Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Jag är arg!
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-08-08 14:59:24

Became a member: 
Forum posts:
Min fina häst Robinson ska starta i ett Bronsförsök, och jag får Mikael Halvarsson som kusk??!! Enligt mig är det helt omöjligt att vinna med den skitkusken... Jag är väldigt positiv till det som någon?! har förslagit att man ska kunna välja två kuskar, A och B! För som det är nu så får man inte ens den bästa kusken av de som inte är valda till min häst!!

/Besviken Densson
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-08 15:47:18 Answer to: "Min fina häst Robinson ska starta i ett Bronsförsök, och jag får Mikael"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Även om du väljer två kuskar så kommer det ändå finnas en risk att du får en "dålig" kusk. Det enda vore väl i såfall att det skulle gå att ranka typ de 12 första eller nåt.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-08-08 15:58:32

Became a member: 
Forum posts:
Ja, bara det inte blir en lottodragning så är jag nöjd, för det är väll det det är om man inte får den kusken man har valt...
Reply
Posted: 2007-08-08 16:19:57

Became a member: 
Forum posts:
Kanske själv få välja två första kuskar och att sedan väljs den bästa kusken av de lediga in automatiskt.

förstår???o(
Reply
Posted: 2007-08-08 16:21:30

Became a member: 
Forum posts:
Får man inte den kusk man valt - så får man oftast någon halvkass kusk som inte ens kan köra kusen till placering. Så kuskval A & B skulle inte skada, och sen får väl slumpen avgöra?

För med bara ett kuskval får man sällan vald kusk - och istället nån som kör så emot det man vill att man hellre stryker..
Reply
Posted: 2007-08-08 17:19:16

Became a member: 
Forum posts:
Det intressanta som faktiskt tillför något med att bara välja en kusk är att man måste tänka på hur många med bättre startpoäng som kommer att anmäla sig till loppet. Dessa kommer ju då att få kuskarna dom valt och enbart om du valt samma kusk som någon av dessa så lottas en kusk till dig.

SJälv är jag också negativ till systemet och jag skulle vilja att man kan knyta en speciell kusk till sitt stall (häst) som alltid kör ens häst ifall den startar, var starten än går.

Alternativ B är ju att man får välja A-, B- _och_ C-kusk. Jag tror inte bara A och B räcker. Nu till V75 i helgen väljer ju alla Robert Bergh och Ulf Olsson. Själv visste jag att 25p räcker till att få den kusk man valt och väljer således bästa. Vet jag att det finns fler framför mig satsar jag ju inte på Bergharn utan hittar en medelmåtta som ingen annan över mig har tagit (ja man vet ju aldrig men).

Låt spelet ha en Betaperiod där allt gott samlas och kör sen igång Guld-versionen 1 januari nästa år med allt smaskigt, då betalar vi gärna en slant också
Reply
Posted: 2007-08-08 20:15:52 Edited(1): 2007-08-08 20:17:16

Became a member: 
Forum posts:
jag fick bra kusk i form av ulf ohlsson!jag är nöjd!!!
Reply
B_Good Posted: 2007-08-09 02:03:03

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Tycker oxå att det hade varit kul med nåt system där man kan knyta kuskar till sig på nåt sätt men förstår om det är krångligt att fixa.
Föreslog tidigare att man kunde välja fler kuskar men har tänkt om o börjat se kuskvalet som ett taktiskt val. Så jag väljer lite sämre kuskar som förhoppningsvis ingen annan väljer för att på så sätt ha lite koll på vem som kör istället för att chansa med en toppkusk som visar sig upptagen o sen få skitplockarn på banan..
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-09 14:14:19

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Ett alternativ är att man får välja kusk när hästen har kommit med i loppet, då får man välja av dom tillgängliga och den som väljer först får bäst kusk eller i vart fall sin favorit.Då gäller först till kvarn. Fast jag tycker det är ganska okey som det är nu.
Reply
Posted: 2007-08-09 16:12:20 Answer to: "Ett alternativ är att man får välja kusk när hästen har kommit med i l"

Became a member: 
Forum posts:
Det blir ju katastrof. Folk som jobbar ska väl inte ha en nackdel av det? Jag sitter inloggad rätt mycket på spelet och önskar man kunde testa lite mer saker för att se hur hästarna skulle reagera i loppen. Iaf så kan vi inte ha några först till kvarn - det borde du förstå.

Systemet som det är nu är ett kul taktiskt val även om man ev kunde få ha med ett andraval kanske o(
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-09 19:22:30

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Man behöver inte ha kuskvalet under normal arbetstid kanske kl 18.00.
Men jag håller med, vissa ska inte ha större fördelar än andra i spelet.
Jag tycker det är en bra grundprincip att alla har samma möjligheter och chanser. Vet inte hur det är nu men tror att hästarna med mest poäng får sina kuskval i första hand. Det kanske också kan ifrågasättas?Fast det är roligare som det är nu än om kuskarna skulle lottas ut.
Reply
Posted: 2007-08-09 19:28:36

Became a member: 
Forum posts:
Ja, den med mest startpoäng/pengar (vilket är det?) får sin kusk och sen får nästa sin kusk om den är ledig osv.

Det kommer inte bli något bra om vi ska ha kuskval efter en viss tidpunkt och där den som väljer först får sin. Lika lite som att vi måste vara online när loppen ska köras

Vi har ett liv vid sidan om och viktiga saker ska inte påverkas om man kan vara online vid en viss tidpunkt.
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-10 13:19:45 Answer to: "Ja, den med mest startpoäng/pengar (vilket är det?) får sin kusk och sen"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Det är absolut inte aktuellt att tvinga användarna att vara online vid en viss tidpunkt. Det skulle helt förstöra spelet.

/Eriksson
Reply
[ 1 ]