Kul tråd och jäkligt skönt skrivet BabyB!
Min analys till kvalen ikväll!
Lopp 1:
Här känns
Stormy Weather som en given favorit. Har inte startat på ett tag, men med tanke på vad hästen visat tidigare inleder vi med spik i avd 1.
Bakom denne känns det ganska öppet. Stall Larockma har aldrig vunnnit derbyt trots flera försök och här tror jag det blir ytterliggare en final. 3
Breitenfeld Larockma kanske inte är tillräckligt bra för att vinna finalen, men med tanke på kusk och läge kan det här vara en kul outsider, håll koll på barfotainfon!
A: 1. B: 3-4-5-10-11-12 C: 6-9-8
Lopp 2:
Här har jag ett kul drag i 9
Als Es Ist. Hästen har ingen imponerande stam, men har däremot visat fin skalle och distansen ska inte vara nåt stort minus. Tippar att 1
Beobachter Larockma tidigt sitter i front, men en bit in i loppet tror jag Martens kör till och då borde
Als Es Ist få överta. En skräll visst, men vinner han ryker många spelare.
Vill även nämna Tysklandsvinnaren
Von Ryling Cherry som inte visat nån form på slutet, men i ljusa stunder är det här bästa hästen i fältet. Stall Cherrys hästar är som Tarzans hästar, de bara springer och springer och stallets formtopp verkar aldrig ta slut.
A: 9-5. B: 10-1-3. C: 8-7-6-2-4-11-12
Lopp 3:
Axevalla-profilen
Dynamit Af Hjo är inte speciellt mycket tippad, trots läget och kusken.
Ababycalledgustav kan bli svår att passerar från start, men Kontio borde i vilket fall kunde hitta ner i vinnarhålet, Dessa båda tror jag tar sig till final.
A: 2-1. B: 5-7-4 C: 6-12-8-11-9-10-3
Lopp 4:
Här chansar jag bort 1
Glanzig som jag inte tror räcker hela vägen på distansen. Final tror jag tyvärr inte heller att det blir för fine
Going Forward, som har halvrisig kusk och tvingas gå med skor. Tipsettan går istället till 3
Flying Steel som är relativt oprövad hos unghästkungen stall Lauvin. Läget, kusken och formen talar för seger.
A: 3. B: 2-6-1-5-11-4-7-9-10-8-12.
Lopp 5:
Jämnt och fint lopp. Här tror jag Lövgren laddar för spets med 6
Advanced Frenzy och borde få överta från 1
Nackers Yard. Vad händer sedan? 4
Lauvins Black Hawk och 8
Mr Dynamit har kunnande nog för att trycka upp tempot utvändigt om ledaren, men vill de offra treåringarna på det sättet? Chansen finns att
Advanced Frenzy får fuska bort loppet och då kan nog 1
Nackers Yard också följa med till final.
A: 6-1-4-8-11. B: 2-3-7-9-5-10-12.
Lopp 6:
Smålurigt lopp. Många ligger lågt här, men några måste så klart gå vidare. 4
Rus De Temptétes får tipset. En väldigt stabil och fin häst som alltid gör sitt. 11
Desolate Forest har ett uselt läge, men hästen är bra och om Örjan ger honom en fin löpning kan det här vara vinnaren i loppet.
A: 4-1. B: 8-2-7-9. C: 1-3-5-6-10-12
Systemet:
Avd 1: 1 Stormy Weather
Avd 2: 5,9
Avd 3: 1,2,4,5,7
Avd 4: 2,3,6
Avd 5: 1,4,6,8,11
Avd 6: 1,4
300 rader
När det egna stallet går ut skogen får man ägna sig åt lite tippning istället. Till nästa etapp ska jag verkligen satsa på att försöka föda upp nån bra häst så att man också kan vara i någon stor final sinom tid.
Lycka till alla som har häst med i ikväll!