[ 1
]
|
miffo
|
Posted: 2011-07-31 22:56:03
|
Became a member: 2010-06-03
Forum posts: 50
|
No horse found
Är ganska ny på zonen och funderar hur jag ska tänka vidare med denna påkör som börjat lovande? Om jag inte får sålt honom vill säga.
|
|
Reply
|
|
miffo
|
Posted: 2011-07-31 22:59:46
|
|
Hatar min iPad byter ut ord etc.......
Påkör = pålle
Matchningen försvann också!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-01 00:59:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mitt råd är att köra så länge det ryker. Var noga med att hitta lämpliga lopp och ha möjligheten att köra barfota. Poängen är hans största tillgång.
I och med att han tränar så dåligt på intervall kommer han inte bli såld för så stora summor och han kommer nå taket ganska snart.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-08-01 07:56:55
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Starta i ett lopp för 3 åringar max 100.000 med 50.000 kr i första pris, vänta o hitta ett sånt tills han kan gå barfota, för en fin bana skulle gynna honom kraftigt då 2 på tung bana brukar sluta med ett dåligt resultat och skulle du få en bana med en stor sol + att du lär få en toppkusk så har den ju chans att slå till igen o skrälla, skulle du vinna så har du ju 134 sp och det ger ett bra kuskval i en eventuell Kriteristart??? Eller vad du tänkt, finns väl några fina lopp kvar, innan etappen är över.
Tror inte heller du får så mycket om du säljer, tränar ju som sagt för dåligt men fixar du till så han har bortåt 200 sp kan du säkert få de pengar du kräver. 
|
|
Reply
|
|
miffo
|
Posted: 2011-08-02 23:42:46
|
|
tackar för tipsen ! Det är detta som jag känner att travzonen är kul att folk är hjälpsamma !
svårt att veta vad en häst är värd när man är ny jag tittade vad andra 3 åringar kostar men det där med träningen var intressant !!
|
|
Reply
|
|
Mysan
|
Posted: 2011-08-23 20:03:16
|
Became a member: 2007-10-10
Forum posts: 99
|
Hoppas det är okej att jag snor tråden lite men tyckte det var bättre att fortsätta här än att skapa en ny!
Nu är det så att jag har en 3-åring som jag bestämt mig för att träna hela 3-års säsongen. Men nu (lagom till slutet av etappen  ) börjar jag vela! Är det värt att träna och träna hela etappen och börja på allvar till 4-års säsongen? Nu är det ju trots allt inte långt till kriteriet så det kanske är lika bra att satsa på derbyt nästa etapp istället?
Det är (enligt mig :P) en helt ok häst med 4 på styrka och 7 på snabbhet... och vill få ut så mycket som möjligt av henne. Vilket är då bäst? Starta massor nu och missa mycket viktig träning eller hålla på henne till nästa etapp och köra för fullt då istället?
haha, känner att jag upprepar mig lite kanske  det får ni ursäkta!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|