Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Startlista Prix de France

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]  
Author Message
Posted: 2011-02-14 23:41:51 Edited(1): 2011-02-14 23:42:31 Answer to: "Snälla Snälla Spanis !! Nämn inte Ludde Pudde i dessa samman"

Became a member: 
Forum posts:
Personligen tycker jag att Ludde är underskattad som kusk. Hans gentlemannaregel är riktigt smart. Han är nog den kusk som oftast släpps till ledningen utan fajt numera. Hans taktik att köra tills han blir tar spets, bli släppt till ledningen eller köra båda i diket har varit en effektiv taktik att få ledningen.

Att han sedan drar sista 3-400 metrarna kan tyckas vara fel, men det är ju en konsekvens av gentlemannaregeln och när han har en häst i toppform så vinner dom. INgen kan anklaga honom för att vinna via fusklopp iaf.

Sedan att hans hästar hoppar extremt mkt. Ja, det är en annan sak. Hans träningsmetoder? Hans temperament som smittar på hästarna? Vad vet jag.
Reply
dujorha Posted: 2011-02-15 07:26:10 Answer to: "Personligen tycker jag att Ludde är underskattad som kusk. Hans gentle"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tja jag tror inte den grabben är något för storloppen i Paris o köra en häst som Marre... icke nicke !!
Reply
Posted: 2011-02-15 08:32:59 Answer to: "Tja jag tror inte den grabben är något för storloppen i Par"

Became a member: 
Forum posts:
Nej. Han passar bäst i Sverige där alla känner till hans körstil och därmed släpper honom till ledningen.
Reply
Posted: 2011-02-15 10:40:23 Answer to: "Snälla Snälla Spanis !! Nämn inte Ludde Pudde i dessa samman"

Became a member: 
Forum posts:
tyvärr, jag å polajasen emot dig här
Reply
Posted: 2011-02-15 10:41:11 Answer to: "Nej. Han passar bäst i Sverige där alla känner till hans k&o"

Became a member: 
Forum posts:
haha, var så säker på att ALLA i frankrike vet vem ludde är och han är STÖRRE respekt där än i sverige kan jag meddela dig
Reply
Posted: 2011-02-15 12:34:53 Answer to: "haha, var så säker på att ALLA i frankrike vet vem ludde &"

Became a member: 
Forum posts:
Är det så? Jag har ingen koll på det.

Men det viktiga är att motståndarna känner till hans taktik och respekterar den, för annars så gör den bara honom skada. Så var det ju länge även häri Sverige, då många skulle ta fajten med honom och Ludde anklagades för att inte tillvarata sina hästars chanser och bla bla bla... Men nu har han ju guldläge varje gång han startar med en startsnabb häst och säger att han ska till spets. Minns inte när ngn svarade seriöst senast.
Reply
dujorha Posted: 2011-02-15 12:53:34 Answer to: "tyvärr, jag å polajasen emot dig här:D"

Jaha o när ni två är imot mig (ha ha) så har ja inga bra argument kvar alls då..från en bra Maha(häst) till en icke toppkusk..Ludde "bluddris" !!
Reply
Posted: 2011-02-15 17:16:08 Answer to: "Är det så? Jag har ingen koll på det. :) Men det viktig"

Became a member: 
Forum posts:
nej det minns man inte, i jägers 2 veckor sedna kröp ju ludde ner i ryggen på ledaren 3 gånger, inte 1 gång fick han lucka, efteråt sa han, va sista gången jag lägegr mig i rygg ledaren, där kan örjan köra haha.
Reply
Posted: 2011-02-15 17:18:19 Answer to: "Jaha o när ni två är imot mig (ha ha) så har ja inga "

Became a member: 
Forum posts:
LUdde är king så är det bara, hade det inte varit för honom had einte svensk travsport varit där den är idag, utan tvekan den viktigaste personen i det moderna travsverige tänkt på det varje gång du lämnar in v75 och ser ett storlopp

Att Ludde är nyckeln till din möjlighet att kunna luta dig tebax och suga in godbitarna i travet
Reply
dujorha Posted: 2011-02-16 08:09:28 Answer to: "LUdde är king så är det bara, hade det inte varit för "

Ha ha din tro är orubblig !! Killen kan PR o fixar media med vänster hand !! Den dan han kan köra häst som de bästa så ska ja säga till högt o tydligt !!!
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]