Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Inverkan på tävlingsresultat

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Gerrard Posted: 2016-10-20 15:16:41
426
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
Ställer frågan rakt ut! Vad påverkar skötaren? Har jag tolkat mina hästar rätt påverkar skötaren hur snabbt hästen återhämtar sig samt har en bra skötare en inverkan på prestationen i lopp.

Har letat men inte hittat något om detta ämne.
Reply
backagard Posted: 2016-10-21 07:33:17

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Jag har uppfattat det likadant. Att skötaren inte påverkar prestationen i loppet, men att återhämtningen blir bättre med en skötare med 17 år i branschen kontra en yngling som precis hoppat av gymnasiet i drömmen att bli den nye Stig H Johansson.

Har även en fundering på om skötaren påverkar hur mycket en häst tappar i form efter ett lopp? Att om man sätter upp en femstjärnig tränare så tappar hästen mindre än om man selar ut den utan skötare (eller Stig H-wannabeen som snabbt inser att han skitit i det blå skåpet då det finns hundratals i branschen som har samma dröm...).

Vore ju trevligt om någon som är säker på sin sak svarar så det inte blir en Pentagon-debatt om Selma Lagerlöf (sök klippet på youtube - det där är min humor... ).
Reply
[ 1 ]