Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Olympiatravet..

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2008-03-19 20:27:12

Became a member: 
Forum posts:
Men om opalen har startpoäng till att kunna kvala så ska han väl det
Reply
Posted: 2008-03-19 20:43:27 Edited(2): 2008-03-19 20:44:57

Became a member: 
Forum posts:
Visst ska hästarna vara så bra så de kan vara med och kämpa om pengar och helst om en pallplats och seger . Vilka som sedan hör till den skaran, det tror jag nog sportchef , arrangörer och ledning har rätt bra koll på.

Att såväl Going som Opalen hör dit är väl inget snack om, men sedan är ju frågan vad de väger in?

Visst, Opalen har visat mer "sportsligt" sett på slutet men är kanske inte fullt så spännade. Frågan är också om det uppskattas att tränaren leker katt och råtta...och faktiskt av många uppfattas som en som är minst lika glapp i käften men kanske mindre "mediamässig" o smidig än Ludde. Bidrar ju mest med rubriker efter loppet. (Har själv lite svårt för Nisse, så jag kanske är lite partisk.)

Going däremot vet arrangörerna kommer skapa ett grymt pådrag, och Ludde kommer definitivt fixa en bunt helsidor i de "stora drakarna" vilket inte är att förakta.
Så klart en arrangör måste älska all gratis PR i Aftonbladet, Expressen och TV4 m.m !

Om sedan Going vinner och får en kanonsäsong så är det väl också rätt gott för ledningen att kunna stå där inför nästa år och påtala för Ludde att "vi gav inte upp på din stjärna"

men jag gillar å andra sidan både Ludde och Going och tror båda kommer få ett kanonår!
Reply
Posted: 2008-03-20 00:06:53

Became a member: 
Forum posts:
Kito du Vivier mosade väl Citation från dödens i våras på Solvalla? Var i vilket falll riktigt bra då, imponerade!
2006 var han fyra från dödens i Olympiatravet, endast slagen med en halv längd, jag tror inte fransmannen åker hit på en nöjestur!

Slår tillochmed Going i försöket?
Reply
Cherry Posted: 2008-03-20 09:33:51

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Tänk om vi får se ett Olympiatrav med Kito Du Vivier, Oiseau de Feux, Going Kronos, Commander Crowe, Opal Viking, Colombianen mfl... Wow! Vilka skulle ni helst vilja se?
Reply
Posted: 2008-03-20 09:48:32

Became a member: 
Forum posts:
Kito Du Vivier hoppas jag fruktansvärt mycket på!! En riktig kanon...
Reply
Posted: 2008-03-20 12:53:14

Became a member: 
Forum posts:
Inträffar dock inte Grenka, tyvärr.
Ja Kito vore kul att se, blir väl kanske en halv final redan i försöket?
Reply
Posted: 2008-03-20 14:12:21

Became a member: 
Forum posts:
Offshore Dream skulle vara trevligt att få se =)
Reply
filipandersson Posted: 2008-03-21 22:35:28
164
Stall Beaver
Jägersro

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
hmm jag funderade på en sak, var tidigare jättepositiv till att man borde ge opalen ett wildcard, men kom på en sak, varför startar han inte i ett av kvalloppen, han ska ju ändå starta en start till innan finalen, om han kommer med, och sista kvalloppet kan ju inte ligga för nära senaste starten. vet att enqvist snackade om att ha kvar hästen i frankrike bara för att få ett wildcard, varför gör han såhär? vågar han inte gå ut ett kval? tror han inte opalen skulle klara det? jag hoppas nog ändå på att han får en plats i finalen efter sitt fina vintermeeting, men jag får inte ihop hur nisse tänker:P
Reply
1   [ 2 ]