[ 1
]
|
Soberano
|
Posted: 2011-04-03 22:48:03
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Med anledning av den omröstning som just nu ligger tillgänglig och det resultat som för tillfället överväger med Derbyt som det finaste loppet att vinna så har jag tagit fram lite fakta för att ta död på myten om att det bara är slumpen som avgör i kvalen. Jag har gått igenom de derbyn som varit för länge sedan för att se hur det gått för dom hästarna som var med. Utfallet var faktiskt överaskande även för mig! Jag börjar med de äldsta.
De som idag är 13 år och således pensionärer:
Vinnaren den gången hette SCREAMING FIST som sedermera avslutade karriären med 12.6 miljoner på kontot!
Av dom som tjänade pengar i finalen så är det som tjänat under 3 miljoner i sin karriär. Totalt har finalisterna tjänat 43.4 Miljoner under sina karriärer!! Endast 2 stycken landade på under miljonen.
De som idag är 12 år:
Vinnaren hette OBAMA som tjänade 5.1 miljoner. Totalt har dom som gick till final tjänat 28.8 Miljoner och endast 4 har inte tjänat 1 miljon.
De som idag är 11 år:
Loppet vanns av GOOFY WHIRWIND som hittills tjänat 8.9 miljoner. Totalt har deltagarna dragit in 38.3 miljoner och det är bara de 3 som kom sist i mål som inte mäktat med att springa in 1 miljon.
De som är 10 år idag:
Vinnare var PECAN NUT CRACKER som tjänat 5.7 miljoner. Totalt har dom hittills gnetat ihop 30 miljoner. Många är ju fortfarande aktiva och lär tjäna mer pengar. 4 stycken har inte lyckats tjäna 1 miljon.
Min slutsats är att det nog finns lite logik i vilka som går till dom stora finalerna trots allt då det inte bara är vinnarna som så småningom tjänar pengar.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-04-03 23:47:57  Med anledning av den omröstning som just nu ligger tillgänglig och det resultat som för tillfället överväger med Derbyt som det finaste loppet att vinna så har jag tagit fram lite fakta för att ta död på myten om att det bara är slumpen som avgör i kvalen. Jag har gått igenom de derbyn som varit för länge sedan för att se hur det gått för dom hästarna som var med. Utfallet var faktiskt överaskande även för mig! Jag börjar med de äldsta.
De som idag är 13 år och således pensionärer:
Vinnaren den gången hette SCREAMING FIST som sedermera avslutade karriären med 12.6 miljoner på kontot!
Av dom som tjänade pengar i finalen så är det som tjänat under 3 miljoner i sin karriär. Totalt har finalisterna tjänat 43.4 Miljoner under sina karriärer!! Endast 2 stycken landade på under miljonen.
De som idag är 12 år:
Vinnaren hette OBAMA som tjänade 5.1 miljoner. Totalt har dom som gick till final tjänat 28.8 Miljoner och endast 4 har inte tjänat 1 miljon.
De som idag är 11 år:
Loppet vanns av GOOFY WHIRWIND som hittills tjänat 8.9 miljoner. Totalt har deltagarna dragit in 38.3 miljoner och det är bara de 3 som kom sist i mål som inte mäktat med att springa in 1 miljon.
De som är 10 år idag:
Vinnare var PECAN NUT CRACKER som tjänat 5.7 miljoner. Totalt har dom hittills gnetat ihop 30 miljoner. Många är ju fortfarande aktiva och lär tjäna mer pengar. 4 stycken har inte lyckats tjäna 1 miljon.
Min slutsats är att det nog finns lite logik i vilka som går till dom stora finalerna trots allt då det inte bara är vinnarna som så småningom tjänar pengar.
Answer to: "Med anledning av den omröstning som just nu ligger tillgänglig oc"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
ser det likadant ut för de 6 första etapperna ?
första etappen med derbyt var 2007 etapp3 , de hästarna är nu 19år.
Alla som ville kom med i kvalen de första etapperna , och några riktiga skithästar lyckades komma till finalen .
Numer är det stenhård konkurrens , det krävs nästan 100 p att komma med i kvalen och lyckas ens häst nå finalen så är det oftast en rätt bra häst.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-04-04 10:01:50  ser det likadant ut för de 6 första etapperna ?
första etappen med derbyt var 2007 etapp3 , de hästarna är nu 19år.
