Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Elitloppet
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3    ...  8   9   10   11   12   13   14   15   16   [ 17 ]  
Author Message
Posted: 2012-05-24 02:14:59 Answer to: "Fattar inte vad ni yrar om...? Har tränaren kört fast? :D Nä"

Became a member: 
Forum posts:
det va de sämsta ursäkter jag hört i hela mitt liv. att någon saådan som du köper de rätt av gör att jag blir helt mörkrädd,sluta hitta förklaringar till din tro och börja se objektivt på loppen istället.

Det var en jävla tur att årsdebuten kom över lång distans där han kunde köra 15 tempo runtom, kunde han precis hålla hästen i trav över mål. mitt sista inlägg i sådan tramsdiskussion
Reply
phipe Posted: 2012-05-24 10:34:57 Answer to: "det va de sämsta ursäkter jag hört i hela mitt liv. att n&ar"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Jag tycker mycket blir tramsdiskussioner så länge du är inblandad... Det är kul att du har åsikter, men det blir lite väl mycket när du säger att loppet är skräp, och sämsta i modern tid. Självklart får du tycka så, men då får du gärna ha en motivering.

Även om det här loppet inte innehåller så mycket hästar med bevisad toppform, så ska det bli ruggigt kul, och jag hoppas att du kommer ändra din uppfattning på söndag.
Reply
Posted: 2012-05-24 11:56:30 Answer to: "Hoppas Caballion vinner hela skiten. Larssons är värda det. S&aum"

Became a member: 
Forum posts:
Håller med dig! Förstår inte heller riktigt varför alla hackar på Fredde så. Jag tycker absolut inte han är en av de bästa men han får ta väldigt mycket oförtjänt kritik. Tycker inte man ser många dåliga styrningar av han längre, det var bra mycket oftare förr men ryktet lever kvar.

Lägger ner denna diskussion nu. Känns mest som trams som sagt. Heja Caballion!
Reply
dujorha Posted: 2012-05-24 12:23:37

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Fredde är en trevlig kille..men de är inte det ja klagar över..utan att han förivrar sig..har inte riktigt försvunnit än trots några år på nacken..alla kuskar har någon liten svart zon...de märks med den här bevakningen som finns på dessa drivers o deras görande i loppen..
Reply
Posted: 2012-05-24 13:34:07

Became a member: 
Forum posts:
Jaha...Då drömde jag att Brioni vann elitloppet. Fan också. Då måste jag ha med den på kupongen.
Reply
dujorha Posted: 2012-05-24 14:56:29 Edited(1): 2012-05-24 15:07:00 Answer to: "Jaha...Då drömde jag att Brioni vann elitloppet. Fan också"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Illa..för mycket värme..men hästen visade god form sist..o Jocke kanske ska tituleras "Tur-Jocke"... Man är mycket nöjd med Windsong...men de kan ju va den vanliga uppskrivningen
för att skyla över en dålig prestation..men hästen verkar trivas på gården där han står..mja fågel fisk eller...startar i samma försök som Brioni..svarar han spetsen mot Johnny eller Ludde så...kommer nog garanterat Brioni till finalen..o då kan allt hända..
Reply
Posted: 2012-05-25 23:21:40 Answer to: "Jag tycker mycket blir tramsdiskussioner så länge du är inb"

Became a member: 
Forum posts:
ja du tycker mkt du, det är ju kul för dig. Det är ju bara att kolla startlistan och jämföra med tidigare år, alla år, självklart ska det bli ruggigt kul som vanligt, jo jag har ändrat min objektiva åsikt nu, det är 1 av de absolut bästa elitlopp som körts i modern tid, trots att det finns minst 10 hästar som ej är med som skulle ta plats, så bra är bredden i toppen.
Reply
Posted: 2012-05-25 23:22:48

