[ 1
]
|
|
Posted: 2013-12-24 00:13:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har ni nån prestation som ingen annan har lyckats med, berätta det då gärna!
Själv skulle jag vilja veta för tillfället att:
Har något stall nånsin vunnit varenda en lopp som bara finns? Då räknar jag från V75 ch uppåt, samt i kvallopp bara finalerna.
Har nån vunnit alla 3 loppen Kriterit, Derbyt och Golden Five?
Och ännu bättre: Har en och samma häst vunnit ovanstående lopp?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-12-24 00:34:58
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
larockmas fem vunna El Toro Grande i rad är ett sanslöst rekord som jag tror aldrig någonsin kan slås. Det är ändå ett "halvstorlopp", att vinna det fem gånger i rad är synnerligen häpnadsväckande.
Kriteriet, Derbyt och Golden Five har Goofy Trap vunnit, och är ensam med den bedriften.
Min enda lilla bedrift som kan noteras är Bell Pepper Cherry som är 4 år och redan hunnit med att vinna fem söndagslopp. Det är hans enda vinster i karriären. Men det har kanske hänt förut, jag vet inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-12-24 21:12:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inga fler som har nåt att bjuda på?
Men du har ju mest intjänat totalt på en etapp, det är väl en rekord.
Själv kommer jag inte på nåt om jag skulle ha nåt rekord, men dyker det upp nåt i minnet så skriver jag det här såklart.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-12-24 21:57:09  Inga fler som har nåt att bjuda på?
Men du har ju mest intjänat totalt på en etapp, det är väl en rekord.
Själv kommer jag inte på nåt om jag skulle ha nåt rekord, men dyker det upp nåt i minnet så skriver jag det här såklart.
Answer to: "Inga fler som har nåt att bjuda på?
Men du har ju mest intj&"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Ja, det är väl ett rekord. Dock ett som jag tror nån gång kommer slås. Får väl se hur svårslaget det blir efter TZO-finalen och lördagsfinalerna, men det är ett ändå ett vacklande rekord pga att det kan komma fler lopp, kanske t.o.m fler hästar i stallet (kanske inte jättetroligt men men), eller hur som helst andra parametrar som kan göra att rekordet inte blir lika svårslaget som dom jag nämnde.
Individuella hästrekord är roligare.
Kolbasz' två TZO-titlar på raken är en fullständigt bisarr bedrift som jag har svårt att tänka mig kommer ske igen, men man vet aldrig.
I fråga om vinstprocent tycker jag Cd Ummagumma ser väldigt sportig ut, fast det är inget rekord. Bara nåt att höja på ögonbrynen åt.
Vad gäller galopper tror jag att ddmannen hade nåt sjukt exempel på nån häst som efter ca 50 starter inte hade galopperat. Också häpnadsväckande.
En häst jag postade, visserligen totalt misshandlad häst, hade 1 vinst på 118 starter  Svårslaget!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-12-24 22:23:15 Edited(1): 2013-12-24 22:26:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite udda rekord?
Är inte säker ens om det är rekord, men om nån har fler så säg det!
Jag har 336 pensionerade hästar, vad jag fick det till.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2013-12-24 22:26:43  Ja, det är väl ett rekord. Dock ett som jag tror nån gång kommer slås. Får väl se hur svårslaget det blir efter TZO-finalen och lördagsfinalerna, men det är ett ändå ett vacklande rekord pga att det kan komma fler lopp, kanske t.o.m fler hästar i stallet (kanske inte jättetroligt men men), eller hur som helst andra parametrar som kan göra att rekordet inte blir lika svårslaget som dom jag nämnde.
Individuella hästrekord är roligare.
Kolbasz' två TZO-titlar på raken är en fullständigt bisarr bedrift som jag har svårt att tänka mig kommer ske igen, men man vet aldrig.
I fråga om vinstprocent tycker jag Cd Ummagumma ser väldigt sportig ut, fast det är inget rekord. Bara nåt att höja på ögonbrynen åt.
Vad gäller galopper tror jag att ddmannen hade nåt sjukt exempel på nån häst som efter ca 50 starter inte hade galopperat. Också häpnadsväckande.
En häst jag postade, visserligen totalt misshandlad häst, hade 1 vinst på 118 starter  Svårslaget!!
Answer to: "Ja, det är väl ett rekord. Dock ett som jag tror nån g&arin"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
breaking wardobe galopperade 1 gång på 88 riktigt starter och aldrig i provlopp.
Av la flammes 5 första avkommer blev 4 miljonärer.
Fart and win har hittills lämnat 5 miljonärer på 15 avkommer och det ser ut som någon mer kommer att komma över miljonen.
Stall racerbil gjorde 377 starter under en etapp , skulle tror att det han som gjort flest starter totalt med ca 4600.
Stall Cherry har redan nu slagit Larockmas tidigare rekord när det gäller insprungna pengar under en etapp , ska vi gissa att det sluta på ca 13 mille.
Diamanten tror jag är det stall som gör färst affärer , har totalt köpt 9 hästar och sålt 3 på transfern och bara 27 pensionerade hästar och har spelat länge och brukar hamna runt 10-15 plats världranken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-12-24 22:45:49 Edited(1): 2013-12-24 22:46:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad är den högsta siffran en 3 åring haft i rutin?
Själv har min Big Hero 3 i rutin och 8 lopp totalt.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2013-12-25 00:10:50
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
El Toro redan nämnt, tack Cherry. Grattis till ett nytt rekordbra i insprunget denna säsong. Bästa mästarn nånsin? ( som när gnaget slog jurgårn i 3 raka i en hockeyfinal för hundra år sedan...typ)
Stallet har vunnit Kriteriet, Derbyt samt TZ, dock med 3 olika hästar.
Är pappa till Golden Five, som jag ofint nog la beslag på de 2 första gångerna...har jag för mig.
Tror att jag spelat över 5 år nu, och har 29st pensionerade hästar. (ddmannen: får jag plusmärke nu för det  )
Samt passerade 100millar i inkört för ett tag sedan. Vet ej i vilken ordning jag gjorde det. Det har nog de äldre storfräsarna koll på: Lauvin, Soberano o Spanis..ber om ursäkt, utifall jag glömt någon här.
Kuriosa, kommer ihåg ett derbykval med 2 egna startande. Låg 1a o 2a inpå upploppet med hyfsad marginal...när de hakade ihop o galopperade bort finalplatsen båda 2.... den gången gick båda kuskarna ut från stallet med... röda rumpor...fasen vilken utskällning o smisk de fick av stallchefen.
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2013-12-25 23:09:24
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Rekord och rekord vet jag inte, men min 4åeiga hingst Quality Bet är ostartad nu efter 4års säsongen då jag exprimenterar med träning på den då den har lysande träningsvärden (3åring 0.116 Snabbhet / 0.134 Styrka och idag som 4åring 0.085 Snabbhet / 0.090 Styrka)
Hästen sitter idag på värden:
9 Styrka (10 om ett par dagar)
10 Snabbhet
Kan det vara något slags rekord efer 4års säsongen? Sett hästar med 15 Snabbhet när de blir 5åringar, men då har de haft låga värden på Styrka.
Snart 20 på de viktiga blå är väl ok iaf? 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|