Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75 Analys Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Nijo Posted: 2008-02-15 08:25:38 Edited(1): 2008-02-15 08:25:56

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
nah. men jag har bara en verklighetsuppfattning om hur det fungerar i verkliga livet "snabba gabba". Du kanske också borde försöka skaffa dig det?

har aldrig hänt och kommer aldrig att hända en 16?17? åring blir fast journalist för en tidning. DU kanske förstår att det finns folk som studerar för att bli journalist? nästan ingen av dem får ens chansen senare, hård bransch att slå sig in i.

Men självklart önskar jag dig lycka till rickard, finns motivation så finns det möjligheter.

(hade dock hjälpt om dina föräldrar ägde tidningen, haha)
Reply
Posted: 2008-02-15 13:57:10

Became a member: 
Forum posts:
Eftersom denna tråden handlar om lite annat (inte mig emot, mitt fel, hehe) så kolla den andra för min analys.
Reply
Posted: 2008-02-15 17:06:04 Answer to: "nijo, då blev du travproffs istället för journalist va? fortsätt som "

Became a member: 
Forum posts:

nijo, då blev du travproffs istället för journalist va?
fortsätt som du gjort Prima_Crille så blir du journalist inom en vecka. Jag tror på dig även om inte nijo gör det..

Hahahha, så lätt är det inte. Men självklart hoppas vi alla på Prima_chille, även om jag vet att du kan skriva bättre än vad du gör. Fast visst har jag förståelse över att det är jobbigt att sitta och halvsova framför lopparkivet. Det är ett rent skitgöra, då blir ju analyserna efter det också.
Reply
Posted: 2008-02-15 17:09:07 Edited(1): 2008-02-15 17:11:38 Answer to: "nah. men jag har bara en verklighetsuppfattning om hur det fungerar i verkl"

Became a member: 
Forum posts:

nah. men jag har bara en verklighetsuppfattning om hur det fungerar i verkliga livet "snabba gabba". Du kanske också borde försöka skaffa dig det?

har aldrig hänt och kommer aldrig att hända en 16?17? åring blir fast journalist för en tidning. DU kanske förstår att det finns folk som studerar för att bli journalist? nästan ingen av dem får ens chansen senare, hård bransch att slå sig in i.

Men självklart önskar jag dig lycka till rickard, finns motivation så finns det möjligheter.

(hade dock hjälpt om dina föräldrar ägde tidningen, haha)

Självklart finns det fall där unga folk fått fast anställning på en tidning. Det är bara så att man ofta inte känner till åldern på dem. Se alla blaks´ktidningar där det finns exempel på skribenter som kommit in när de var 14. Självklart är journalistbranschen stenhård, men så finns det exempel på de som har talang och de som inte har talang. Det är tonvis med folk som pluggar journalistik och inte är särskilt duktiga på att skriva.
Reply
Nijo Posted: 2008-02-15 17:14:59

Se alla blaks´ktidningar där det finns exempel på skribenter som kommit in när de var 14

hmm, vilka tidningar menar du?
Reply
Posted: 2008-02-15 17:17:48

Became a member: 
Forum posts:
Ingetligen är ju enda som krävs att man kan trav & är hyfsad på att skriva.
Problemet är kanske då det krävs kompetens på pappret också då man söker jobbet. Tror själv att Expressen skulle behöva en krönikör av Nybrink klass & lite bättre intervjuer, då skulle dom vara outstanding tror jag,

Garros
Reply
Posted: 2008-02-15 20:58:48 Answer to: "Ingetligen är ju enda som krävs att man kan trav & är hyfsad på att skr"

Became a member: 
Forum posts:
Nog för att Nybrink kan få till en och annan krönika, men och gå så långt som att kalla honom för "klassig" var väl och ta i?
Reply
Nijo Posted: 2008-02-15 21:19:00

som journalist är Nybrink högt respektabel inom branschen. Blanda inte ihopp det med hans tips som du kanske inte tycker om.......
Reply
Soberano Posted: 2008-02-15 21:51:38 Answer to: "som journalist är Nybrink högt respektabel inom branschen. Blanda inte ih"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

– Hur fan ska jag veta vad de som tar dopningprov inte sniffat kokain innan jobbet?

Finske Jori Turja hade några år i Sverige som tränaren innan han flyttade till Italien och fortsatte sin verksamhet.

Hur fan ska jag veta att en veterinär eller en assisten som tar ett dopningsprov inte sniffat kokain innan jobbet

Kanske inte är skrivkunskapen som prioriteras högst på Aftonbladet....

Reply
Posted: 2008-02-16 00:22:25 Answer to: "Se alla blaks´ktidningar där det finns exempel på skribenter som "

Became a member: 
Forum posts:

hmm, vilka tidningar menar du?

Flummiga tidningar som Okej och likande, travtidningar och musiktidningar kan kanske även räknas in här (dock säger jag inte att de behöver vara flummiga). Tidningar som relaterar till nöjen och intressen är i stora drag intresserad av unga skribenter, sådant är ju ofta unga väldigt insatta i. Sedan att tidningar som SvD och DN inte tar in ungt folk är en annan sak. Där ska det skrivas kvalitiva texter, även om det börjar bli sämre klass på texterna i även dessa tidningar.
Reply
Posted: 2008-02-16 20:34:23 Answer to: "som journalist är Nybrink högt respektabel inom branschen. Blanda inte ih"

Became a member: 
Forum posts:
Faktiskt så var det inte hans tippande jag syftade på, utan hans journalistik som inte är...vad ska jag säga, konsekvent? Får intrycket att man vänder kappan lite väl lätt. Men vad vet jag...
Reply
1   [ 2 ]