[ 1
]
|
lillsyrran
|
Posted: 2011-12-09 12:12:47
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 816
|
(Till moderator: har kollat igenom 6 sidor och inte hittat nån relevant tråd).
Jag har en hingst som heter Disconnect. När jag kollade igenom avelstråden så såg jag till min förvåning att det finns en hingst med samma namn men med betydligt mer pengar på kontot. Jag trodde att det var ett unikt namn på varje häst som gällde, men jag hade tydligen fel?
Är det vanligt med samma namn på flera hästar i spelet?
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2011-12-09 12:34:25
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
|
Tjena tjena.
Varit namnbrist och försök att åtgärda detta för framtiden har redan dragits igång.
Vet att frågan varit uppe tidigare i forumet, men inte lätt att hitta gamla trådar i forumet. Kopierat från "tidningsnotiser" på travspelet:
Brist på namn!
Sverige 2011-10-04 00:20:30
Travspelet News har vid ett antal tillfällen noterat att flera hästar opererar under samma namn, det har till och med hänt att hästar med samma namn har startat i samma lopp med stor förvirring som följd hos speakern.
För att så långt som möjligt undvika nämnda problem vill Travspelet News uppmana alla läsare med åtminstone lite fantasi i behåll att gå in på länken nedan och lämna namnförslag (notera ang. svenska hästar att även svenska namn godkänns; bortse alltså från skrivningen om att endast engelska namn godtas). Må namnförslagen hagla!
Länk till namnförslagssidan
Skriven av: spanarn
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2011-12-09 16:06:15
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 816
|
Tusen tack för svaret! Hade hittat tråden med namnförslag men tyckte inte att jag fick nåt bra svar. Skönt att ändringar är på G i alla fall och synd att inte den andra Disconnect var min, hade vart några miljoner rikare nu isf! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|