Alla som ville kom med i kvalen de första etapperna , och några riktiga skithästar lyckades komma till finalen .
Numer är det stenhård konkurrens , det krävs nästan 100 p att komma med i kvalen och lyckas ens häst nå finalen så är det oftast en rätt bra häst.
Answer to: "ser det likadant ut för de 6 första etapperna ?
första eta"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Har inte kollat upp dom men tycker inte att det är speciellt intressant då det som du skriver var väldigt få hästar. Vill bara visa att det många gånger sker märkliga saker i loppen där "chanslösa" hästar vinner men att i slutändan så är det hästar med hög kapacitet som plockar platserna även i de stora finalerna. Undantag kommer alltid att finnas men generellt sett så är det så. Kan också tillägga att det är ytterst få av finalisterna som har under 7.5 i medel.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-04-04 11:23:04  Har inte kollat upp dom men tycker inte att det är speciellt intressant då det som du skriver var väldigt få hästar. Vill bara visa att det många gånger sker märkliga saker i loppen där "chanslösa" hästar vinner men att i slutändan så är det hästar med hög kapacitet som plockar platserna även i de stora finalerna. Undantag kommer alltid att finnas men generellt sett så är det så. Kan också tillägga att det är ytterst få av finalisterna som har under 7.5 i medel.
Answer to: "Har inte kollat upp dom men tycker inte att det är speciellt intressan"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Det kanske är ett spel detta som ger bättre logisk rättvisa ju mer konkurrenter det finns i kval o dyl, ju mindre det är ju lättare är det för "skithästar" att slinka igenom....därför är det bra att antalet medlemmar på travzonen ständigt har ökat men det är också viktigt att underhålla spelet så det blir roligt o spännande att vara med....det är ju ngt visst för många ändå som gnetar massor med timmar på zonen för att hitta hästar med bra medelvärde + kapacitet = vinnarskallar  
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-04-07 10:46:06
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Klockren artikel på huvudsidan
Kunde inte låta bli att garva när jag läste följande:
"SIMPEHOT köptes in till STALL NÄSET för stora pengar som treåring och målet med hästen var klart, han skulle vinna derbyt! Det såg bra ut ända fram till natten dagen innan loppet då en mycket förfriskad ÅKE SVANSTEDT syntes åka polisbil från Etage i centrala Malmö kl 3 på natten och oron steg såklart. Det hade blivit lite för mycket av det goda och han fick sova av sig ruset hos farbror Klang."
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-04-07 20:00:55  Klockren artikel på huvudsidan
Kunde inte låta bli att garva när jag läste följande:
"SIMPEHOT köptes in till STALL NÄSET för stora pengar som treåring och målet med hästen var klart, han skulle vinna derbyt! Det såg bra ut ända fram till natten dagen innan loppet då en mycket förfriskad ÅKE SVANSTEDT syntes åka polisbil från Etage i centrala Malmö kl 3 på natten och oron steg såklart. Det hade blivit lite för mycket av det goda och han fick sova av sig ruset hos farbror Klang."
Answer to: "Klockren artikel på huvudsidan
Kunde inte låta bli att garva"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Stengillade den jag oxå..
Loppet vanns av kullettan PURE ENERGY och tränades av dåtidens gigant STALL SEGERHUVA och i sulkyn satt självaste ÅKE SVANSTEDT!
Oxå roligt.. Om man får skämta om pure energy (el?) o svanstedt ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-08 21:14:35  Stengillade den jag oxå..
Loppet vanns av kullettan PURE ENERGY och tränades av dåtidens gigant STALL SEGERHUVA och i sulkyn satt självaste ÅKE SVANSTEDT!
Oxå roligt.. Om man får skämta om pure energy (el?) o svanstedt ..
Answer to: "Stengillade den jag oxå..
Loppet vanns av kullettan PURE ENERGY"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skön nostalgi med den där artikeln!! mycket skön till och med superbra jobbat!!
hade nästan glömt bort mina egna Alexia samt Right Here Right Now, som så många gånger förr MÅSTE en Hall Of Fame införas!!!!!!!!!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|