[ 1
]
|
Lage123
|
Posted: 2017-02-22 11:32:00
|
Became a member: 2017-02-14
Forum posts: 1
|
Har en 2 årig hingst tränad i en vecka med värdet 3,7. Är det Bra,Hyggligt eller dåligt. Vore tacksam om ni vill kommentarer för att lära mig om vad som kan funka o inte funka i spelet
|
|
Reply
|
|
Briljant
|
Posted: 2017-02-22 14:30:56  Har en 2 årig hingst tränad i en vecka med värdet 3,7. Är det Bra,Hyggligt eller dåligt. Vore tacksam om ni vill kommentarer för att lära mig om vad som kan funka o inte funka i spelet
Answer to: "Har en 2 årig hingst tränad i en vecka med värdet 3,7. Är det Bra,Hyggl"
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
|
Nu vet jag inte om du menar medelvärde eller styrka och snabbhet men som ny gammal i spelet skulle jag säga att snabbhet och styrka är de viktigaste värden och vad som är bra hyggligt låter jag vara osagt då jag har upplevt att en häst som har sämre värden kan ha vinnarskalle medan en med bättre värden inte alls presterar i loppen.
Vad som funkar och inte funkar har jag inte funnit ut av ännu då jag provar mig fram trots ett par etapper bak mig för ett par år sedan. Men viktigast för mig är hur en unghäst mellan 1-3 år är hur den tränar 
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2017-02-23 18:37:23
|
Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
|
3,7 är hyggligt eller t.o.m. bra beroende på hur värdena är fördelade. Problemet är väl att han är 2 år och vid etappens slut 31/3 blir 4år och därför missar alla unghästlopp oc ligger efter inför nästa etapp, Han kan forfarande bli en hygglig kuse men du kommer inte kunna sälja honom dyrt.
Som föregående talare sa så är det snabbhet och styrka som folk kollar på mest. +att man gärna vill ha 0spurtare då vi tror att vinnarskallevärdet ligger där. (Fast nu när admin har varit inne och gjort ändringar kan vi inte veta säkert)
Kolla i trådarna så ser du när det är lämplig tid för att avla för att komma rätt på. Nu är det som om du fått ett föl i december och som hela tiden kommer ligga ett år efter.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-02-23 23:38:23
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
|
Medelvärdet är mer eller mindre totalt oväsentligt.
Dock ska du ta in vad både Briljant och Kopia77 säger.
@Kopia77
Angående admins senaste ändringar i kombination med "0spurtare" och den eventuella förändringen som skulle ha skett där.
Oroa dig inte för det.
Dvs, det har inte skett någon programmeringsförändring i själva spelmotorn.
Admin var som bekant inte och fixade och trixade (och buggade till det) en del - men själva spelmotorn lär han till 99.9% inte ha rört öht. Själva grejen med nollisar är han ju enligt säkra källor helt aningslös kring och jag betvivlar det verkligen inte.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|