Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Anmälningar!
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-08-15 16:19:43

Became a member: 
Forum posts:
Verkar som mina flis går till anmälningar.
Kommer knappt med i något lopp.......
Reply
Posted: 2007-08-15 16:30:28 Answer to: "Verkar som mina flis går till anmälningar. Kommer knappt med i något lo"

Became a member: 
Forum posts:
jag undrar om det inte borde vara omöjligt att ställa upp i 2 lopp samma dag som en del hästar gör nu på lördag?
Reply
Posted: 2007-08-15 17:47:00 Answer to: "jag undrar om det inte borde vara omöjligt att ställa upp i 2 lopp samma "

Became a member: 
Forum posts:
Jag har själv en häst som kommit med i två lopp och är även anmäld till det franska loppet 19.00. Jag kommer så klart att stryka hästen så den bara springer i ett av loppen. Detta tycker jag är okej. Vad som dock måste införas som jag anser är att de som står på tur i anmälningslistan ersätter de strukna hästarna så vi inte får en massa sönderhackade lopp med 4-5 strykningar, och där då de som kom just utanför startfältet då blir drabbade.

Förra helgen fanns ju en (numera rikskändis i travzonen) som startade i två lopp samma dag på två olika kontinenter. Håller med om att detta borde vara omöjligt att göra. Däremot tycker jag man skall kunna anmäla till loppen, men bara kunna genomföra ett samma dag.

/Sus
Reply
Posted: 2007-08-15 18:07:17 Answer to: "Jag har själv en häst som kommit med i två lopp och är även anmäld ti"

Became a member: 
Forum posts:
ja jag tycker samma sak, att man kan anmäla till flera lopp men inte ställa upp i fler än ett lopp.....sen så tycker jag att hästar som är skadade automatiskt inte går att anmäla eller bli uttagna till lopp medans de är skadade...har själv en skadad häst till start i helgen men tycker det verkar konstigt att de ska få starta
Reply
Posted: 2007-08-15 18:39:20

Became a member: 
Forum posts:
Håller med!
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-15 23:46:23 Answer to: "Håller med! "

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Mmm, ska fundera på saken, kanske gör så att den inte tar ut hästar till loppet som har kommit med i ett annat lopp samma dag isåfall. Får se när det och om det blir så.

/Eriksson
Reply
Post removed Posted: 2007-08-16 00:18:07   Answer to: "Mmm, ska fundera på saken, kanske gör så att den inte tar ut hästar til"
Posted: 2007-08-16 00:29:56 Answer to: ""

Became a member: 
Forum posts:
Borde vara så att en häst inte kan starta mer än var femte dag. (förutom heatlopp)
Kommer en häst med i ett lopp så borde anmälningar för hästen vara låsta inom en femdagars period. Är hästen redan anmäld till andra lopp, så borde hästens anmälan automatiskt tas bort från dessa anmälningar inom denna period.
Reply
B_Good Posted: 2007-08-16 01:21:17 Answer to: "Borde vara så att en häst inte kan starta mer än var femte dag. (föruto"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Häller med om att det borde begränsas så man måste bli mer taktisk o matcha hästarna på ett bättre sätt..
Reply
Posted: 2007-08-16 04:49:07

Became a member: 
Forum posts:
Japp, hemskt att se att hästar kan starta i tre olika lopp samma dag, och även om man stryker hästen har ju någon som borde haft platsen gått miste om den
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-16 12:41:35

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Ja max en start var tredje dag (som i den stora världen?) tycker jag verkar bra.
Reply
Posted: 2007-08-16 12:59:49 Answer to: "Japp, hemskt att se att hästar kan starta i tre olika lopp samma dag, och "

Became a member: 
Forum posts:
Förmodar att du syftar på min häst Landsdowne som är till start i tre lopp på lördag. Just därför tycker jag det är viktigt att det görs något åt det snabbt så att de andra under "strecket" på anmälningslistan kommer upp till loppet istället.

Däremot tycker jag inte att jag behöver be om ursäkt för att jag anmält till alla tre, utan istället som sagt att det görs något åt det istället. Det är inte första gången det händer att någon gjort så, och om inget ändras är det inte sista heller.

/Sus
Reply
Posted: 2007-08-16 15:57:30

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker det är helt i sin ordning att anmäla till flera lopp under en dag, dock ska man prioritera i vilken ordning dessa ska gälla anser jag och sen kommer man bara med i ett av loppen (prioritet ett ska ju givetvis prioriteras som nummer ett).

Min häst kom ju inte till start tack vare detta
Reply
Posted: 2007-08-16 19:00:06 Answer to: "Jag tycker det är helt i sin ordning att anmäla till flera lopp under en "

Became a member: 
Forum posts:
Nej något sådant trams är inget för oss folk med hår i stjärten. Lite skön tajming och skicklighet måste det finnas plats för. Annars är det ingen sport.

Reply
[ 1 ]