Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2011-02-26
V75-5 1:A PRIS 100 000 kr 1640 V
12. ÅSAJERVEN 55% 25
Wollebaek Tor
13. HALLSTA LOTUS 39% 25
Ohlsson Ulf
6. FESETH NILS 29% 54
Olsen Jan Ove
14. FAKSEN J:R 11% 120
Adielsson Erik
7. JENNY R.G. 6% 250
Brunlöf Hans a
11. ALDERMARIN 5% 313
Åkerlund Kenth
1. LAPP HÖIEN 4% 458
Melander Micael
4. ORRBUSAN 2% 518
Sohlström Hans
9. SNYGG 2% 426
Röste Stig Jarle
2. MANA GRABBEN 1% 999
Lindberg Kristian
3. ALMONDO 1% 999
Johansson Jan-Olof
5. SILKEFAKS 1% 441
Eriksson Sören
8. TORDIVEL 1% 999
Kontio Jorma
10. HULTE TILDA 1% 999
Skoglund Rikard N
15. FAKSE 1% 515
Persson Jan-Olov

Senast uppdaterad: 2011-02-26 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-5 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2011-02-24 20:59:57

Became a member: 
Forum posts:

V 6, FESETH NILS
Kommer troligen att spika Åsajerven, men fortfarande är Feseth Nils med i bilden. Kanske dubblar?
Reply
Posted: 2011-02-24 22:22:48
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 6, FESETH NILS
V75-5: Kallblod, 1640 Volt

Dubbla tillägg över kort distans är aldrig någon enkel uppgift. Men är det några kallblod som fixar det, så är det Hallsta Lotus och Åsajerven.

Norske stjärnan - långspeedige 12 Åsajerven har enorma fartresurser. För ett drygt år sedan vann han ett liknande V75-lopp på vinterbana efter att ha avslutat 20 sista 600. Han vinner ofta och rundar många, alla? Året har inletts med två raka segrar. Vid spetsvinsten senast blev han lite bekväm, men vann säkert.

13 Hallsta Lotus var fullt förklarligt lite sliten i slutet på fjolårssäsongen. Nu har Sveriges och världens (?) bästa kallblod laddat batterierna igen. Med två lopp i kroppen börjar han närma sig toppformen, och trots att han har en tuff uppgift framför sig, så ska han ses med bra vinstchans. Hallsta Lotus tål att göra grovjobbet, och Jan-Olov Persson är optimistisk. Blir det skor, så är det ett minus.

6 Feseth Nils kan ta hand om ledningen om han sköter sig, och kan leda länge. Han gillar kort distans, och har tävlat riktigt stabilt på slutet. Senast höll han bra som tvåa från ledningen.

14 Faksen J:r kan mycket när det stämmer, och nu är han på väg mot toppformen. Senast gick han i tredjespår sista 800 och var nära att hinna fram till vinst. Nu lutar det åt det blir barfota runt om för första gången.

7 Jenny R.G. tillhör de bättre kallblodsstona. Senast sköt hon till vasst och var trea i skymundan av Hallsta Lotus. Skulle Feseth Nils göra bort sig med galopp, så kan det vara hon som tar hand om ledningen.

11 Aldermarin gick bra i fjol och gillar distansen, men har pausat länge och motståndet är tufft.
Reply
Posted: 2011-02-24 22:45:59
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 6, FESETH NILS
Elmroths hälsning:
Gå felfritt, älskling

TV4-profilen Åsa Elmroths häst, Silkefaks, startar på V75.

Nu berättar hon om chanserna, känslorna inför loppet och skickar en hälsning till hästen.

– Gå felfri, snälla älskling.

Åsa Elmroth är van med att intervjua de aktiva och ägare när deras häst ska starta på travbanan. På lördag är TV4-reportern själv i fokus. Hennes kallblod Silkefaks startar nämligen i V75-5 på Bergsåker. Men någon direkt segerchans tror hon inte på.

– Han har inte en suck mot alla de där. Om han går felfritt så kanske han kan få en slant, säger Elmroth och fortsätter:

– Han är speciell att köra, lättstörd och har lätt att strula till det för sig. 1600 meter är en lite för kort distans, han har lätt för att stressa upp sig.

Elmroth: Fantastiskt
Det var det negativa, men hur känns det att ha en häst till start på V75?

– Det är fantastiskt. Bara att ha en häst som kan starta på V75 är stort. Jag fattar inte att han kom med, han har ju inga poäng!?

Ska man strecka Silkefaks tycker du?

– Jag måste ju strecka, så är reglementet, men jag hade streckat oavsett, men det gör jag enbart med hjärtat, säger Åsa Elmroth.

– Men normalt så står loppet mellan Åsajerven och Hallsta Lotus. Det är det bästa Norge kan komma med mot det bästa från Sverige, fyller hon i.

– Tror man att något händer med dem då måste Silkefaks med, men då måste man ta typ åtta hästar.

”Blir besviken”
Åsa är ledig på lördag och har inte bestämt om hon ska besöka V75-banan Bergsåker för att se sin häst.

– Men det lutar åt att man hamnar där, säger hon.

– Jag har åkt längre för att se honom galoppera. Nu är det spår fem, herregud. Usch!

Hur blir du när han ska starta? Hur är det med nerverna?