Became a member: 
Forum posts:
För övrigt har jag en klar vinnare 1 ett av ramloppen imån lördag, den some intresserad kan slänga iväg ett mail. Loggar in imån innan jag drar till butiken
Reply
phipe Posted: 2012-05-28 10:53:15
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Ingen som såg Orrecchietti elle? Kan inte varit många hästar som sprungit 1 09,6 med rubbet sparat. Där har ni Sveriges nya sprinterkung. Lite oväntat också att ingen vågar nämna Örjan bortköning, kunde gått ut i sista sväng men sitter kvar och missar 3 millar...
Reply
dujorha Posted: 2012-05-28 13:38:08 Answer to: "Ingen som såg Orrecchietti elle? Kan inte varit många häst"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Alltid med vet du..Örjan kan inte gå ut i sista sväng..möjligen 500 kvar innan CC når fram..sedan slänger Björn ut sin som sitter i ryggen..de går så fort då så det är svårt för Örjan fixa de o att Dansken får fart på OYONNAX ser knappt Örjan förrän i sista stunden o försöker gå i mellan dom två som leder men deras sulkeys går ihop vid mållinjen tyvärr...har alltid järnkoll o beklagar att Orren inte kom med finalen med tanke på hans förmåga till 2 heat..Sorry
Reply
dujorha Posted: 2012-05-28 14:06:40 Edited(1): 2012-05-28 14:08:37

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Att bjuda hit andra sorteringen som kandensaren var o är, som trots bra tränings förhållande efter Oslo var patetiskt att se..flaggor i all ära men det är bra hästar vi vill se...
Reply
Medeltid Posted: 2012-05-28 18:27:15 Answer to: "Att bjuda hit andra sorteringen som kandensaren var o är, som trots br"

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 765
Just när det gäller elitloppet så tycker jag hellre man ska chansa på oskrivna utländska kort än säkra (eller som i år, smått obegripliga) svenska kort. Windsong Geant må ha floppat, jag försvarar ändå att han blev inbjuden. Visst vill man att alla hästarna ska hålla klass, men en elitloppsfinal blir trist om den ser ut som en vanlig guldfinal.
Reply
B_Good Posted: 2012-05-28 18:57:42 Answer to: "Just när det gäller elitloppet så tycker jag hellre man ska"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Håller med. Vi vet att amerikanarna/kanadensarna/NewZeeländarna i princio alltid floppar men det är spännande att ha med dem i uppsnacket o laddnignen innan tycker jag.
Reply
dujorha Posted: 2012-05-28 19:50:45 Edited(1): 2012-05-28 19:54:49 Answer to: "Håller med. Vi vet att amerikanarna/kanadensarna/NewZeeländarna "

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Frågan är vad det är..Travpolitik ? Eller snarare Spelpolitik...trist tycker ja.. Vi får snart se en exporterad "svensk" kamel till Sydafrika som återkommer till Svedala med bytt namn o uppskriven så de visslar omet..kommer till Elitloppet med sin flagga..haha !!
Reply
Soberano Posted: 2012-05-29 10:45:51 Answer to: "Frågan är vad det är..Travpolitik ? Eller snarare Spelpolit"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Hur det än är med den saken Dujorha så ta en titt till på finalen. Vilka tjänade pengar där? Commander Crowe som inte borde blivit inbjuden pga tränaren, Arch madness som var en godkänd inbjudan, Classic grand cru som ingen ville ha med, Yarrah boko som BARA kom med för att han är norsktränad och Rapide lebel som dom borde strukit så usel som han var innan elitloppet. Brioni frånåkt trots kanonresa, Sebastian K. som enligt många borde blivit inbjuden först av alla så grym som han är (enligt Ludde iaf och han har ju aldrig fel) Märk också att Oynnax gick till final trots at han egentligen borde stannat hemma för att gå på långpromenader med nån ponny, slut helt enkelt.

Att bjuda in hästar utifrån gör framförallt loppet lite mer oförutsägbart och roligare att titta på. Man tröttnar ju på att bara se de svenska hästarna vinna nåt lopp var för att det ska vara rättvist. Sen så blir vi lätt hemmablinda. Vilket skrik var det inte om Sanity (Takter körde bort den enligt mig men ändå, Brioni som gock 09.7 i Gävle osv. Det är Solvallas internationella elitlopp och det är bra att det får fortsätta vara just internationellt, till en gräns såklart.
Reply
dujorha Posted: 2012-05-29 12:07:06 Answer to: "Hur det än är med den saken Dujorha så ta en titt till p&ar"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ja menar inte att vi ska bara ha inhemska hästar men när man till "nästan" varje pris bjuder in mediokra hästar av lite andra skäl än att de är bra hästar så är det bättre att avstå o försöka nästa år..på bra hästar !!
Reply
1   2   3    ...  8   9   10   11   12   13   14   15   16   [ 17 ]