[ 1
]
|
backagard
|
Posted: 2015-05-11 10:10:41
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Är ganska ny på det här onlinespelet och tycker det är jäkligt kul!
Till frågan; Hur mycket sämre tränar hästarna om jag tar bort träningsbanan? Är det samma sak som att ge upp och inte kunna konkurrera på samma villkor?
Som ny har jag gjort en herrans massa misstag som att köpa en vetrinärsklinik, anställt fel typ av tränare och spridit pengar för vinden. Backar nu ca 50 papp i veckan och ser ut att nå konkurs i sommar ungefär om inte någon har en grisfösare att sälja så jag kan träna lössen med lite extra effekt...  för att få in lite kulor till stallet. Träningsanläggningen kostar 50 papp i månaden och ja, där är ju utgiften som stoppar blödandet. Är det värt att bränna ner denna för att överleva eller går det att träna hästarna på de gropiga småvägarna uppe i skogen och ändå nå framgång?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-05-11 10:43:49 Edited(1): 2015-05-11 10:44:44  Är ganska ny på det här onlinespelet och tycker det är jäkligt kul!
Till frågan; Hur mycket sämre tränar hästarna om jag tar bort träningsbanan? Är det samma sak som att ge upp och inte kunna konkurrera på samma villkor?
Som ny har jag gjort en herrans massa misstag som att köpa en vetrinärsklinik, anställt fel typ av tränare och spridit pengar för vinden. Backar nu ca 50 papp i veckan och ser ut att nå konkurs i sommar ungefär om inte någon har en grisfösare att sälja så jag kan träna lössen med lite extra effekt...  för att få in lite kulor till stallet. Träningsanläggningen kostar 50 papp i månaden och ja, där är ju utgiften som stoppar blödandet. Är det värt att bränna ner denna för att överleva eller går det att träna hästarna på de gropiga småvägarna uppe i skogen och ändå nå framgång?
Answer to: "Är ganska ny på det här onlinespelet och tycker det är"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Sälj anläggningen omedelbart.
Det är värt det, går du i konkurs kommer du ju inte kunna göra någonting och därmed aldrig komma framåt. Tror de flesta gör samma nybörjarmisstag, så även jag. Men jag kunde köpa tillbaka anläggningen efter några etapper. Har man bara tålamod och målmedvetenhet så har man råd med det mesta på det här spelet.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2015-05-11 11:00:42  Är ganska ny på det här onlinespelet och tycker det är jäkligt kul!
Answer to: "Är ganska ny på det här onlinespelet och tycker det är"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Starta om stallet Så får du en ny chans från start, med 2 friska miljoner i plånkan.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2015-05-11 11:12:02
|
|
Vore ju som att ge upp... Har ju mina barn (hästarna) i stallet! Så jag ska inte riva träningsanläggningen?
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2015-05-11 11:19:15
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
Behåll t-anläggningen!.
Skulle inrikta mig på att göra mycket skitjobb åt andra genom att köpa billigt, jobba upp startpoäng och sedan sälja dyrt. Många "rika" stall kan tänka sig att betala bra pengar för hästar med SP nog för en derby eller kriterieplats. Det finns mängder(nåja) av 1kr hästar som bara är två segrar från en plats i derbyt.
Jobba målmedvetet och uthålligt med träningen och se till att fylla på med(och befordra) personal så att du hela tiden har tränare med 5*. Det blir kostnader men det betalar sig i längden.
Jag själv inledde TZ karriären med att köpa in stuterihästar för 1,12 mille och lägga 500k på en transport(som jag fick sälja). Det tog 4 etapper innan jag var på hyfsad stabil grund igen ekonomiskt. Men det gick!
Och all avel inom det egna stallet och vid rätt tidpunkt. Strö avla inte en massa på dyra hingstar mitt i etappen, det är lönlöst!
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2015-05-11 11:19:57
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
Hade som minst under 5000 i kassan.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2015-05-11 11:54:03
|
|
Tack för svar och tipsen! 
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2015-05-18 20:05:20
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 816
|
Jag har lirat några år nu och varit på minus flera gånger. Min taktik för att klara finanserna har blivit att sälja av skapliga ston när de blivit lite äldre och kan tänkas vara intressanta för aveln. Både en och två ggr har jag blivit glatt överraskad över vad folk vill betala för mina trötta "ök".
Det gäller dock att vara "kall" och sälja av om kassan sinar och man har nån häst som är skaplig.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|