[ 1
]
|
|
Posted: 2012-07-01 00:14:18 Edited(1): 2012-07-01 00:42:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag hade tajmat den nya etapp perioden och betäckte kl 00.05 så att jag skulle få en 3åring på den nya etappen, sen när jag kollade nu så är den 4 år?? någon som vet vad som kan ha gått snett eller er det en bugg?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-01 18:54:32  Jag hade tajmat den nya etapp perioden och betäckte kl 00.05 så att jag skulle få en 3åring på den nya etappen, sen när jag kollade nu så är den 4 år?? någon som vet vad som kan ha gått snett eller er det en bugg?
Answer to: "Jag hade tajmat den nya etapp perioden och betäckte kl 00.05 så "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ovanligt men händer. Skriv till Eriksson så ordnar han upp det där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-01 23:00:09  Ovanligt men händer. Skriv till Eriksson så ordnar han upp det där.
Answer to: "Ovanligt men händer. Skriv till Eriksson så ordnar han upp det d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tar ju 100år för han att svara... Jag får helt enkelt gilla läget :/ var en ganska bra 3 dess utom
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2012-07-02 12:36:40
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
Tråkigt att det kan bli så och drabbade stallets bästa avkomma men samtidigt måste jag medge att jag känner lite skadeglädje i det här iom att du försökte utnyttja en lucka i systemet och få till 8 ettåringsträningar, troligtvis var inte etappuppdateringen färdig när din häst fyllde 3 och således fyllde den även fyra samma natt när uppdateringen körts klart.
Kanske värt att tänka på till nästa etapp och vänta ett dygn med aveln om du vill göra på samma sätt, då är du garanterad en treåring och kan ändå få extraträningen på bekostnad av en treåringsträning.
(eftersom buggen är känd och många utnyttjar den så är det väll inte fusk, men jag ogillar utnyttjandet av buggar ändå 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2012-07-02 16:38:59
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Lägg av med det där snacket om utnyttjandet av buggar hit och dit. Det där är fan ingen "lucka i systemet", alla stall värda sitt namn försöker alltid få in så mycket träning som möjligt i sina unghästar och att man kan göra det från 00:00 till 00:15 är välkänt. Det är inte ens säkert att det är en "lucka". Det är kanske tänkt så att träningspasset pågår under den här tidsperioden, så om man har en häst som kom till stallet nånstans däremellan så ska även den kunna tränas.
Jag kan förstå om folk irriterar sig på andra grejer, typ barfotabuggen, men det här är ju bara löjligt.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2012-07-02 17:01:56
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Amen man 
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2012-07-02 20:48:20
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
@grenka:Jag är inte det minsta irriterad bara för att jag kan känna skadeglädje när det slår tillbaka. Du och alla andra får utnyttja vilka buggar och kryphål du vill, jag tänker inte göra det. Då vinner jag hellre inget alls(vilket i princip är som det ser ut i dagsläget)  .
Möjligheten att ändra träningen mellan 00:00 och 00:15 är säkert medveten men det är inte troligt att 1 årsveckan skulle innehålla 8 träningar, då hade 1 årsperioden lika gärna kunnat vara 8 dagar istället. Barfotabuggen kommer jag inte heller att använda och inte heller andra buggar som jag får nys om, åtminstone inte medvetet. Vissa buggar kommer man inte ifrån typ träningsanläggningens kostnad osv men att aktivt utnyttja brister i programmeringen känns fel för mig. Att jämföra med idrottsvärldens doping och microdosering av dopingpreparat. Bara för att man inte kan åka/åker fast och inga åtgärder vidtas så blir det ju inte tillåtet.
Nåväl lycka till med kusen TS och alla andra också och om det ska vara rätt så kan väll någon/alla skriva in alla buggar och fördelar man kan skapa sig i spelet i en separat tråd så så alla nybörjare enkelt kan läsa sig till hur man enklast blir bäst i spelet, så slipper man ju som nybörjare tänka, söka och lägga ner en massa tid på att själv lära sig.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2012-07-02 21:12:29
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Dom som lägger ner mest tid, hjärta och själ i spelet ska också få utdelning på det. Att logga in vid midnatt en gång var tredje månad är en sån grej (och folk gör det inte för att få extra 0.150-0.300 på en häst, utan av intresse att så snabbt som möjligt få en uppfattning om hur hästen tränar) och eftersom tiden för de flesta är lite offside så tycker jag det är helt rätt att den lilla uppoffringen också ska ge lite avkastning. För det är inte världens grej, EN extra träning. Betyder inte nånting i slutändan, så dina paralleller med idrottsvärldens dopingpreparat känns ganska långsökta.
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2012-07-03 00:25:02
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Detta är inte en bugg.
Såhär har det varit sedan dag 1 i spelet (Ja, jag har spelat det här sen första dagen), och det har aldrig benämnts som bugg, varken av någon användare eller Eriksson själv. Vad jag förstått så är det en del av spelet och vore det något fel med det skulle väl Eriksson ändrat på det under spelets 5 år än så länge, för det är vad spelet fyller nu i Juli. Eller vad säger du Jamarn?
"Ähh, orkar inte bry mig om att ändra ett ord i en kodrad för att få det till 7 träningar istället för 8. Vi låter det bara vara så." så tror jag inte det är riktigt. Och jo, det är bara ett eller högst ett par ord/siffror som måste ändras, jag är amatörprogrammerare själv.
Som Grenka säger så skapar inte en extra träning en världsstjärna.
Gläds med oss andra som försöker få fram en framtida stjärna och gläds för ett fantastiskt spel, butter 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|