1
2
3
4
5
6
[ 7
]
|
|
Posted: 2008-02-02 22:13:27  ´HAHA det fick mig att skratta ordentligt:
Jag hoppas den där Lugdunum bryter benet 
Answer to: "´HAHA det fick mig att skratta ordentligt:
Jag hoppas den där"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, REGENT ROYAL
|
Det kommer från hjärtat Crille 
Nejdå, gillar hästen, riktigt mycket, har bara svårt för mellanbanetränare som gör sig mer oproffsiga än faktum. Åke Lindblom är en clown och pajas - är så typiskt att han trissar upp hästen och kör galopp på en ensam volt över 3140m.
Träfingrar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-02 22:14:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Visst har du rätt...
Pajasen Lindblom.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-02 22:15:05
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
regent royal var inte bra, men då är det väl tur att man garderade mer i loppet när man inte trodde att lugdunum var så klar. Vad gäller lugdunum så spelar man ekipaget, du får inga pengar för att hästen gör ett heroiskt lopp och kommer 2.a.
för att sammanfatta, lugdunum var INTE stenklar, de som garderade gjorde rätt.
åke lindblom är en fruktansvärt usel kusk och jag fattar inte hur en sådan kusk kan bli spelad till 88% på v75.
då har väl hästen 6 starter på örebro nu, 0 vinster och 5 galopper?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-02 22:36:13  regent royal var inte bra, men då är det väl tur att man garderade mer i loppet när man inte trodde att lugdunum var så klar. Vad gäller lugdunum så spelar man ekipaget, du får inga pengar för att hästen gör ett heroiskt lopp och kommer 2.a.
för att sammanfatta, lugdunum var INTE stenklar, de som garderade gjorde rätt.
åke lindblom är en fruktansvärt usel kusk och jag fattar inte hur en sådan kusk kan bli spelad till 88% på v75.
då har väl hästen 6 starter på örebro nu, 0 vinster och 5 galopper?
Answer to: "regent royal var inte bra, men då är det väl tur att man garderade mer i"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Varför spikade du lugdunum då nijo?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-03 00:24:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Man MÅSTE hylla Erik adielsson för sitt kuskande i detta lopp!
har tittat lite extra på loppet och erik kör ju helt felfritt han höjer tempot precis på rätt ställen i hela loppet, så fort nån gick i spåren så höjde han tempot.
tycker att lugdunum gör det ok!
Åke har varit helt ärlig när det gäller lugdunum, han sa att han är värdelös i volt och gillar inte direkt banan som va.
Det är små marginaler i trav allt gick fel för åke och allt blev rätt för Erik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-03 00:41:54  Man MÅSTE hylla Erik adielsson för sitt kuskande i detta lopp!
har tittat lite extra på loppet och erik kör ju helt felfritt han höjer tempot precis på rätt ställen i hela loppet, så fort nån gick i spåren så höjde han tempot.
tycker att lugdunum gör det ok!
Åke har varit helt ärlig när det gäller lugdunum, han sa att han är värdelös i volt och gillar inte direkt banan som va.
Det är små marginaler i trav allt gick fel för åke och allt blev rätt för Erik.
Answer to: "Man MÅSTE hylla Erik adielsson för sitt kuskande i detta lopp!
har titta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, REGENT ROYAL
|
Åke utsatte hästen för onödigt mycket press genom privata uppvisningar av hästen på stallbacken etc - jag tyckte även hästen såg aningen stressad ut i värmningen, inget fel på travet dock - det verkar inte vara något problem alls längre.
Erik körde ett bra lopp, exakt rätt tempo. En toppen styrning.
T.X. Zoogood var även rätt duktig här, passas nästa gång.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-03 01:32:44
|
|
tommie, varför skulle jag ha spikat? eller syftar du på min enkelrad som jag lämnade in? Lugdunum var självklart förstahästen i loppet även för mig, men bara för att jag hade han på min enkelrad så gör inte det till min spik, det fanns 6 andra sådana........
