[ 1
]
|
larockma
|
Posted: 2011-02-25 20:14:56 Edited(4): 2011-02-25 20:19:49
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Vill bara på detta sätt påvisa loppmotorn .....
dessa båda gick i samma heat o med samma inställning samt så gott som likvärdiga kuskar.
No horse found
 |
Westfalen Larockma  |
|
 |
• |
63 år Hingst |
• |
Solvalla |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
110p |
Insprungna pengar |
7 229 200 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
100 |
9 |
19 |
12 |
21 |
13 |
7 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,05.8 :
|
medel :
1,07.9 :
|
lång
1,09.2 |
|
|
Kan någon förklara för mig varför jag lägger ner tid på detta? Antog att detta spel är ett s.k.manager-spel med en viss logik, men detta spel verkar istället styras av något helt annat.
Varken grundvärden eller annat...läs tung bane värde..spelar någon som helst roll när väl lopp går....!?!?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-02-25 20:42:12
Answer to: "Vill bara på detta särr påvisa loppmotorn .....
dessa b"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Äh jag tror det verkar styras av en tärning som släpps ut från en katapult, eller en kula med nummer för var och en, så kommer kula ett på Alabama Rose så vinner den och Wiking fick en 4:a och din andra en 6-7:a eller vad det var.....så kan man sammanfatta det ungefär, var länge sen jag gav upp tron på att det fanns någon logik i detta spel utan man får ta lite för vad det är....typ hoppas på fru Fortuna.
För mig känns det mer knäppt att det går två heat på olika ställen, ett där solen lyser och ett där tung bana infinner sig, kan bara i rättvisans namn hoppas på om det inte är 10 dagar till finalen lagda, så måste det tametusan regna i finalerna också, eller ska dom 6 i heatet där det regnade kunna köra barfota i finalen och vi 6 som sprang där vädret råkade vara toppenfint straffas med sko-tillägg?????????????????
Skärpning Eriksson i så fall!!! 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-02-25 20:50:54
|
|
Tack Hogan
Nu känns det lite bättre.... 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-02-25 22:28:22
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
hästar galopper lite överallt på upploppet och endast kuskar med körskicklighet på 7 eller högre klara av undvika att dras med bakåt.
Tycker min förklaring är bättre än hogans även om båda troligen är lika felaktiga
från början låg semifinal 1 en vecka innan semi2 , Eriksson flyttade semi 1 men ändrade aldrig bana på semi 1.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2011-02-26 19:27:44  hästar galopper lite överallt på upploppet och endast kuskar med körskicklighet på 7 eller högre klara av undvika att dras med bakåt.
Tycker min förklaring är bättre än hogans även om båda troligen är lika felaktiga
från början låg semifinal 1 en vecka innan semi2 , Eriksson flyttade semi 1 men ändrade aldrig bana på semi 1.
Answer to: "hästar galopper lite överallt på upploppet och endast kuska"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Det är bedrövligt!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-02-27 11:18:04
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Jag håller med DDmannen, jag var bara lite ironisk och har gett upp att spekulera, och det känns som man bara får inse att det är ena bängloppet efter det andra ibland med oförklarliga händelseförlopp och när det kommer lite för ofta så är det naturligt man ruttnar speciellt när man är vinnarskalle och vill komma högt i Världstabellen.
Det var tråkigt att det inte blev bättre lösning på Golden 5 som annars hade varit en rolig grej för 5 åringarna, nu vet man ju inte om man vill anmäla till ena banan ifall man ska få sko-tillägg som straff. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-27 13:02:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tycker spelet är riktigt bra och roligt men loppmotorn har visat sig ibland göra riktigt underliga saker typ det som larockma skriver om här och har sätt flera gånger hästar som sprungit in flera miljoner förlorar mot skit konkurens som inte skulle hända i verkligheten det borde ju finnas några gränser kommer ihåg ett lopp när en häst sov var kvalad till silver final och denna vann silver finalen men startade i alla lopp innan finalen kommer jag ihåg rätt fick den inte pengar i alla loppet spelet är bra annars men loppmotorn borde bli bättre går detta att ordna på något sätt??????
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2011-02-27 15:42:00  jag tycker spelet är riktigt bra och roligt men loppmotorn har visat sig ibland göra riktigt underliga saker typ det som larockma skriver om här och har sätt flera gånger hästar som sprungit in flera miljoner förlorar mot skit konkurens som inte skulle hända i verkligheten det borde ju finnas några gränser kommer ihåg ett lopp när en häst sov var kvalad till silver final och denna vann silver finalen men startade i alla lopp innan finalen kommer jag ihåg rätt fick den inte pengar i alla loppet spelet är bra annars men loppmotorn borde bli bättre går detta att ordna på något sätt??????