– Det var värre förut när han var fyra år och var väldigt bra. Han överraskade så mycket då. Nu blir jag nervös och får ont i magen men jag var som sagt värre förut. Jag är lite mer stabil nu.

Hur reagerar du om Silkefaks galopperar?

– Man blir inte förbannad, men man blir besviken. Det är så onödigt, säger Åsa Elmroth och skickar en hälsning till sin häst:

– Gå felfri, snälla älskling.

Hur blir du om hästen vinner?

– Då vet jag inte vad jag gör...

Du brukar intervjua ägare före och efter lopp. Hur reagerar du om TV4 kommer och vill ha en intervju på lördag?

– Jag skulle klara av det, men de skulle aldrig göra någon intervju med en ägare till en häst som är streckad på tre procent (Silkefaks, läs torsdag eftermiddag). Men vinner han så är de välkomna, ha ha.

Minimedia
Erik Pettersson
Reply
Posted: 2011-02-25 23:35:37

Became a member: 
Forum posts:
Antagligen jävligt korkat att EGENTLIGEN spika 12:an? men snälla kan någon komma med baninfo? för ja tyckte inte alls hallsta lotus såg speciellt modig ut senast.. den kan väl inte gå barfota..?
Reply
Posted: 2011-02-26 10:19:52

Became a member: 
Forum posts:
Förstastrecket är Åsajerven, kan vara en spik, men dubbla tillägg på kort är vanskligt för alla hästar. Hallsta Lotus är given, därefter Feseth Nils på spetsläget. Faksen J:R har man tänkt köra barfota, det tror jag inte går. Luring om det funkar.
Reply
Posted: 2011-02-26 10:25:32 Answer to: "Antagligen jävligt korkat att EGENTLIGEN spika 12:an? men snälla "

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ÅSAJERVEN
Enligt senaste uppdateringen på atg.se går det troligtvis att köra barfota.

Hörde dock ett rykte om att innerspåret kan bli lite löst vilket kan gynna hästarna i andraspår, kan någon bekräfta det? Det i kombination med det långa upploppet är ju intressant.
Reply
B_Good Posted: 2011-02-26 10:32:30 Answer to: "Enligt senaste uppdateringen på atg.se går det troligtvis att k"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 11, ALDERMARIN
Tycker ofta det är så på Bergsåker. Många vinner från dödens, men har inga siffror på det.
Reply
Posted: 2011-02-26 11:10:01 Answer to: "Enligt senaste uppdateringen på atg.se går det troligtvis att k"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
går de barfota runt om?
Reply
B_Good Posted: 2011-02-26 11:12:09 Answer to: "går de barfota runt om?"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 11, ALDERMARIN
Det finns en väldigt trevlig travrelaterad sida osm heter atg.se
Det är soldis och termometern visar bara på någon enstaka minusgrad då vi vandrar över till på stallbackrestaurangen där banmästarna Ulf Johansson och Tord Uppling stärker sig med en tidig lunch efter att ha varit igång i traktorerna i flera timmar nå morgonkvisten. Och det är muntra miner i lunchrummet. - Vi hade bara ett par minusgrader i natt, att jämföra med 20-25 som vi haft en längre tid så det är en väldig skillnad, säger Johansson medan de unisont utlovar barfotabana. - Ja, vi är väldigt nöjda med underlaget. Det ska definitivt gå att köra med valfri balans idag. Det enda man kan oroa sig en aning för att om solen ligger på för mycket så det börjar smälta, men det är nog bara någon procents risk att det ska inträffa. Speciellt nu som det kommer in lite moln också.
Reply
Posted: 2011-02-26 11:50:03
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Bergh varnade igår för ev. löst innerspår, och menade att man ska kolla de första loppen innan man tar beslut om V75. Annars ska det ju gå att köra med valfri balans idag.
Reply
Posted: 2011-02-26 13:20:01
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ÅSAJERVEN
Har inte haft igång liven under de första loppen, hur har innerspåret sett ut och vilka positioner har vinnarna haft i loppen på V4?
Reply
Posted: 2011-02-26 15:46:45

Became a member: 
Forum posts:
55% på åsajerven känns riktigt bra. Absolut ingen säker spik, men visst måste man ta ställning och inte fega sig med 2 hästar.
Reply
Posted: 2011-02-26 15:59:11 Answer to: "55% på åsajerven känns riktigt bra. Absolut ingen säk"

Became a member: 
Forum posts:
Är väl på tiden att du tänker så
Reply
Posted: 2011-02-26 16:00:37
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
där fick man för det, galopp. tack o hej
Reply
Posted: 2011-02-26 16:03:01
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Fint! Barfota gjorde susen och där fick vi in en liten rensare till.
Reply
NoShit Posted: 2011-02-26 16:09:20

Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
mmm, kanske kan bli en slant ändå. Kvar på huvudsystemet och deesutom på en flerbong med V7 fast där har jag spikar på Gills Abbe och ElSueco
Reply
larockma Posted: 2011-02-27 08:49:21

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474

V 14, FAKSEN J:R
Bästa hästen vann
Reply
dujorha Posted: 2011-02-27 13:41:16

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Barfota o Erik upp o vinst...var har ja sett det förrut(obs.skoj) ...känns inte bra när de här görs någonstans...trots allt..
Reply
1   [ 2 ]