Lugdunum såg inte ut att ha några som helst problem med banan.......Erik adielsson körde ett lysande lopp, helt klart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-03 09:27:04  tommie, varför skulle jag ha spikat? eller syftar du på min enkelrad som jag lämnade in? Lugdunum var självklart förstahästen i loppet även för mig, men bara för att jag hade han på min enkelrad så gör inte det till min spik, det fanns 6 andra sådana........
Lugdunum såg inte ut att ha några som helst problem med banan.......Erik adielsson körde ett lysande lopp, helt klart.
Answer to: "tommie, varför skulle jag ha spikat? eller syftar du på min enkelrad som "
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
och du klagar på mej när jag har 2 system nu hade du 6 system  ...
Btw, hur gick dte för din regent Royal riktigt jävla usel var han fick ett smörlopp men kunde inget .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-03 10:07:29  och du klagar på mej när jag har 2 system nu hade du 6 system  ...
Btw, hur gick dte för din regent Royal riktigt jävla usel var han fick ett smörlopp men kunde inget .
Answer to: "och du klagar på mej när jag har 2 system nu hade du 6 system :S...
Bt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 och du klagar på mej när jag har 2 system nu hade du 6 system  ...
Enligt tränaren så tror man att han har en halsinfektion. 30 minuter efter loppet hade han 95 i puls, vilket tyder på att han inte är riktigt kry! Tror faktiskt att han lätt hade varit en segerkandidat annars. Fick en fin resa och frisk så hade han varit där framme vid målgången.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-03 12:05:37
|
Forum posts: 7100
V 12, LUGDUNUM
|
Tror dessvärre inte att ägaren flyttar Lugdunum då det var hans jävla påhitt att lotta ut där totalt ogenomtänkta jippot som föregick loppet. Helt obegripligt!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-03 13:42:30
|
|
en vanlig regent royal stannar aldrig så mycket efter ett sådant perfekt lopp som forsgren serverade hästen, finns nog ingen guldhäst för den delen stannar med ett sådant lopp om den är frisk. Forgren började gunga redan efter 2000m.........
chokladkaka, varför skulle jag ha 6 system? inte den blekaste aning om vad du yrar om.......jag skrev en enkelrad i forumet och det var allt. Hur gick det för din lugdunum? riktigt jäkla uselt att inte vinna loppet när man är så totalt överlägsen. Tur att man spelar på ekipagen och inte kuskarna.........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-03 13:48:44  en vanlig regent royal stannar aldrig så mycket efter ett sådant perfekt lopp som forsgren serverade hästen, finns nog ingen guldhäst för den delen stannar med ett sådant lopp om den är frisk. Forgren började gunga redan efter 2000m.........
chokladkaka, varför skulle jag ha 6 system? inte den blekaste aning om vad du yrar om.......jag skrev en enkelrad i forumet och det var allt. Hur gick det för din lugdunum? riktigt jäkla uselt att inte vinna loppet när man är så totalt överlägsen. Tur att man spelar på ekipagen och inte kuskarna.........
Answer to: "en vanlig regent royal stannar aldrig så mycket efter ett sådant perfekt "
|
Forum posts: 5430
|
Regent royal va lika bra som vanligt. Kan inte annat än erkänna att du hade rätt i detta lopp nijo. Att gardera lugdunum var starkt gjort!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-03 14:16:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Soberano:
Hehe jasså det var det... tror väl att han har världens bästa häst som klarar allt?
Då är det fördel att inte skriva systemen på onsdag när sådant här trams uppkommer senare i veckan.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-03 20:02:07
|
Forum posts: 7100
V 12, LUGDUNUM
|
Han hoppades nog att han skulle tjäna så mycket på spelet i hans spelbutik att det täckte upp eventuell förlust för Lugdunum, kanske han gjorde också. Eller så kanske han spelat emot och gjorde allt han kunde för att stressa upp stackarn.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-03 20:02:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår inte att man (Åke) ej lyckas få iväg Lugdunum felfri från en helt egen startfålla, nervös häst eller ej. Han kunde ju lunkat runt och lunkat sakta iväg !
Ja, å jippot var ju jättesmart
Men - Vilken jädra häst. Man bara gapar.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
[ 7