Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Örjan Kihlström
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
glaswalker11 Posted: 2013-09-06 15:08:03
557
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Är pengar allt travsporten ska handla om då Larockma?
Alltså bara en undran varken mer eller mindre.
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-06 15:08:20 Answer to: "Utan att ge mig in på något sätt i denna diskussion ... s&"
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Det beror ju på vem du frågar, för Lars-Göran Persson b-tränare på Örebro med en häst i träning är även eb seger i ett "smålopp" en viktig seger, där kör Björn, medan Örjan för det mesta kör åt Hultman/Walmann/Melander typ.
Reply
Soberano Posted: 2013-09-06 15:31:52 Edited(2): 2013-09-06 15:40:49 Answer to: "Gör jag...du är alltså inte läskunnig heller? Jag kall"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

Örjan vinner lopp men bara hälften av Goops mängd, enkelt kolla statistiken om du inte tror mig.


Han har vunnit fler lopp men det är väl inte grejen? Dubbelt så många har han inte vunnit.

Vilken häst anser du vara bäst i sverige? Den som vunnit flest lopp eller sprungit in mest pengar?




Från vilken av dessa listor skulle du välja? Allt går att diskutera och formulera som man själv vill och åt det hållet man vill vinkla det men jag håller Örjan betydligt högre än Goop.
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-06 15:40:31 Edited(1): 2013-09-06 15:41:59
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Jag vet inte, dom blir ju kusk/tränarchampion på antalet segrar inte summan. Men det är väl skillnad på hästar och kuskar. Fast jag skulle aldrig byta bort vår Victor segerlös med ca 14.000 på kontot ens mot Nahar. Jag älskar Victor och det är för mig vad travsport går ut på. Kärleken mellan tränaren och hästen, mellan kusken och hästen och kärleken alla skötare har till sina hästar och framförallt alla aktivas kärlek till sporten i sig.. Pengarna eller segrarna är inte viktigast, för travsportens överlevnad är kärleken allra viktigast!
Reply
Soberano Posted: 2013-09-06 15:43:15 Answer to: "Jag vet inte, dom blir ju kusk/tränarchampion på antalet segrar "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Fast jag misstänker att du är klok nog att inte tycka att din Victor är en bättre häst än Nahar?
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-06 15:53:30 Answer to: "Fast jag misstänker att du är klok nog att inte tycka att din Vic"
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Nej, självklart inte, dom spelar i helt olika ligor. Ville bara försöka ge en annan bild av travet än den som tycks vanligast just här, att det bara är pengarna som är viktiga, jag ville bara visa att det finns saker som är viktigare med travet för en hel massa människor än just pengarna. Även om pengar är viktiga också så är det inte allt.
Reply
Soberano Posted: 2013-09-06 15:59:49 Answer to: "Nej, självklart inte, dom spelar i helt olika ligor. Ville bara fö"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Min far är amatörtränare och framgångarna är lätträknade men desto roligare när dom kommer och jag är helt inne på din linje att bredden i Sverige är helt och hållet beroende av att dessa små som håller på tack vare sin kärlek till djuren och passionen till sporten. Utan dessa kommer toppen att tunnas av snabbare än vi hinner boka tid hos slakteriet.
Reply
Mancher Posted: 2013-09-06 18:40:20 Edited(3): 2013-09-06 18:55:16 Answer to: "Gör jag...du är alltså inte läskunnig heller? Jag kall"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260

Gör jag...du är alltså inte läskunnig heller? Jag kallade dig fåne för att du uttryckte att jag inte skulle ha rätt att skriva min mening här på en öppen tråd i ett öppet forum, vilket hade varit ett brott mot ytrandefrihets grundlagen så bara läs noggrannare så förstår du vad folk menar.
En undran, varför tyckte du att jag borde vara tyst här men inte Soberano? för att han håller med dig eller?
Statistiken gjorde jag inte bort mig ett skit på för än en gång läs noga så du förstår. Jag skrev att i statistiken står tydligt att Goop vinner mer än Kihlström och så är det.
Det gäller inte att vinna rätt lopp för då kan vi lägga ner allt trav utom storloppen om man resonerar så och det vore döden för svensk travsport.


