Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Travzonen Open 2014:4

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Medeltid Posted: 2014-12-11 22:19:11 Answer to: "Bara en kvar från stallet nu, men det är också den hä"

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 787
Bra fart du fått på den. Det är min gamla pålle och han tog inte en enda seger i min regi trots bra värden.

Vi har också bara en kvar, Passion For Life. Ett 5-årigt framtidsnamn men i nästa runda är nog det roliga över.
Reply
Sharkit Posted: 2014-12-11 22:41:30 Answer to: "Bra fart du fått på den. Det är min gamla pålle och "
232
Stall Krokben
Gävle

Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
Ja han har ju bara 8 segrar i karriären men 6 av dom är tagna på de senaste 16 starterna så det är jag nöjd med.
Reply
Poffpuff Posted: 2014-12-11 23:14:52
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Grattis till era framgångar!

Själv tackade vi för oss i den här rundan, men en hedrande tredjeplats för Mindaugas Bakaou får sägas vara över förväntan. Lycka till i de avslutande rundorna till er som har chansen!
Reply
hogan Posted: 2014-12-12 07:26:15 Answer to: "Bara en kvar från stallet nu, men det är också den hä"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Samma här, en kvar då min bästa chans på förhand, då den bara blir bättre o bättre ej fick ngt önske underlag,
hade det blivit fin bana eller vinter ( 10 där ) så hade vinstchansen varit stor, nu blev det tyvärr tung bana och sina 0 där är den dömd på förhand...kom sexa 2 sekunder efter de andra
Men då klev istället min gamle trotjänare My Golden Boy fram, tror banne mig den hamnad i det hårdaste heatet av alla med bl.a Cherrys tyske 12 åring som varit i final 3 ggr och som kanske var Cherrys största hopp
Även Carlos Rock var med och ett par tunga till...Connie Corleone m.fl m.fl
Så nu hoppas jag My Golden Boy hittat sin gamla fina form igen, då går ingen säker under hans korta toppform

Reply
Cherry Posted: 2014-12-16 14:59:41

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Nu är vi tillbaks efter en lång vecka med enbart uppkoppling från den pissiga iphonen.

Vi är ganska nöjda med tre vidare till TZO:3. Lite besvikna över att Bath Salt inte lyckades trots ett lopp där hon såg ut att vara stenklar. Sånt är livet på zonen. Men Raas, Instant Karma och Covenant är kvar och får vi en av dom vidare till finalen är vi nöjda.

Och hogan jag tror du har förväxlat min tyska med Chew The Chains som är den som varit i final tre gånger. Bath Salt har nog bara lyckats ta sig dit 1 gång om jag inte missminner mig.

Vi önskar alla stall som har hästar kvar lycka till, men inte för mycket. För vi vill vinna den här skiten nån gång.
Reply
hogan Posted: 2014-12-16 15:35:41 Answer to: "Nu är vi tillbaks efter en lång vecka med enbart uppkoppling fr&"

Inte lätt o hålla reda på alla Cherrys som bara vinner o vinner likt maskiner

fast skam den som ger sig, det går ju att ta sig ut ur grottan, det är din bror Medeltid ett bra exempel på

Grattis till honom, det är han väl unt värd.

btw....njöt lite extra att det var min My Golden Boy som nöp andraplatsen o semiplatsen för Bath Salt

3st får fanimej räcka.....
Reply
Cherry Posted: 2014-12-16 15:59:20

Ja, TZO ger och TZO tar. Det var trist att hon inte fick avsluta karriären med en miljonpokal, men man kan inte få allt. Hon slutar förmodligen ändå som kulletta och gör hon inte det så är det ändå en av våra andra som tar platsen, så vi är såklart nöjda hur som helst.

Och ja, brorsan såg ut som ett hot en bit in på etappen men nu ska det vara stenklart på rankingen. Förutspår att nästa etapp blir klart jämnare.

Nu ska det fan bara till att vinna den här jäkla TZO-soppan nån gång. Kan inte fatta att jag haft så många hästar i final utan att gå hela vägen. Om vi tar det nu så är det väl säkert vår enda icke-Cherry som gör det, skulle kännas lite typiskt, men dock fullt godtagbart så vi kan släppa den här grejen nån gång.
Reply
Soberano Posted: 2014-12-16 16:28:45 Answer to: "Ja, TZO ger och TZO tar. Det var trist att hon inte fick avsluta karriä"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Är det nån som ska vinna är det ju INSTANT KARMA som varit i 2 finaler och med tanke på att han lämnat mitt stall så skulle allt annat än finalseger förvåna mig mycket. Han är antagligen 2:a på Torsdag och vinner finalen.
Reply
Cherry Posted: 2014-12-16 18:24:50

Ja jag kommer ju inte direkt klaga om det blir så, och det är kul att han redan gjort avtryck i stallet. Men ändå lite typiskt isåfall efter att ha haft ett dussin Cherryhästar som stupat på mållinjen. Men men, vi får se hur det går, blir nöjd med 1 representant i finalen och är glad att jag slapp Ummagumma den här gången.
Reply
Cherry Posted: 2014-12-18 14:53:13

Ingen succé den här gången heller, bleka insatser av mina idag.

