Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Konkurs
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-08-13 15:54:29

Became a member: 
Forum posts:
Moment 22

När man inte har några pengar kan man inte starta och då kan man ju inte få in några pengar
Reply
Posted: 2007-08-13 17:35:42

Became a member: 
Forum posts:
Man får leva på sina sponsorpengar då.. dvs säga upp all personal och alla övriga kostnader, sen hamnar man på fötter förr eller senare

Tråkigt men sant. Dock kunde man göra något åt hela situationen så att man inte blir för insnöad ifall man hamnar på minus. En lösning kan vara att man får anmäla sig till 10 lopp och därefter får man sparka sin personal Dvs , man får verkligen vara noga med vilka lopp man anmäler till. Äsch, bara ett dåligt förslag som dök upp....
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 17:38:38

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Bättre att man får starta fast man är skuldsatt då. Man kan väl ha en konkursgräns på 2 miljoner eller något och då är man ute ur spelet.
Game Over!
Reply
Posted: 2007-08-13 18:06:16

Became a member: 
Forum posts:
SVårt det där.. det är för enkelt att starta nya stall också och det saboterar en del.

Att bli utesluten är inget som blir kul....

Frågan är ju vad spelet går ut på? Är det att ha mest pengar? Är det att ha hästen som sprungit in mest pengar? Enligt mig finns inget klart mål som t ex i ett fotbollsspel där man vill vinna allsvenskan. Liknelsen kan ju vara att vinna dom stora loppen och indirekt ha bästa hästen... men det blir ju mest ett lotto om det blir så =)

Så läs gärna om mitt förslag om att ha olika licenssteg som direkt påverkar hur många hästar man får ha i träning.
Reply
Posted: 2007-08-13 18:38:04 Answer to: "SVårt det där.. det är för enkelt att starta nya stall också och det s"

Became a member: 
Forum posts:
Bra ide med licensstegen, så länge det inte börjar kosta för en irl ^^
Reply
Posted: 2007-08-13 18:47:15

Became a member: 
Forum posts:
enda anledningen varför man enligt mig ska ta betalt är för att minimera det ev fusket som föstör så mycket i spelglädje...

Reply
Posted: 2007-08-13 18:50:04 Answer to: "enda anledningen varför man enligt mig ska ta betalt är för att minimera"

Became a member: 
Forum posts:
Fusk förstör mycket ja, men det känns ju inte så kul att spendera typ 250 000 för att få en hyfsad tränare med den specialitet man vill?
Reply
Posted: 2007-08-13 18:53:12

Became a member: 
Forum posts:
nope, det där med tränare är ju rätt intressant, själv hade jag hyfsad tur men samtidigt tränar jag enormt ensidigt i mitt stall. Man får väga för och nackdelar mot varandra för att se om det är värt risken att sparka tränare hela tiden =)

Men det är ju lite som när vissa fick bra hästar i början men det påverkade desto mer för balansen i spelet än vad tränarna gör, dessutom kostar det mer att skaffa en ny tränare ;/ snett och galet eftersom det tar tid att träna upp en häst jämför med att få en oxfile via stuteriet
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 19:16:03 Answer to: "nope, det där med tränare är ju rätt intressant, själv hade jag hyfsad"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Hur som helst borde man få starta hästar om man blir skuldsatt, Skitsamma om stallet blir uteslutet vid en viss skuld, eller om man slutar spela långt innan. Eftersom det inte är kul med ett spel som går ut på att tävla med hästar och inte hästarna får starta. Man måste få starta om i ett spel om man misslyckats totalt anser jag. Eller ska man bli utesluten på livstid då? Att starta ett nytt stall ger ju inga fördelar, man startar ju om från scratch som alla andra.
Reply
Posted: 2007-08-13 19:23:03

Became a member: 
Forum posts:
Men med två miljoner och sen kan du pumpa alla dina pengar på att skaffa hästar inom stuteriet och lyckas du inte få en guldklimp startar du bara om igen, och igen och igen....


Visst borde man få starta sina hästar fastän man ligger minus men inte helt villkorslöst då dessa hästar _tar_ plats från andra som skött sin ekonomi men kanske inte startat sina hästar så ofta.

SVårt att säga var när dessa ska få starta. Som det är i dag utan proppar borde dom inte få starta alls, men kommer det fler lopp så borde dom få starta ja.

Isch, svår balans det där. Jag hoppas som sagt på att detta enbart är en betaversion så vi kan testa det mesta nu och sen starta från scratch till nyår med en massa nytt smaskigt julgodis
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 19:35:37 Answer to: "Men med två miljoner och sen kan du pumpa alla dina pengar på att skaffa "

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Det där att med att plocka upp en massa hästar från stuteriet kan lätt fixas.
Man inför en begränsing på hur många man får köpa per säsong.
Sen är dom lyckköparna borta. Det är förövrigt justerat nu så det inte är så lätt att få billiga "guldklimpar" från stuteriet.
Jag hoppas och tror inte att det här är en betaversion, jag har nämligen gått in i spelet riktigt seriöst och vill inte ha någon omstart. Förändringar/förbättringar kommer att komma eftersom som jag förstått det.
Reply
Posted: 2007-08-13 19:44:28

Became a member: 
Forum posts:
Jo, jag har också satsat riktigt seriöst men jag menar ändå på att det kan behövas en omstart, men jag ser gärna den omstarten som enormt uppdragerad och i stort sett buggfri, samt att man måste registrera sig med klart fler uppgifter än här.

Men frågan är hur mycket tid dom har att löägga ner på spslet dom stackars spelledarna, dom har inte ens orkat få upp nya lopp
Reply
ddmannen Posted: 2007-08-13 20:45:01

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
jag brukar bli irriterad när de frågar om massa onödigt trams när man ska regga sig , speciellt som jag inte förstår vad de ska ha de till , vilket får tillföljd att jag ibland bara hittar på ett svar för att komma igenom registreringen. Så det där med klart fler uppgifter vid registring vill jag inte veta av.
Reply
Posted: 2007-08-14 00:48:04

Became a member: 
Forum posts:
Här skrevs ett långt och informativt svar innan det försvann då man tryckte fel.

Just nu vill jag bara be allt dra åt helvete för flera minuters helt onödigt arbete
Reply
[ 1 ]