Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Bestraffningar !

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-09-20 14:23:28

Became a member: 
Forum posts:
Tja !

Har en fråga gällande felaktiga styrningar i loppen.
Om loppmotorn har inprogrammerat att det kan stå:

Malin Smaragd blev trängd och galopperade i 50 m precis innan upploppet. Ingen verkade vilja gå upp och sätta press på ledaren så Könnt Kann Wille fick hålla sitt eget tempo.

Så måste det ju finnas en bestraffning för denna klara trängning. Vilket resulterade i galopp och en tredje plats istället för en vinst. (eller i sämsta fall en andra plats).

Rätt ska vara rätt...

Liquid Stable
Reply
B_Good Posted: 2011-09-20 19:24:38 Edited(1): 2011-09-20 19:25:27

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
De fiktiva kuskarna får säkert tonvis med fiktiva böter som de kör..
Men det har väl kanske inget större syfte i spelet?
Reply
Posted: 2011-09-21 14:42:11 Answer to: "De fiktiva kuskarna får säkert tonvis med fiktiva böter som"

Became a member: 
Forum posts:
Thjipp !

Som du säkert förstår är jag inte ute efter att bestraffa kuskarna, vilket är helt meningslöst.
Där i mot kan det ju tänkas att bestraffningen läggs på hästägarna istället, då det är dom som valt kusk.

Vad jag försöker att få fram med detta är att vissa händelser i loppet kan vara helt avgörande för slutplaceringarna...

Missförstå mig rätt, eller rätta mig felaktigt..

MVH

Liquid Stable
Reply
B_Good Posted: 2011-09-21 15:36:08 Answer to: "Thjipp ! Som du säkert förstår är jag inte u"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Nja.. FTycker nog inte att en slumpvist infogad bestraffning tillför någonting..
Reply
Posted: 2011-09-21 19:57:51 Answer to: "Nja.. FTycker nog inte att en slumpvist infogad bestraffning tillför n"

Became a member: 
Forum posts:
Hmmm...

Slumpvis ??

Om loppmotorn är byggd på det sätter att en regelvriden styrning av en kusk utförs, så är det kanske inte så svårt att ge ut bestraffning för detta..!??
Eller ?
Varför annars lägga in en sådant moment ?
Om ingen åtgärd eller handling ska ske...?
Då är det bättre att lägga in:

* # 2 Jumpin´Jack Flash trampar snett och galopperar.
* # 10 Hayabuza gillar inte den lösa banan och klarar inte av att hålla gångarten...
* # 7 Hit ´n Run rullar över i travet, då kusken begär lite mer av honom...

o.s.v o.s.v

Liquid Stable
Reply
Cherry Posted: 2011-09-21 20:08:25

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag tror att det här kan aldrig vara hög prio i ett spel som genomgår ändringar mycket långsamt och där det finns massa andra viktiga grejer som måste gå före.
Reply
Posted: 2011-09-22 09:44:46 Answer to: "Jag tror att det här kan aldrig vara hög prio i ett spel som geno"

Became a member: 
Forum posts:
Sant...

Men det var som sagt inte det jag krävde heller, utan det var mer en "tillrättavisning" att det som skedde kändes felaktigt och att en bestraffning vore befogad.

Liquid Stable
Reply
Cherry Posted: 2011-09-25 13:29:25

Man borde bestraffa oss allihopa med tanke på hur vi bär oss åt med vår personal. När nån blir för gammal och inte längre kan utföra sitt jobb så önskvärt som dom gjort i sin ungdom, ja då kickar vi ut dom rätt och slätt. Avgångsvederlag? 4000 kr! Tänk på alla stackars 60-åringar som har flera år kvar till pension som inte längre kan komma in på jobbmarknaden. Det här är Reinfeldts nya, kalla Sverige.
Reply
Posted: 2011-09-25 13:51:36 Answer to: "Man borde bestraffa oss allihopa med tanke på hur vi bär oss &ar"

Became a member: 
Forum posts:
Reply
Posted: 2011-09-25 13:52:08 Answer to: "Man borde bestraffa oss allihopa med tanke på hur vi bär oss &ar"

Became a member: 
Forum posts:
Hhahahahahahh
Reply
Posted: 2011-09-25 19:19:40

Became a member: 
Forum posts:
Bra och rolig tanke...
Synd bara att jag anar en viss sarkasm...

Tror säkert att vi kan fortsätta denna tråden ett par månader till och försöka kasta tillbaka på varandra om saker och ting.

Och om det är det du vill, så är jag inte den som kommer att lägga mig i första taget.

Så antingen tar du det som en ren kommentar till förbättring eller så tar du det som att det var den dummaste ideén som finns och att vi då måste ändra hela spelet.
Bli sarkastiska och finna, enligt dig, liknande fall där ändringar skulle behövas...

Liquid Stable
Reply
Cherry Posted: 2011-09-25 19:23:52

Nej, kom igen nu, var ju bara ett skämt

Tycker det är skitkul att folk kommer med idéer. Sen att alla inte är lysande får man ju räkna med. Jag har säkert själv haft en och annan heltokig idé.

Fortsätt kom med idéer, plötsligt händer det att Eriksson hakar på!
Reply
Posted: 2011-09-25 20:42:04 Answer to: "Sant... Men det var som sagt inte det jag krävde heller, utan det v"

Became a member: 
Forum posts:
Kanske om vi börjar med prygel av kuskarna där du får agera bödeln.. Då kanske dom slutar upp med sina grejer och börjar köra ordentligt
Reply
Posted: 2011-09-26 18:50:51 Answer to: "Kanske om vi börjar med prygel av kuskarna där du får agera"

Became a member: 
Forum posts:
Thjipp !

Självklart ska jag ta det som ett skämt om det var så du menade...
Synd bara att det sedan ska komma in andra "stå upp komiker", men jag antar att dessa idioter finns i alla spel.

Jag antar att spelmotorn kommer att uppgraderas inom snar framtid, då det verkar vara en hel del inlägg om saker och ting som inte är helt 100...

Liquid Stable
Reply
[ 1 ]