Redan efter ditt första publicerade inlägg här på forumet förstod jag direkt att din intelligensnivå inte sträcker sig särskilt långt. Men nu har det plötsligt nått en gräns jag ej trodde var möjligt att nå...
Och som inte det skulle vara nog, så källhänvisar du till lagar på ett webb-travspel!? Hahaha! För att få en sista lam chans att framstå som någorlunda intellektuel.... Förresten är ''yttrandefrihets grundlagen'' ETT ord: yttrandefrihetsgrundlagen

För att han höll sig saklig och lugn och inte tog till personangrepp kanske? Din så kallade ''statistik'' var så intetsägande och innehållslös att det var löjligt!

Detta får bli mitt sista inlägg riktat mot dig för jag märker att du inte klarar av att argumentera på en saklig och mogen nivå! Och när du själv inser det väljer du istället att uttrycka dig hotfullt och intetsägande. Du framställer dig själv som intelligent och kunnig och tror att du har så jäkla rätt i allt du säger! Fast än att det i själva verket är tvärtom! Lycka till i framtiden med den uppfattningen, samt din attityd....
Reply
Post removed Posted: 2013-09-06 19:08:50   Answer to: "Gör jag...du är alltså inte läskunnig heller? J"
Travnorden Posted: 2013-09-06 19:09:53
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Det är din attityd det är fel på, inte Glasswalkers, du vände en diskussion om Örjans defensivhet till att vi påstod att han var dålig vilket ALDRIG varit fallet. Vi har bara påstått att han är just det, defensiv. (Körde just lopp invändigt på Örebro) alla kan uttrycka sig klumpigt i stundens hetta. Men att hänga upp sig på ett mellanrum är bara besserwisser-aktigt.

Jag tänker inte lägga mer krut på den här diskussionen mer, du har uppenbarligen bestämt dig för att inte förstå vad vi menar utan väljer att misstolka det vi skriver. Tror du travet skulle överleva om alla hade din attityd?

Som tur är verkar dom flesta andra jag pratat med vara av en sundare inställning!

Ha de!
Reply
Mancher Posted: 2013-09-06 21:06:44 Answer to: "Det är din attityd det är fel på, inte Glasswalkers, du v&a"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Var i mina inlägg i denna tråd har jag uttryckt mig med fel attityd? Du tror väl inte jag bemöter personer som avslutar sitt första inlägg med: ''behöver du uppsöka andra aktiva inom sporten och bli lite informerad.'', för att man råkar ha en annan uppfattning. Och när det sedan bara gick utför för denne person som skrev detta, tror du då att jag ska skriva ''nallebjörn-aktigt'' till denna person då?

Vände diskussionen? Var det inte en viss Travnorden som skrev följande:

''Har förstått att du tycker det! För min del är det Björn Goop som gäller, han är i alla fall Sveriges bästa kusk, och världens näst bästa, på riktigt! ;-)''

Vad hade du förväntat dig för fortsatt diskussion om jag nu inte delar samma uppfattning? Sedan urartade det bara likt, ''min pappa är polis han är bättre än din pappa. Näää min pappa är brandman, det är mycket bättre än att vara polis.''

Och att jag skulle vara huvudmannen bakom detta offtopic-skrivande håller jag inte med om, alla är och har varit lika delaktiga.

Och skulle jag inte ha rätt att påpeka särskrivning till en person som inte gör något annat än att försöka framhäva sig som intellektuell och fånigt nog källhänvisar till lagar på ett travforum? Och dessutom kallar mig både fåne, icke läskunning, okunnig stackare, bortgörare etc etc.....