Answer to: "jag tycker spelet är riktigt bra och roligt men loppmotorn har visat "
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Du kan börja med att använda skiljetecken  Skämt åsido.
Håller med Larockma till viss del. Men för mig just nu känns det som om värdet på tung/vinter spelar FÖR stor roll. Min General Cruiser har 0 på vinter och blev sist i sitt Beta lopp idag. Ser man att det blir vinterbana och man vet sedan innan att 0 på vinter på en vinterbana=sist känns det inte ens värt att vara med i loppet. Om man ska dra det som en parallel till travet IRL. Kolla på Stay The Night igår. Wikberg sa att hästen inte kunde springa på banan och att han skakade efteråt för att musklerna var så slitna efter loppet pga underlaget. Men inte blev han sist imål för det, han vann ju V75.
Visst ska det vara så att om en häst som har 0 på vinter/tung int alltid ska vinna på dessa underlag, men det vore roligt om de iaf skulle kunna ha en chans till pengar.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-02-27 15:56:40  Du kan börja med att använda skiljetecken  Skämt åsido.
Håller med Larockma till viss del. Men för mig just nu känns det som om värdet på tung/vinter spelar FÖR stor roll. Min General Cruiser har 0 på vinter och blev sist i sitt Beta lopp idag. Ser man att det blir vinterbana och man vet sedan innan att 0 på vinter på en vinterbana=sist känns det inte ens värt att vara med i loppet. Om man ska dra det som en parallel till travet IRL. Kolla på Stay The Night igår. Wikberg sa att hästen inte kunde springa på banan och att han skakade efteråt för att musklerna var så slitna efter loppet pga underlaget. Men inte blev han sist imål för det, han vann ju V75.
Visst ska det vara så att om en häst som har 0 på vinter/tung int alltid ska vinna på dessa underlag, men det vore roligt om de iaf skulle kunna ha en chans till pengar.
Answer to: "Du kan börja med att använda skiljetecken:) Skämt åsid"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast då kanske Wikberg hade missbedömt hästen? Uppenbarligen så kunde han ju springa på banan MEN han var kanske inte gynnad av den. Precis som många andra i loppet antagligen. Vad skulle han haft på tung här? 4 kanske?
Jag tycker att tung/vinterbane värdena ska vara påverkbara genom att på samma sätt som rutin så går det upp om man startar på ngt tung/tung/vinterbana.
Rent Generellt så är det svårt att veta vad exakt det är som gör skillnaden mellan seger och jumboplats. Jag har hästar som har 0 på tung och som har vunnit storlopp trots ösregn. Det finns hästar som vinner lopp på vinterbana utan broddskor vilket borde vara omöjligt. INGEN ska kunna gynnas av att inte vara aktiv och missa inställningar. En häst som kommer till start med så felaktig utrustning borde automatisk ramla i mål sist av alla. Likaså om man startar en häst som har 2-3 i form. Matchar man så uselt så ska man inte få några framgångar heller.
Att loppmotorn lämnar en hel del att önska står ju klart sedan länge och jag är rädd att det knappast är ngt som kommer att ändras då det känns som att han som styr sidan inte har den tiden och/eller intresset då det antagligen är ett ganska så omfattande projekt att sätta igång med (har ingen aning själv då jag inte kan programmera).`
Sen så är det väl så att många här ger upp på förhand när en häst med 0 på tung/vinter startar på sådan bana och kör def. Gör man det så vinner man bara provlopp oavsett bana så vill man ha chans på pengar så bör man ge allt oavsett underlag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-01 08:59:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med soberano. skulle vara bra om de blir tex som rutin om man startar i tungbana så blir de bättre varje gg elr är jag helt ute i isen
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-03-04 18:43:11
|
|
Nu skall jag väl knipa igen...snacka om att mörka formen...tänk om hästar kunde prata  Stallet försvarade G5 titeln ....
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2011-03-04 19:00:08  Nu skall jag väl knipa igen...snacka om att mörka formen...tänk om hästar kunde prata  Stallet försvarade G5 titeln ....
Answer to: "Nu skall jag väl knipa igen...snacka om att mörka formen...tä"
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Haha var inte det dessutom du själv som la fram idén att det skulle finnas turnering för 5-åringar... stallet verkar ha hittat sin nisch
Grattis till G5!
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-03-04 20:02:36
|
|
Jo det är sant...ber om ursäkt...hade ingen aning om att jag var expert på 5åringar ..haha
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|