Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Lopp - "Alla"
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-08-07 20:20:56

Became a member: 
Forum posts:
Bara jag som tycker att det är skumt att det anordnas lopp, typ som "Alla" som går att klonas, och så kommer man inte med?

Anmälde ena kusen till ett Alla-lopp och kom då inte med, kom på då att det verkade lite knasigt.

Men det kanske är slumpen som avgör vilka hästar som ska få vara med och hur många gånger loppet ska klonas?
Reply
Posted: 2007-08-07 20:46:33 Edited(1): 2007-08-07 21:09:48

Became a member: 
Forum posts:
Klonas loppen är det \"alltid\" delbart med antalet hästar som max får starta i varje kloning. Dvs anmäler 25 sig och det är 12 i varje lopp blir det bara två lopp och en häst slumpas bort.

Dock tycker jag det är på tok för lite propositioner samt lopp per dag. Ska man planera en \"utveckling\" för en häst så får man ju nästan ta alla lopp den överhuvudtaget kan starta i för att den inte ska stå mer än två veckor i stallet. Finns inget att välja på vilket bli dåligt i längden. Visst finns det men att lägga 20 000 på en resa till kalla Norrland för att kunna vinna 10 000 ser jag som helt galet.

Nä, fler proppar och lopp per dag. Det gynnar spelet. Jag ser det som väldigt kritiskt att det anmäls upp mot - vad jag sett - 56 hästar till ett lopp (utan kloning) som ger 25 - 50 000 i förstapris. Då kommer det hästar från hela landet vilket blir helt fel.

Sen tycker jag ju att det blir fel att följa tiden IRL men det finns både för- och nackdelar med det. Hoppas dock på en rejäl uppgradering en dag med en månadsavgift för att få spela och där allt även har utvecklats. Då vinner vi mycket på spelkänsla och minimerar fusket. o(
Reply
Posted: 2007-08-07 21:04:36

Became a member: 
Forum posts:
Håller med flera lopp!
Missar man någon propp så får vänta allt för länge för nästa start.
Till slut går man i konkurs.

Blir glad om det kommer snart ett lopp till värmland.....
Reply
samuraj1 Posted: 2007-08-07 23:36:49

Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
Håller med men nog tror jag det är svårare för oss uppe i norr att hitta lopp som man går med vinst på om man vinner vilket man offtast inte gör.
Reply
[ 1 ]