Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Avelshingstar
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
glaswalker11 Posted: 2014-03-07 21:28:28
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Varför ska man inte kunna köpa sperma från en hingst som någon har som varit inloggad på samma dator någon gång? Jag ser inte vitsen med en sån begränsning.
Det är ju inte så att jag får fölet billigare eller att hingst hållaren tjänar mer på det.
Vem jag än köper av så försvinner det pengar för mig och den som har hingsten får pengar...inga skillnader om vi så har ringt på samma telefon eller vad man nu kan hitta på.
Reply
hogan Posted: 2014-03-13 06:54:39 Answer to: "Varför ska man inte kunna köpa sperma från en hingst som n&"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Detta är pga av det har förekommit fusk inom aveln så de har stoppat vissa delar för att minska chanserna....detaljer osv. får du fråga Eriksson om, han har väl kollat vad han kan göra för att stävja det gentemot de rapporter om fusket som kom in förut.
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-13 22:28:03
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Hmm okej det kan jag förstå.
Det enda problemet är att det är otroligt lätt att kringå om man bara vet om det.
Reply
hogan Posted: 2014-03-25 02:10:52 Answer to: "Hmm okej det kan jag förstå. Det enda problemet är att det"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Jag instämmer med dig för jag har en grabb på 11 år som ville öppna stall, och dåfrågade jag Eriksson om det var okej och det var det, eftersom jag hade spelat ett par år innan grabben vile öppna ett litet stall...sådan far, sådan son heter det ju, jag har haft med mig honom på travbanor också och vi har bekanta med travhästar, såinget konstigt med det....men jag hade ju ett etablerat stall här inne och hade haft några elithästar, så jag hade avelshingst....en dag när det var dags för ny etapp så sade jag till grabben att om han ville ha föl som föds samma dag nya etappen börjar så måste du avla nu.

Han ville ha 3 föl och valde en av varje de två mest använda pga de var bäst helt enkelt, och det var Great Horsetail och SP Fort Knox och det är väl så även idag fast det kommit ett par på slutet som är intressanta....ja iaf så ville han ha den tredje fölet efter min stjärna tyckte båda iaf men tji fick vi, det fanns den här spärren då, och jag visste inte om den då...och tyckte också o även idag att det är konstigt, man får va fler i familjen som öppnar stall, men man kan inte betäcka med nåns avelshingst.....och det föreligger väl inget fusk i att man köper som här farsans avel...kostar 50 lax hos alla...och om man inte köper 100 föl så det gynnar farsan så är ett föl inget fusk, skulle man vara dum o gynna mig, med massa föl så syns ju detta, då sätter man bara dit sig själv...inte så smart
Reply
Posted: 2014-03-25 10:37:33

Became a member: 
Forum posts:
Jag såg vitsen med detta förut när man fick 50 papp per föl, men nu får man bara 10.000kr.
Så fylla på med pengar från annat stall känns med dom här nya reglerna, ganska långsökt.
Reply
hogan Posted: 2014-03-25 11:00:39

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Ja nu vill man ha en som ger bra föl i massor, så man får feta premier varje dag...inte mycket vinning i aveln idag utan mer en prestige grej tycker jag, klart man blir stolt om ens avkommor vinner Kriteriet, Derbyt o de fina loppen...borde vara 20% på millen där minst som uppfödare.
Reply
[ 1 ]