Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Antal hästar
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-08-07 11:49:37

Became a member: 
Forum posts:
Enligt undersökningen ni gjorde så ville många ha 10 hästar i sina stall. Undrar om ni funderar på att öka antalet hästar man får ha per stall?
Reply
Posted: 2007-08-07 14:40:45

Became a member: 
Forum posts:
Enligt undersøkningen var det fler som INTE ville ha 10 hæstar æn dom som ville ha det.

Jag står fast vid min åsikt att ska en sådan stor och drastisk ændring genomføras måste det komma information ca 2 månader føre det genomførs.

Endast extremt viktiga saker ska ændras direkt, øvriga saker blir som ett lotto som gynnar vissa men inte andra nær man gør ændringar som ær av stor betydelse.
Reply
Posted: 2007-08-07 15:08:42

Became a member: 
Forum posts:
Fel !!!!!

enligt undersökningen var det över 49 % som ville ha 10 boxar.

gör inget om det genomförs nu tycker jag , har inte möjlighet själv att köpa in fler hästar iofs men det går säkert att lösa införandet av fler boxar på ett bra sätt så alla får en hygglig chans.
Reply
Posted: 2007-08-07 16:15:15

Became a member: 
Forum posts:
Men det Atix menar är det att 51 % (alltså de övriga) inte vill ha det!
Reply
Posted: 2007-08-07 16:52:00

Became a member: 
Forum posts:
Men det är ju inget krav att ha 10 hästar, men för dom som vill ha det så är det väl bra att införa? Att ha 10 hästar kräver att man bygger 10 boxar, vilket kostar, och chansen att få bra stuterihästar är väl typ 50/50, på auktion kostar ju dom bra hästarna över 100 000 när budgivningen är klar.
Dom med 10 hästar har kanske större chans att lyckas, men också större chans att misslyckas. Förstår någon hur jag tänker?
Reply
Posted: 2007-08-07 17:17:43

Became a member: 
Forum posts:
Stall med en del pengar har en klar fördel att lyckas med fler hästar då dessa kommer att se till att ha ett stall med 10 bra hästar ist för som nu med 5 bra hästar.

Min taktik har hela tiden varit att ha 5 hästar som kan försörja stallet nu i början och på sikt få in mycket pengar ungefär.

Det betyder att jag har en ekonomi för max fem hästar då detta var ett av villkoren när man lade upp sin taktik. Ska detta ändras vill jag ha möjlighet att kunna förändra min taktik innan det införs och inte bara drabbas av att man genomför nya regler direkt.

Jämför det med fotboll där man tillåts ha ett max antal fotbollsspelare (t ex utländska). Ändras reglerna en bit efter starten på en säsong slår det ju olika hårt beroende på hur folk har spenderat sina pengar fram till den tidpunkten. Dom med mycket kan köpa in mer _och_ bra medan övriga får hoppas på minimalt antal skador och så vidare.

Jag själv röstade för 50 hästar då jag inte förstår varför det ska finnas en begränsning. Jag har även skrivit ett förslag om att man ska ha olika "lvl", dvs grad på stallen och dom med "finast" licens ska ha rätt att få ha fler hästar än dom med en lägre licens. Ja, läs mitt förslag under tips.

Så jag är inte emot en ökning av antalet hästar men stora saker som ska genomföras i onlinespel måste det annonseras om i god tid menar jag, eftersom det annars kan slå hårt mot en del. Saker som måste ändras även om det kan slå hårt mot en del ska givetvis genomföras direkt, dock anser jag inte att detta är en av de frågorna.

Förstå att alla lägger en taktik efter vilka förutsättningar som råder. Sen ska inte vissa tursamma stall i början dra en enorm fördel av att reglerna ändras direkt. Hopppas ni förstår hur fel detta kommer att slå.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-08 01:47:49 Edited(1): 2007-08-08 01:50:37 Answer to: "Stall med en del pengar har en klar fördel att lyckas med fler hästar då"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Nej det förstår jag inte, om man sparar med att utöka boxplatserna kommer några stall att ha tjänat ännu mera pengar, dvs ju längre man spar med ändringen desto större kommer skillnaden i pengar mellan stallen att vara. Det står också i ingressen att spelet är nytt och ändringar kan komma eftersom, så det får man vara beredd på.
Förresten enligt undersökningen som det hänvisas till vill bara 16,7 % ha kvar 5 boxar alla andra dvs.83,3 % vill ha fler boxar. Solklart tycker jag.
Reply
Posted: 2007-08-08 02:13:15

Became a member: 
Forum posts:
klart man ska ha chansen o ha fler hästar
Reply
[ 1 ]