[ 1
]
|
Yermac
|
Posted: 2017-02-02 22:51:13
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
|
Är det någon mer än jag som stör sig på att hästarna numera sorteras efter ålder?
Jag tycker att det var skönare när man direkt såg stjärnorna i stallen först.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2017-02-02 22:57:04  Är det någon mer än jag som stör sig på att hästarna numera sorteras efter ålder?
Jag tycker att det var skönare när man direkt såg stjärnorna i stallen först.
Answer to: "Är det någon mer än jag som stör sig på att hästarna numera sorteras "
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Jag tycker också att det inte nödvändigtvis blev bättre. Det kunde väl fortfarande få vara utgångsläget (för oss konservativa vanemänniskor) att hästarna sorteras efter insprungna pengar? Vill man sedan ändra efter ålder och annat får man aktivt välja det.
PS. Samma sak med stallschemat. Fint att hästnamnet är genomstruket i lopp där hästen inte kom med, men nu verkar kalendern vara låst med måndag till vänster och söndag till höger. Förut "följde dagarna med" så att dagens datum alltid låg längst till vänster i översikten. Det är väl främst en vanesak, men just nu saknar jag att kalendern rör sig något oerhört.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-02-02 23:29:52  Jag tycker också att det inte nödvändigtvis blev bättre. Det kunde väl fortfarande få vara utgångsläget (för oss konservativa vanemänniskor) att hästarna sorteras efter insprungna pengar? Vill man sedan ändra efter ålder och annat får man aktivt välja det.
PS. Samma sak med stallschemat. Fint att hästnamnet är genomstruket i lopp där hästen inte kom med, men nu verkar kalendern vara låst med måndag till vänster och söndag till höger. Förut "följde dagarna med" så att dagens datum alltid låg längst till vänster i översikten. Det är väl främst en vanesak, men just nu saknar jag att kalendern rör sig något oerhört.
Answer to: "Jag tycker också att det inte nödvändigtvis blev bättre. Det kunde väl"
|
|
Egentligen finns det ju något klart naturligt med att sortera efter ålder. Men samtidigt så försvinner något naturligt i att ögonen landar på den bästa hästen och sen att man söker sig vidare från den.
Svårt att beskriva hur jag tänker/känner/upplever det här...
Men för mig så känns alla stall röriga nu när man naturligt inte ser stjärnhästen/stjärnhästarna.
(Blev inte bättre att mer info/siffror i form av 'starter denna etapp' lades in. OBS! Detta var en parentes.)
Du har nog en klar poäng angående: "konservativa vanemänniskor"...
...samtidigt så kan jag inte låta bli att tycka att det vore bättre att göra den lilla förändringen att ha kvar tidigare sortering - med alternativet till den nya sorteringen (dvs "stor" förändring). Oavsett om man är vanemänniska eller ej (vilket de flesta av oss väl ändå får betraktas vara) så kan det väl ibland vara lite tveksamt till huruvida man ska förändra något eller ej. "If it ain't broke don't fix it."
För tydlighetens skull: Jag har verkligen inget emot att ha möjligheten att kunna sortera på de olika sätt så som man nu kan.
While I'm at it...
Blev enligt mig tokigt att standardvalet för avelsavkommor numera först visar 'aktiva hästar' och att man aktivt måste gå in för att se alla avkommor. Borde verkligen vara tvärtom enligt mitt sätt att se på det.
Angående stallschemat så har jag ingen åsikt då jag aldrig förstått varför man ska använda detta. Eller, för mig har det aldrig blivit någon naturlig del i mitt spelande.
Jag tycker väl iofs att det ser ut att vara mer logiskt nu (enligt mitt sätt att se på det). Men tycker att sådana som du Poffpuff (som uppenbarligen använder funktionen) ska pusha för hur det borde vara om det nu blivit "sämre" för dig (och andra).
(Såg att det var flera buggar i stallschemat också så det kanske bör få några ord kring sig också om admin kontaktas.)
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-02-02 23:31:58
|
|
Vore trevligt att höra flera röster kring ovanstående så tveka inte att skriva hur ni känner.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2017-02-02 23:39:27
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Jag tycker det är bra att man kan välja i vilken ordning hästarna skall sorteras. Kanske en spara knapp så man kan välja själv hur man önskar sorteringen skall vara. Nu är ju "standard" på ålder.
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2017-02-03 00:06:33
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Jag ville ha det så att sorteringen var likadan på alla sidor, men kan nog hålla med om att det kanske är roligare om hästen som sprungit in mest kommer först på stall-sidan.
Kan vi behålla det som det är ett tag till för att känna efter lite?
Aktiva avkommor kommer fortsätta att vara standard då jag tycker att de hästarna är mer intressanta ur penga-synpunkt. Det är ju faktiskt de som har chans att dra in pengar extra pengar till stallet.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2017-02-04 23:03:10  Jag ville ha det så att sorteringen var likadan på alla sidor, men kan nog hålla med om att det kanske är roligare om hästen som sprungit in mest kommer först på stall-sidan.
Kan vi behålla det som det är ett tag till för att känna efter lite?
Aktiva avkommor kommer fortsätta att vara standard då jag tycker att de hästarna är mer intressanta ur penga-synpunkt. Det är ju faktiskt de som har chans att dra in pengar extra pengar till stallet.
Answer to: "Jag ville ha det så att sorteringen var likadan på alla sidor, men kan no"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 817
|
För min del kan det absolut vara kvar tillsvidare.
|
|
Reply
|
|
Elrysso
|
Posted: 2017-02-05 10:27:12  För min del kan det absolut vara kvar tillsvidare.
Answer to: "För min del kan det absolut vara kvar tillsvidare."
|
Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
|
skulle man inte kunna ha en "spara knapp" sidan om så kan alla välja villen ordning man vill ha, då passar den ju alla.......
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2017-02-05 21:29:09  skulle man inte kunna ha en "spara knapp" sidan om så kan alla välja villen ordning man vill ha, då passar den ju alla.......
Answer to: "skulle man inte kunna ha en "spara knapp" sidan om så kan alla välja vill"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 817
|
Jo, det vore ju såklart absolut bäst.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]