Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Ur Fas!

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2008-03-09 06:13:36

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Sedan årsskiftet ungefär har mitt spelande bara gått mer o mer åt helvete o idag kommer väl droppen när jag får 1(!!!) rätt på v75an för 216kr! Det går helt åt helvete!
När jag följer statistiken går det inte, när jag hittar drag dör de, när jag chansar bort nån sitter den, när jag lyssnar på expertisen väljer jag fel.. FanFanFan!!
Har aldrig varit i en såhär lång svacka förut!

Så vad ska man göra? Hur gör ni andra?
Nöter på?
Byter strategi?
Låter bli ett tag?
Fegar mer?
Chansar mer?
Köper Harry boy?

HJÄLP!!!! 2008 kan inte fortsätta såhär..
Reply
Nijo Posted: 2008-03-09 10:00:38 Edited(1): 2008-03-09 10:00:53

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
haha

antingen tar du en paus och inte spelar på några veckor, eller så är det bara till att fortsätta spela och hoppas det vänder.

Men att spela system för 200kr är inte särskilt enkelt, svårt att vinna då.......

själv fick jag 2 rätt på 90kr och 4.a på 270kr
Reply
Posted: 2008-03-09 10:18:53 Answer to: "Sedan årsskiftet ungefär har mitt spelande bara gått mer o mer åt helve"

Became a member: 
Forum posts:
själv fick jag 4:a rätt på ett 96 kr system.....

Om jag var du då skulle jag försy börja med att fega mera så att du får in lite pengar..

och sen tycker jag att du ska spela dubbel med Jaded idag som är BOMBKLAR.
Reply
Nijo Posted: 2008-03-09 10:31:11

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
haha, colombian necktie! stenklar
Reply
Posted: 2008-03-09 10:36:47 Answer to: "haha, colombian necktie! stenklar"

Became a member: 
Forum posts:
Aldrig.
Reply
LIMPOTHEKING Posted: 2008-03-09 12:02:48
272
LIMPOS HJÄLTAR!!!
Axevalla

Became a member: 2007-12-17
Forum posts: 267
1 rätt denna omgång tigger hade man som säker ....Ja vet hurde känns när travformen sviktar men de är bara kämpa på å leta nya vinnare till slut sitter dem igen
Reply
Posted: 2008-03-09 12:26:26

Became a member: 
Forum posts:
Ok B_Good... 1 rätt är kasst, men tyvärr var jag usel då jag lyckades med bedriften att ha 0 rätt på ett system för 380kronor.... Men sen spelar jag ju ganska mycket på chans också, vilket är lite av min strategi...

Behåll din strategi, vilken det nu är, för går du ifrån den en vecka, kanske det är just den veckan som allt händer...

Jag har spelat på "chans" sedan jag började, då med små system för 90-150kronor och vunnit en del på det, inga stora vinster ännu... Men den dagen det skräller ordentligt och det är mina hästar som springer in, då är jag förmodligen ensam om det...

Tex. denna veckans V75a... Hade raden sett ut såhär så är det inte många som hade varit kvar...

Avd1: 9. Kings Lucky Odds: 136,4/Streck 1%
Avd2: 10. Quadrico Du Chene Odds: 1,4/Streck 80%
Avd3: 10. King Kobra Odds: 58,7/Streck 1%
Avd4: 9. Decarone Odds: 12,9/Streck 8%
Avd5: 2. Atlet Sund Odds: 11,2/Streck 15%
Avd6: 6. Master Växus Odds: 10,2/Streck 7%
Avd7: 4. Paul November Odds: 13,2/Streck 14%

Spik i andra och sjätte avdelningen... Den raden måste jag varit ensam om, det är så jag spelar, för att vara ensam på sju rätt...!

Men mitt tips är, så gör jag i alla fall, Nöt på i samma stil som innan...

Lyssna på experterna, men VÄDERA vad de har att säga, lyssna inte på alla, håll dig till en och samma så du lär dig att vädera det han säger på rätt sätt... Bli din egen expert, jag spenderar mycket tid framför Lopparkivet på ATG...

Men nästa vecka skiter jag nog i det...
Reply
Posted: 2008-03-09 13:16:48

Became a member: 
Forum posts:
B_good:

beror ju på vad du fiskar efter.

fiskar du tex stora pengar eller många små vinster? spelar för att det är kul eller har du ett specifikt syfte?

så här ser jag på det: kan jag hantera förlusten känslomässigt är jag rätt på det, kan jag inte det är jag fel på det. då får jag lägga om, sänka insatssen eller byta taktik.

jag körde ett speciellt system i höstas och hag gav det ett visst antal månader. när det inte gick hela vägen byttte jag. jag provade ett annat och när jag gjort två dåliga rundor i rad och såg att det inte funkade (det var rent av totalt värdelöst) så bytte jag, nu kör jag efter ett "upplägg" som jag personligen gillar och tror på. och pengarna kan jag förlora om jag inte drar in plus på kontot varje vecka.

det beror ju på hur du tänker.
Reply
B_Good Posted: 2008-03-10 01:42:45 Answer to: "B_good: beror ju på vad du fiskar efter. fiskar du tex stora pengar "

Tack för tips o uppmuntran från samtliga..

Kanske skulle passa på o hoppa över nu när v75cirkusen drar till Norge..
I övrigt så håller jag med om att man inte ska spela för mer än man har råd att förlora, inte spela om man inte kan hantera det känslomässigt, hålla sig till sina ideer o va konsekvent..
Jag försöker utvärdera mitt spel o håller koll på förluster o överger förlorande strategier så vi får väl se vad som händer..
Reply
Posted: 2008-03-11 15:20:34 Answer to: "Tack för tips o uppmuntran från samtliga.. Kanske skulle passa på o h"

Became a member: 
Forum posts:
b good!hur känns det att vara "i fas"?själv har jag inte en aning men jag tror att det skulle vara roligt att hamna där nångång.
Reply
B_Good Posted: 2008-03-11 15:32:38 Answer to: "b good!hur känns det att vara "i fas"?själv har jag inte en ani"

Hehe.. Bra fråga! Får man in en liten slant nångång då och då och känner att man inte är helt borta i varje lopp så får det väl räknas som att va i fas..
Där badkaret o världen möts
Reply
[ 1 ]