyklar eller? Jag brukar försöka förstå hur jag ska välja kuskar men ibland finns det ju bara 5 som har bra form och jag förstår att jag antagligen inte kommer ha 5a bäst poäng, men är det ett v75 lopp vill man ju gärna vara med och försöka men i princip är det ju kört. Tankar?
Reply
hampusenglund90 Posted: 2021-07-17 15:44:22 Answer to: "Antar att det tagits upp tidigare men det här med kuskformen är så jäkl"
1037
Stall The Man
Östersund

Became a member: 2015-05-14
Forum posts: 522
Jag tycker ju det är lite charmen med spelet att man måste försöka lista ut var och när man får välja kusk. Tar man alltid de bästa i sina val med vetskapen att det ej är så troligt att man får välja bland de första så får man ju mer eller mindre skylla sig själv. Jag brukar ofta köra mer safe på kuskvalen om jag är osäker på när jag får välja.
Till loppet idag chablix så är det såklart ännu svårare att ha koll på vad som anmäls plus att det är 20 startande är mer regel att det blir någon som får en "piss" kusk när det är så många startande.

Så min synpunkt är rätt klar i denna fråga, jag tycker inte man ska sätta någon gräns på hur lågt kuskarna kan sjunka utan att man hellre får tänka efter en extra gång gå igenom tidigare liknande lopp osv för att det ej ska bli pannkaka innan loppet gått
Reply
montana Posted: 2021-07-17 15:52:13 Answer to: "Jag tycker ju det är lite charmen med spelet att man måste försöka list"
257
Stall Montana
Rättvik

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 59
Nej det är ju så jag har försökt som jag skrev, att jag försöker lista ut och ibland vet jag att jag inte kommer få en bra kusk, det är ju tråkigt att man ska behöva skippa tillexempel nåt V75 lopp, vill mer att alla i loppet ska kunna ha chans oavsett kusk, men så är det ju inte för tillfället. Skulle kuskformen kunna var 5 och uppåt så får alla chans men dom som har poäng får kuskar med form o har en liten fördel, men att om jag har en kapabel häst med lite poäng ändå ska kunna slå en häst som är mindre kapabel men har mer poäng för dagen.
Jaja det är tur alla inte tänker likadant, brinner lite mer för frågan just idag när jag har 4 startande och 3 av dom fick kusk med 2 i form och det redan är kört.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2021-07-17 15:59:30 Answer to: "Nej det är ju så jag har försökt som jag skrev, att jag försöker list"
1037
Stall The Man
Östersund

Became a member: 2015-05-14
Forum posts: 522
Jag förstår helt klart din frustration när det blir på ett sådant sätt.
V75 har vi ju tyvärr haft problem med på zonen väldigt länge då det är helt fel upplagt vilka kuskar som kör osv då det för tillfället bara är ca de 20 bästa kuskarna i landet (skicklighet) plus de som har aktuell V7 bana som sin hemmabana.
Har tagit upp detta med admin och som det ser ut för tillfället så kommer det vara så året ut då de loppen redan ligger inne men förhoppningen är att detta ska kunna korrigeras till 2022 E1 då det är dags att lägga in nya V7 lopp.
Reply
montana Posted: 2021-07-17 16:01:54 Answer to: "Jag förstår helt klart din frustration när det blir på ett sådant sät"
257
Stall Montana
Rättvik

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 59
Ja okej, jag förstår det, vi kämpar på och hoppas på bättring där. Tack för dina tankar och svar!
Reply
Gerrard Posted: 2021-07-20 19:10:54
420
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 676
Carlos Gammeldansk vann France Le Grande som pensionerad med Normal körorder och en 1-formig Örjan i sulkyn.

Bhelena Smakka Ameste vann V75 försök med Marcus Lilius i Sulkyn med en 2:a i form.
Reply
OttoB Posted: 2021-07-22 01:35:20 Answer to: "Carlos Gammeldansk vann France Le Grande som pensionerad med Normal körord"

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 379
Dags att köpa en triss eller två kanske?








Reply
montana Posted: 2021-07-23 09:49:40 Answer to: "Carlos Gammeldansk vann France Le Grande som pensionerad med Normal körord"
257
Stall Montana
Rättvik

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 59
Okej då finns de ändå en gnutta hopp även om de blir så då, tack för det!
Reply
[ 1 ]