Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Travsportaffären
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-07-06 16:44:55

Became a member: 
Forum posts:
jag har sutit och läst gammla nyheter och då stod det att man kunde köpa sulkys olika skor m.m....jag har då inte hittat nån stans där man kan köpa sulkys...kan nån hjäpa mig?
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-06 17:21:49 Answer to: "jag har sutit och läst gammla nyheter och då stod det att man kunde köpa"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Det måste vara väldigt gamla nyheter som du har luskat fram. Sulkys finns inte för tillfället men jag funderar på att lägga till det. Vem vill inte ha en alldeles egen sulky i kolfiber?
Reply
Posted: 2007-07-06 17:23:37 Answer to: "Det måste vara väldigt gamla nyheter som du har luskat fram. Sulkys finns"

Became a member: 
Forum posts:
hade varit fint!!!
Reply
Posted: 2007-07-10 10:20:42 Answer to: "hade varit fint!!!;)"

Became a member: 
Forum posts:
och kanske sele mm utrustning med möjlighet att välja färg kanske??
Reply
Posted: 2007-07-10 11:20:46 Answer to: "och kanske sele mm utrustning med möjlighet att välja färg kanske??"

Became a member: 
Forum posts:
Ja, vi funderar på att införa fler saker i travsportaffären, bland annat:

Sulkys (olika varianter och kunna välja färg)
Olika huvudlag (öppet, norskt, stängt)
Urryckare/Ryckhuva (så man kan välja att dra tussarna/huvan vid ett tillfälle)
Knäskydd (hjälper hästen om den har hög galopprisk)

Har ni fler förslag, säg till
Reply
Posted: 2007-07-10 11:47:34 Answer to: "Ja, vi funderar på att införa fler saker i travsportaffären, bland annat"

Became a member: 
Forum posts:
Sätt in det nu! nej, men det skulle vara jätteroligt! Iallafall för en som har mkt pengar, men det fixar ju mina hästar... *skryt*
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-07-10 11:51:15 Answer to: "Ja, vi funderar på att införa fler saker i travsportaffären, bland annat"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Är lite rädd att det till slut kan bli för mycket saker att hålla reda på, och då blir det inte heller kul.Tycker det är jättebra med skoval men det får inte bli för mycket som påverkar loppen då blir det grötigt och omöjligt att ha koll på allt. Lägg till något mer som t.ex. olika huvudlag sen kan man ha utrustning som inte påverkar loppen,olika färger på saker det är ok.
Olika foderval gillar jag inte, för jag förstår inte hur det funkar, om man ska blanda eller köra dyraste?
Reply
Posted: 2007-07-10 17:57:35 Answer to: "Är lite rädd att det till slut kan bli för mycket saker att hålla reda "

Became a member: 
Forum posts:
Vi ska utveckla lite olika varianter som jag nämnde, sen får vi se vad vi lägger in till slut. Det blir nog inte allt det jag nämnde i förra inlägget.

Så mycket att hålla reda på blir det inte, sakerna kommer finnas att köpa i affären och sedan kunna välja att använda inför kommande lopp, precis som skofunktionen fungerar nu

Från regler/hjälp:

Foder:
Du bestämmer själv foder för din häst. Ju dyrare foder desto bättre tränar hästen. Du kan köpa mer foder i Travsportaffären. Det går åt ett foder/dag och häst. Du har alltid ett standard-foder till hästen om du inte väljer att köpa något annat.
Reply
Posted: 2007-07-10 20:05:04 Answer to: "Vi ska utveckla lite olika varianter som jag nämnde, sen får vi se vad vi"

Became a member: 
Forum posts:
Jag har en fantastisk lösning som jag skissar på vad gäller det här och kommer att maila detta samt andra trevliga (?) synpunkter som jag har till våra kära spelledare.




Får hoppas att dom tycker mina förslag är vettiga samt genomförbara!
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-07-10 20:12:09 Answer to: "Vi ska utveckla lite olika varianter som jag nämnde, sen får vi se vad vi"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Men det står också så här om fodret i reglerna:


Foder:

Det finns fem olika foder att välja mellan och det är svårt att säga vilket som passar din häst bäst, testa dig fram eller satsa på standardfodret som alltid finns i stallet.
Reply
Posted: 2007-07-10 20:15:07 Answer to: "Men det står också så här om fodret i reglerna: Foder: Det finn"

Became a member: 
Forum posts:
Därför jag satsade på det näst dyraste - hoppas fortfarande att mina hästar tål det bäst :P
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-10 20:44:58 Answer to: "Därför jag satsade pÃ¥ det näst dyraste - hoppas fortfarande att mina hÃ"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Tyvärr har vi glömt att uppdatera regelboken efter en ändring i spelet. Hästarna har inte längre något favoritfoder. Dyrast = bäst.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-07-10 20:46:49 Answer to: "Men det står också så här om fodret i reglerna: Foder: Det finn"

Became a member: 
Forum posts:
Det är detta som gäller:

Foder:
Du bestämmer själv foder för din häst. Ju dyrare foder desto bättre tränar hästen. Du kan köpa mer foder i Travsportaffären. Det går åt ett foder/dag och häst. Du har alltid ett standard-foder till hästen om du inte väljer att köpa något annat.

Den andra hjälpdelen tas bort från regler/hjälp, bra att du märkte det.

/ Andreas
Reply
Posted: 2007-08-06 21:32:38

Became a member: 
Forum posts:
Det enda som kommer att hända om det införs fler saker är att det som är bäst, kommer att andvändas.
Vem kör med Lada när man kan välja Ferarri?
Och skulle det bli sånn att man måste exprimentera med balans så kommer nog intresset att minska.
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-06 21:41:37 Answer to: "Det enda som kommer att hända om det införs fler saker är att det som ä"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Om det kommer att införas så kommer det antagligen oxå finnas typ tips från tränaren om vilken som är den bästa balansen för hästen eller iallafall någon kommentar efter varje lopp som beskriver hur hästen trivdes.

/Eriksson
Reply
[ 1 ]