Nej, härmed publicerade jag det sista inlägget här för min del! Men eftersom glaswalker alltid ska ha sista ordet, hur dåliga hans motargument än må vara, kommer det tyvärr ej innebära att det blir det sista inlägget i tråden...!
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-06 23:44:03 Answer to: "Var i mina inlägg i denna tråd har jag uttryckt mig med fel atti"
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Lika lite som jag påstått att Örjan är dålig har jag sagt vem som dragit tråden OT det är bara ett konstaterande.

Ja jag skrev det där, men vad vill du ha sagt med att påpeka det? Det var mitt slut på diskussionen, trodde jag.
Reply
glaswalker11 Posted: 2013-09-06 23:56:33
557
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Helt rätt för var har jag varit hotfull? Fåne? Okunnig? Visste jag att du var så känslig hade jag tagit det lugnare med dig men trodde du var mer hårdhudad än så.
Att du behöver uppsöka andra aktiva menas med att det är allmänt känt i stallar på många banor att Örjan är sveriges skickligaste defensiva kusk och att det bör återspeglas i spelet men redan från mitt första inlägg valde du att inte läsa vad jag skrev utan att tolka allt fel. Att skriva till någon att de behöver få info om något är INTE detsamma som att säga att de är dumma i huvet men du valde att tolka det så.
Att det sen gick utför med mitt kan du ju läsa ditt första svar till mig och sen göra dig en uppfattning om du hade fortsatt snält efter det.
Men hela denna diskussion har du lyckats vända på allt jag skrivit.
Ja lagarna gäller absolut här också, bara att läsa reglerna för forumet och vad lagen säger, det är ju just sånt den är för eller skulle du tycka att ett hot vore okej här bara för att det är på ett travforum och inte i en tidning eller så?
Man fick väldigt fort uppfattningen av att du inte ens var ute efter andras åsikter för de har du bara kört över om de inte varit lika dina åsikter för då möter åsikterna inget motstånd.
Håller med alla har varit delaktiga...men vissa fick aldrig en chans ens, bara att läsa tidigare inlägg för som sagt ett råd om info betyder INTE att den är dum i huvet, bara att det finns en stor annan uppfattning bland de aktiva. Hade du bett mig utveckla istället för att be mig hålla käften och kalla mig skrattretande så hade jag nog kunnat göra det. Ja jag har jobbat med trav på ett eller annat sätt i många år nu och man talar då med många aktiva och får en insikt som kanske inte andra får. Örjan kan vara offensiv men det är inte det som är hans främsta egenskap och därför menar jag att han ska ha låg offensivhet för att spegla hans förmågor med defensiv körorder i spelet.
Jo men du är ju inte direkt oskyldig direkt till otrevligheterna eller hur? trots allt var det du som bad mig att inte lägga mig i och skrev skrattretande eller hur? Står tidigt i inläggen om du glömt.
Intellektuel har jag aldrig försökt utmåla mig som, bara sak kunnig då jag som sagt har många år som aktiv inom sporten i relativt framgångsrikt stall. O ja jag hänvisar till lagen, ber om ursäkt men visste inte det blev fånigt att följa lagar bara för att man befinner sig på ett travforum.
Men jag kan väll be om ursäkt för okunnig och det för DET var ett övertramp men fåne ber jag inte om ursäkt för för det förtjänade du genom att tycka att du har rätt att styra en öppen tråd på ett forum där alla ska få skriva sin åsikt (och än en gång menade jag inte att du var en idiot genom att skriva att du skulle höra dig för bland aktiva, bara att du skulle få ett förstående för var Kihlströms största talanger ligger och att det är de som bör speglas i spelet eftersom att helt verkligt går inte spelet att göra).
Hoppas vi åtminstone kan enas om att inte vara överens och även om vi aldrig blir de bästa av vänner så åtminstone ge oss med det som du själv liknar med ett dagisaktigt namnkallande, trots allt ligger ju inte beslutet om Kihlströms offensivhet varken hos dig eller mig i slutänden ändå.
Reply
Posted: 2013-09-08 16:07:04

Became a member: 
Forum posts:
Jaja
Reply
1   [ 2 ]