1
[ 2
]
|
dujorha
|
Posted: 2012-12-15 15:58:49
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bedömnings sporten är här..hur högt viskar man...att vi har sett regelvidriga överkörningar från start men de här blir ingen rolig fortsättning..! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2012-12-15 15:59:15
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Klockrent sagt av Bergh.
Hur fan kan domarna avgöra att han inte vinner loppet om han går i tredje en kurva till.
Alla spelare därhemma tappar förtroendet för domarna och slutar spela på trav. Fyfan
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-12-15 16:00:22  Klockrent sagt av Bergh.
Hur fan kan domarna avgöra att han inte vinner loppet om han går i tredje en kurva till.
Alla spelare därhemma tappar förtroendet för domarna och slutar spela på trav. Fyfan
Answer to: "Klockrent sagt av Bergh.
Hur fan kan domarna avgöra att han inte vinn"
|
|
Bara griniga gubbar kvar vet du...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-12-15 16:02:03  Vem fan röstar 1 av 5 på mitt inlägg!? 
Answer to: "Vem fan röstar 1 av 5 på mitt inlägg!? :@"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Inte jag (men jag tycker du har fel) Som resten av 96% av sverige sprack jag o hade suttit jäkligt trevligt till om Bergh vunnit men det är inte okay att köra rakt ner så mot Hockey (det finns inte plats) o dessutom sedan sent ut mot Goop ändrar utan tvekan ordningsföljden i mål. Kanske hade Load vunnit ändå (var grym) men när hockey o Goop är 3a o 4a finns ingen tvekan i mitt huvud att ordningsföljden sett annorlunda ut.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-12-15 16:21:06 Edited(1): 2012-12-15 16:22:35
|
|
Att Svenska Travdomare sovit o druckit kaffe ända sedan de tog bort diskningen för orent trav...nu när Gojor o TV finns överallt o kritik har börjat släppas fram...motvilligt men trycket har nu ökat så lär de bli liv i luckan med dessa beslut o kaffedrickande är över !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-12-15 16:27:30
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jag är glad att äntligen domare istället för aktiva är de som får avgöra tveksamheter. Tycker snarare spelsäkerheten ökar på det sättet. Fungerar i alla andra sporter i världen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-12-15 16:36:41  Jag är glad att äntligen domare istället för aktiva är de som får avgöra tveksamheter. Tycker snarare spelsäkerheten ökar på det sättet. Fungerar i alla andra sporter i världen.
Answer to: "Jag är glad att äntligen domare istället för aktiva &au"
|
|
De var något på gång..o nu kunde man inte stoppa huvudet i sanden som man gjort så länge...trixen kan bli mindre..kolla Johnnys utglidning i sista kurvan som han har vunnit några lopp på..tex...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-12-15 22:18:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
tappade förtroende för Bergh för längesedan, mycket stallkörningar och fula styrningar av han. Bra att dem diskade! Lika rätt att diska här som att man kör över värsta motbud i första kurvan!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-12-15 23:53:24  Klockrent sagt av Bergh.
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
En jävla skillnad på en kurva till i tredjespår utan rygg än att lägga sig och vila som han får göra genom att TRYCKA ner sig i en lucka som inte fanns, fanns ju inte ens en halv lucka. Helt rätt att diska och jag tycker att det är skönt att domarna äntligen börjat agera som domare som i alla andra sporter. I fotboll så är ett krokben i straffområdet straff oavsett om det sker i matchens första minut eller på tilläggstid. Regelöverträdelser är överträdelser oavsett när dom sker.
Jag tror tvärtemot att travets trovärdighet kommer att öka och kan detta få kuskarna att hålla sig till regelboken oavsett var i loppet det är så kommer det knappast att skada sporten och få folk att sluta spela, kan inte se varför folk skulle spela mindre för att det går plocka bort faktorn "han trycker sig nog ut ändå så innerspår är inget problem". Bara bra att man kan plocka bort en favorit från innerspår som öppnar dåligt då han diskas om han trycker sig ut....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-12-15 23:54:56  Klockrent sagt av Bergh.
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Dessutom. Om han nu tror att han vinner loppet ändå så får han väl för i helvete köra ute i tredjespår.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-12-16 09:32:06 Edited(3): 2012-12-16 10:16:22  Dessutom. Om han nu tror att han vinner loppet ändå så får han väl för i helvete köra ute i tredjespår.
Answer to: "Dessutom. Om han nu tror att han vinner loppet ändå så f&a"
|
|
Bergharn har väl samma "status" norr över som Nivard i Paris...i PDA sa han ju till kompisen att dra i höger tömmen o släppa ut honom...snacka om åsidosätta spelreglerna...Bergharn har dansat lina länge..!!  Frank kör Putte idag..blir kul o se...!  Juggle Face är också med..kan kanske blanda sig i leken..!! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|