[ 1
]
|
|
Posted: 2013-10-01 16:04:51 Edited(1): 2013-10-01 16:07:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har irriterad mig så oerhört på att nystartade stall direkt dom får köpa trissar upp priserna så fruktansvärt, fast hästen inte ens är värd det.
Självklart händer det att nån startar nytt stall och satsar seriöst men oftast är det precis dom här som bara gör det för möjligheten att köpa 1 häst dyrt.Som totalt skiter i stallet om hästen floppar och upprepar bara samma sak.
Tycker att det ska finnas en gräns innan nystartade stall omstartade stall får bjuda med hela kassan...
Då kan man kanse förmoda att det är en seriös satsning. Om inte så minskar man ändå detta problem drastiskt.
Vad tycker ni resten? Dela gärna med er!
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2013-10-01 16:49:28  Har irriterad mig så oerhört på att nystartade stall direkt dom får köpa trissar upp priserna så fruktansvärt, fast hästen inte ens är värd det.
Självklart händer det att nån startar nytt stall och satsar seriöst men oftast är det precis dom här som bara gör det för möjligheten att köpa 1 häst dyrt.Som totalt skiter i stallet om hästen floppar och upprepar bara samma sak.
Tycker att det ska finnas en gräns innan nystartade stall omstartade stall får bjuda med hela kassan...
Då kan man kanse förmoda att det är en seriös satsning. Om inte så minskar man ändå detta problem drastiskt.
Answer to: "Har irriterad mig så oerhört på att nystartade stall direk"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Det här är inte helt enkelt . Upplever själv inte att nystartade stall trissar upp priserna , mer att etablerade stall ibland har trissat upp priserna när de lägger ut hästarna. Men har ingen större koll på marknaden.
Sen håller jag med om att det oerhört tråkigt som säljare , när köparen av ens häst inte gör ett seriöst försök att tävla med hästen , men vet om man kan göra så mycket åt det.
Min personliga åsikt är att jag hellre säljer billigt till rätt köpare än dyrt till "fel" köpare .
Det svåra är att vi redan nu har många saker som nystartade stall inte kan göra från början , främst förr att förhindrar fusk.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-10-01 16:59:01  Det här är inte helt enkelt . Upplever själv inte att nystartade stall trissar upp priserna , mer att etablerade stall ibland har trissat upp priserna när de lägger ut hästarna. Men har ingen större koll på marknaden.
Sen håller jag med om att det oerhört tråkigt som säljare , när köparen av ens häst inte gör ett seriöst försök att tävla med hästen , men vet om man kan göra så mycket åt det.
Min personliga åsikt är att jag hellre säljer billigt till rätt köpare än dyrt till "fel" köpare .
Det svåra är att vi redan nu har många saker som nystartade stall inte kan göra från början , främst förr att förhindrar fusk.
Answer to: "Det här är inte helt enkelt . Upplever själv inte att nystar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu menar jag inte nåt omöjligt utan kanske bara att de som startar nytt stall eller "omstartar" ska ba en maximum gräns på 500.000kr per häst under första 1-3 mån? Tror nog att det är nästan bättre för dem som satsar seriöst, dåde oftast gör fel beslut med pengarna och förstör för sig själv i början. Man hjälper lite till på travet så att sägs.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2013-10-01 18:38:27  Nu menar jag inte nåt omöjligt utan kanske bara att de som startar nytt stall eller "omstartar" ska ba en maximum gräns på 500.000kr per häst under första 1-3 mån? Tror nog att det är nästan bättre för dem som satsar seriöst, dåde oftast gör fel beslut med pengarna och förstör för sig själv i början. Man hjälper lite till på travet så att sägs.
Answer to: "Nu menar jag inte nåt omöjligt utan kanske bara att de som start"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Jo det vore kanske bra , gör det ju ytterligare lite jobbigare för de som vill fuska , även om det känns som det mesta fusket har försvunnit.
Dock inte alls säker på att de nystartade och omstartade stallen uppskattar denna "hjälp".
Men det går ju ofta hitta hästar för 1kr som är lika bra eller bättre än de för några 100k.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-10-01 19:05:37 Edited(3): 2013-10-01 19:25:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nån fler som gillar tycka till om saker?? Kom igen nu finaste medlemmar, gör eran röster HÖRDA!
Ddmannen:
Kom tänka på en sak när du sa att nybörjarna/omstartarna kanske inte skulle
Uppskatta "gesten". Egentligen är det en katastrofalt liten minoritet av ALLA spelarna som nånsin nästan yttrar sig här på forumet, och det tycker jag är ganska tråkigt... Man kan räkna på fingrarna hur många som skriver inlägg.
Om jag fick bestämma och styra här på forumet/spelet skulle jag ändra spelet efter hur jag skulle vilja ha det.till 100%,
Skulle ju ändå inte bli nån hysteri eller att nån sa emot nästan 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2013-10-02 19:03:35  Nån fler som gillar tycka till om saker?? Kom igen nu finaste medlemmar, gör eran röster HÖRDA!
Ddmannen:
Kom tänka på en sak när du sa att nybörjarna/omstartarna kanske inte skulle
Uppskatta "gesten". Egentligen är det en katastrofalt liten minoritet av ALLA spelarna som nånsin nästan yttrar sig här på forumet, och det tycker jag är ganska tråkigt... Man kan räkna på fingrarna hur många som skriver inlägg.
Om jag fick bestämma och styra här på forumet/spelet skulle jag ändra spelet efter hur jag skulle vilja ha det.till 100%,
Skulle ju ändå inte bli nån hysteri eller att nån sa emot nästan 
Answer to: "Nån fler som gillar tycka till om saker?? Kom igen nu finaste medlem"
|
Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
|
Jag tycker alla får bestämma själv över slantarna, Sen är det upp till var och en att göra det bästa för att bygga upp sitt stall. Däremot borde det finnas någon nybörjarguide eller mentorskap eller liknande för att nya användare ska slippa göra nybörjarmisstag.
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2013-10-02 19:10:21
|
Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
|
Jag håller med Sharkit, även om jag tycker att oseriösa användare är jättetrist....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-10-02 19:15:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo kanske ni har rätt att det är upp till var och en att sprätta pengarna hur man vill...
Men, jag har förfinat iden lite samt småjusterat...
Att man får bara starta om var tredje månad!
Då slipper vi de oseriösa samt de som gör nytt stall har samma förutsättningar som vi alla hade.
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2013-10-02 21:07:49
|
Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
|
Tenava, omstart var max 3:e månad köper jag rakt av!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-10-02 22:04:07 Edited(2): 2013-10-02 23:30:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spanarn: