[ 1
]
|
AntonL
|
Posted: 2016-07-09 22:06:35
|
Became a member: 2015-04-23
Forum posts: 17
|
Har en enkel fråga...
Hur kan man utnyttja huvudlaget på bästa sätt, förutom att hästar med högre galopprisk bör köra på öppet huvudlag osv?
Finns det något "hemligt sätt" att utnyttja hästens maximal med huvudlaget?
Har sett att Cherry alltid kör på öppet på sina hästar, medan vissa bara kör stängt osv.
Är det bara en smaksak eller finns det som sagt något knep med det där?
Tacksam för svar!
MVH

|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-07-09 22:45:49
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
|
Utan att veta alltför mycket om detta så tror jag faktiskt att du just besvarade alla dina frågor själv i din frågeställning.
Min personliga uppfattning är att det i stor utsträckning är en ickefråga och att man främst laborerar med hästarnas galopprisk.
Finns säkerligen bra trådar om detta i forumet sedan tidigare om man söker runt lite.
Svarade mest för att jag sitter vid zonen ikväll och för att jag vill att du ska få något svar.
Så andra får gärna fylla i.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2016-07-10 00:27:18
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Har aldrig märkt av någon avgörande skillnad avseende det ena eller andra huvudlaget. Lägg fokus på skoning och kuskval i stället.
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2016-07-10 11:24:10  Utan att veta alltför mycket om detta så tror jag faktiskt att du just besvarade alla dina frågor själv i din frågeställning.
Min personliga uppfattning är att det i stor utsträckning är en ickefråga och att man främst laborerar med hästarnas galopprisk.
Finns säkerligen bra trådar om detta i forumet sedan tidigare om man söker runt lite.
Svarade mest för att jag sitter vid zonen ikväll och för att jag vill att du ska få något svar.
Så andra får gärna fylla i.
Answer to: "Utan att veta alltför mycket om detta så tror jag faktiskt att d"
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 391
|
Sen jag började köra öppet huvudlag i varje start med mina hästar så har stallet bara ökat och ökat i inkörda pengar! 
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2016-07-13 17:21:34
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 817
|
Jag upplever också att mitt stall drar in några kronor mer med öppet jämfört med norskt som jag alltid hade förr.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|