Och ger Ummagummaseger ens pengarna tillbaks i finalen? Vinner han hela rasket kan vi nog börja snacka om en redig utmanare till insprungetrekordet som Kolbasz har, särskilt om CD väljer att försöka starta honom i hundra raka Rysslandslopp efter normal pensionsålder.
Reply
Sharkit Posted: 2014-12-18 17:38:58 Edited(1): 2014-12-18 17:39:26
232
Stall Krokben
Gävle

Alberstein till final! Nu ska vi bara klura ut hur vi kan vinna den
Reply
Mikihisa Posted: 2014-12-18 20:06:34 Answer to: "Alberstein till final! Nu ska vi bara klura ut att vinna den"
684
Stall Zilly Baskerball HB
Östersund

Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
Grattis Sharkit! Det bara rasar in avelpengar på fadern till Alberstein
Har inte tagit några föl efter honom denna etapp tyvärr.
Reply
CrazyDiamond Posted: 2014-12-18 22:15:54
259
Stall CD
Solvalla

Became a member: 2012-01-19
Forum posts: 89
Ummagumma kommer med all rätt att nog vara storfavorit i loppet men tänk på att Nordpå har slagit honom 2 gånger den här säsongen så han är inte att leka med och jag anser honom vara det största hotet.

My Golden boy är i topp 3 i nästan vart annat lopp.
Happy Night är ändå värre som är topp 2 i nästan vart annat lopp.
Alberstein verkar vara i samma fina form som han var i slutet på förra- och början på den här säsongen.

Lägg till dom två formstarkaste 6-åringarna samt en rutinerad 12-åring så ska vi nog springa om det innan vi utnämner Ummagumma till segrare.

Lycka till allihopa i Finalen.
/CD
Reply
Cherry Posted: 2014-12-19 13:56:41

Självklart är Nordpå en riktigt bra häst också, och i TZO kan allt hända. Den här gången känns det extra spännande för nu måste väl insprungetrekordet kännas nära? En miljonseger och det blir riktigt påtagligt. Även om han inte slår det så känns han som zonens bästa vinnarskalle nånsin, helt sinnessjuk vinstprocent och det är ju inte vilka lopp som helst han vinner. Jag får önska både CD och de andra finalstallen lycka till, blir ett intressant lopp!
Reply
hogan Posted: 2014-12-19 14:32:22

Ja man får nästan sikta in sig på pengar bakom CDgumman, helt otroligt vilken maskin han fått fram där stall CD....måste vara den bästa finska hästen genom tiderna här inne på zonen, de har hela tiden visat begränsning och inte många som avlat på dessa förutom våra finska vänner i grannlandet, men det har ju aldrig kommit ngn stjärna först CD fick fram denna....nu vet inte jag om killen bakom stallet är finsk eller svensk, kanske t.o.m Ålänning men vad spelar det för roll, kul med lite bredd.

Men jäklar så bra den är...helt klart en forna Eegitt eller en Kolbasz...det är väl de två och CDgumma som
är zonens Top 3 för mig, även om det är svårt att jämföra...vi kanske skulle ha en Hall In Fame

Lycka till i finalen ni som är med
Reply
Sharkit Posted: 2014-12-19 15:28:13
232
Stall Krokben
Gävle

Vad jag vet har Alberstein aldrig fått stryk av CD Ummagumma och vi siktar naturligtvis på att det inte blir så denna gång heller, Kanske ett krokben är på plats för att fälla favoriten
Reply
Sharkit Posted: 2014-12-24 02:03:54
232
Stall Krokben
Gävle

Som läget är nu ser allt utom motståndet bra ut för Alberstein. Segern känns svår men vi gör vad vi kan. Idag fick han två extra morötter och en banan till lunchen vilket gav en extra boost till träningen. Toppformen är nära.
Reply
CrazyDiamond Posted: 2014-12-25 20:19:28
259
Stall CD
Solvalla

Became a member: 2012-01-19
Forum posts: 89
Happy Nights spurt blev för svår att stå emot.
Stort grattis till stall: Return to Arms.

Ummagumma har nästan 2,5 miljoner upp till rekordet för insprungna pengar och får vill till ett par normala säsonger (för honom) så bör det gå vägen. Den här säsongen var nog hans bästa med över 3 miljoner i insprunget.

Det finns ett par till rekord som vore roliga att försöka nå.
Dels antals segrar i grupp 1- resp. grupp 2-lopp samt antal segrar i grupp 1-lopp förutom kvallopp. Dvs. vanliga grupp 1-lopp samt divere finaler.
Jag har inte räknat på det ännu, men jag misstänker att Kolbasz har rekordet just nu.

/CD
Reply
Soberano Posted: 2014-12-25 20:36:36 Edited(2): 2014-12-25 20:40:59 Answer to: "Happy Nights spurt blev för svår att stå emot. Stort grat"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det fantastiska med Ummagumma är ju att han gjort så få starter. Snacka om inpsrunget per start, dom som sprungit in mest har ju oftast betydligt fler starter medan din bara har 63 starter så långt. Har svårt att se hur han inte ska slå rekordet på 2 säsonger till så som han drar fram. Dessutom ett ypperligt bevis på att säsongen som treåring verkligen inte har nån avgörande betydelse för totala framgångar.
Reply
1   [ 2 ]