[ 1
]
|
Elrysso
|
Posted: 2014-12-28 18:14:59
|
Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
|
någon som fått sina namn godkända av Eriksson?
jag väntar fortfarande, samt nya etappens lopp är inte inlagda...... inte utan att det ser lite mörkt ut....
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2014-12-28 21:36:45
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
|
När är tanken att nästa etapp ska börja?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-12-28 22:43:29
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Nej, och nu känns det som att det är segare än vanligt. Har för mig att loppen för vecka 3 lades in härom dagen. Men varken V75 eller storloppen är ju inlagda.
Var mailar man för att Eriksson ska vakna?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2014-12-29 14:25:45
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Han fixar väl det i elfte timmen som vanligt. Skulle inte förvåna mig om vi förlorar Indian Grand Prix på kuppen. För alltid, precis som Austria Open. #Bitter
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2014-12-29 14:27:47
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Tyvärr blir det senare och senare för varje etapp. Hoppas han kommer ihåg det denna gång, så vi får fortsätta med våra stall 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2014-12-29 14:52:46
|
|
Dum fråga kanske; men finns det ingen möjlighet för någon/några att på något sätt hjälpa admin med detta (och eventuellt på andra sätt)?
Jag vet inte så mycket om hur TZ funkar, men som jag har förstått det så är Eriksson ensam vid rodret och sen har han hjälp av en person som skriver lite 'Travzonen News'... and that's it.
Stämmer detta?
Sidan (och spelet) känns tyvärr lite halvdött. Uppfattar jag det fel? Har det varit bättre/sämre förr?
Ps. Menar inte att klaga, utan tycker bara att det är synd att en sajt med så uppenbarligt stor potential inte riktigt känns vara på väg åt rätt håll.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2014-12-29 15:07:53
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Eriksson har försökt få folk att ta över zonen förut, fast det har varit ganska tafatta försök.
För att hjälpa honom behöver man, enligt Erikssons egna ord, vara nära nog expert på PhP-programmering. Det tror jag inte så många är. Vilken tjomme som helst kan ju skriva travzonen news så det behöver han nog inte hjälp med. Zonen bringar inte heller in särskilt mkt pengar till honom vilket väl säkert är en av anledningarna till att han inte bryr sig så mkt.
Nya loppen och namnbyten och sånt brukar komma in rätt så sent, blir säkert så nu också.
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2014-12-29 15:23:11
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Det är väl ungefär samma historia som med gamla travspelet Sulky.
Eriksson tappar väl själv intresset litegrann. Sidan har ju faktiskt varit levande sedan 2008. Man kan inte begära så mycket mer från en person som har haft detta som "hobby" och inte som levnadsbröd.
Har själv sysslat med programmering på amatör/skolnivå, och det är inte så lätt som många tror.
Hoppas han hittar orken till att fortsätta hålla igång detta och blir lite mer aktiv igen.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2014-12-29 16:31:47
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
det var fler saker som ordnades manuellt på sulky , här har eriksson gjort så det mesta sköter sig slälv , dock behöver han uppdaterar v75 och storlopp då och då.
Jag tror ju fortfarande att det var problemen med att byta webbhotell som blev droppen för sulky.
Jag hoppas och tror att AE kommer uppdaterar v75-lopp , men känns som kan bli försent .
Jag har inte fått svar varken på mail eller sms som skickades igår.
Vill poängterar att jag inte känner eriksson och det är bara vad jag tror.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2014-12-29 16:38:37
|
|
@Cherry
Tack för svar.
Jag är med på att det svåra inte ligger i att skriva 'Travzonen News' och det var inte riktigt det jag syftade på. (Även om en liten uppryckning där med inte skulle vara helt fel enligt min mening.)
Jag förstår också att TZ inte genererar några jättesummor pengar till Eriksson och kanske är det därför "tiden inte finns" eller motivationen dippar, eller hur man nu ska se på det.
Jag förstår även att inte vilken tjomme som helst kan sköta programmeringen. Men om det nu är så att Eriksson faktiskt vill ha (frivillig) hjälp med detta så skulle ju ett första steg kunna vara att faktiskt utannonsera (på denna sajten förslagsvis, till att börja med) att hjälp sökes. Om nu hjälp sökes dvs.
Det jag syftade på var mer åt hållet att hjälpa Eriksson att skapa mer trafik till sajten genom att folk här tillsammans försöker skapa ett större mervärde (pretentiöst ord kanske) på sajten - vilket i det långa loppet till största sannolikhet genererar i större inkomster.
Om det till största delen handlar om att sajten inte generar tillräckligt med pengar (för att hålla "utvecklingsmotivationen" uppe) så finns det alldeles säkert många bra sätt att utöka inkomsterna.
Vi kan säkert alla komma med förslag på förändringar i sådana fall.
Men handlar "utvecklingsstiltjen" om brist på just bara tid/motivation och inte är direkt kopplat till generade inkomster så är det ju inte så lätt att hjälpa till.
@Eriksson
Om du läser ovanstående så får du gärna kommentera. Tack.
Och tack för ett roligt spel. 
|
|
Reply
|
|
Elrysso
|
Posted: 2014-12-29 19:51:54  @Cherry
Tack för svar.
Jag är med på att det svåra inte ligger i att skriva 'Travzonen News' och det var inte riktigt det jag syftade på. (Även om en liten uppryckning där med inte skulle vara helt fel enligt min mening.)
Jag förstår också att TZ inte genererar några jättesummor pengar till Eriksson och kanske är det därför "tiden inte finns" eller motivationen dippar, eller hur man nu ska se på det.
Jag förstår även att inte vilken tjomme som helst kan sköta programmeringen. Men om det nu är så att Eriksson faktiskt vill ha (frivillig) hjälp med detta så skulle ju ett första steg kunna vara att faktiskt utannonsera (på denna sajten förslagsvis, till att börja med) att hjälp sökes. Om nu hjälp sökes dvs.
Det jag syftade på var mer åt hållet att hjälpa Eriksson att skapa mer trafik till sajten genom att folk här tillsammans försöker skapa ett större mervärde (pretentiöst ord kanske) på sajten - vilket i det långa loppet till största sannolikhet genererar i större inkomster.
Om det till största delen handlar om att sajten inte generar tillräckligt med pengar (för att hålla "utvecklingsmotivationen" uppe) så finns det alldeles säkert många bra sätt att utöka inkomsterna.
Vi kan säkert alla komma med förslag på förändringar i sådana fall.
Men handlar "utvecklingsstiltjen" om brist på just bara tid/motivation och inte är direkt kopplat till generade inkomster så är det ju inte så lätt att hjälpa till.
@Eriksson
Om du läser ovanstående så får du gärna kommentera. Tack.
Och tack för ett roligt spel. 
Answer to: "@Cherry
Tack för svar.
Jag är med på att det svå"
|
Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
|
Vi är nog många som tycker det skulle vara otroligt tråkigt om travzonen skulle läggas ner, så vi får hoppas att Eriksson hittar nya krafter 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2014-12-29 20:42:56
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|