Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Flera hästar
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Buck_Fush Posted: 2007-07-19 17:57:24 Edited(1): 2007-07-25 01:43:16

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Gillar Travspelet, men nu märks det att man har för få hästar, det händer inte så mycket på en vecka. Jag har 4 hästar, 3 som jag kan starta och en som är för dålig. Mina 3 hästar gör max 2 starter tillsammans i veckan och sen händer inte så mycket mer. Hoppas att man snart får möjligheten att ha åtminstone 10 hästar helst 20. Fast det skulle ta lite tid att skaffa dom hästarna men det blir ett mål att sträva efter på sikt.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-07-25 22:22:58 Edited(1): 2007-07-25 22:23:33

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Det behövs verkligen flera hästar i mitt stall, jag vill ha 10 boxar att fylla, annars har jag inget att göra här på travspelet på nästan 2 veckor.
Jag tror det behövs fler hästar och starter för att få fart på travspelet.
Reply
ddmannen Posted: 2007-07-25 23:00:45

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
håller med , borde kunna har rätt till att ha ännu fler . Möjlig kan man se till att det blir dyrare attt skaffa boxar efter exempelvis 10 boxar.
Rätt att ha fler hästar är nog än nödvändighet för att få igång auktionerna oxå och då hade det inte varit så farligt om det tog lite tid för fölen att åldras heller, det här med att fölen åldrats i en annan takt en andra hästar känns väldigt konstlat.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-07-26 00:10:04 Answer to: "håller med , borde kunna har rätt till att ha ännu fler . Möjlig kan ma"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Nä precis, för aktionen är ju stendöd, alldeles för få hästar i omlopp.
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-26 10:36:02 Answer to: "Nä precis, för aktionen är ju stendöd, alldeles för få hästar i omlo"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Ni får ju tänka på att det inte finns så många användare heller. Anledningen till att fölen åldras snabbare än de andra hästarna är att det skulle bli alldeles för jobbigt att vänta tills de får börja tävla annars. Vi kommer förmodligen göra så att fölen föds sämre och att de sedan tränar många gånger bättre än vad de gör nu tills den dagen de blir vuxna. Tror det kan bli bra, kommer att bli mer spännande att gå in och kolla hur hästen har tränat varje dag de första 2 veckorna och det kommer att vara direkt avgörande för hur bra hästen blir.

Håller med om att det i dagsläget är lite för få hästar i stallet.Räcker ju att man skaffar ett föl för att bara kunna tävla med max tre hästar. Vi kommer förmodligen att höja gränsen inom de närmaste dagarna.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-07-26 15:09:52

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker det blir helt fel att höja gränsen inom några dagar. Det är en stor förändring som kommer att kunna slå hårt. Många stall - inkl mig - har satsat hårt på att ha max fem hästar gällande ekonomin. Ska man göra - enligt mitt tycke - större förändringar ska det annonseras ut ett par månader i förväg så man hinner lägga om taktik ifall man nu vill det.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-07-26 22:24:26 Edited(1): 2007-07-26 22:27:08 Answer to: "Jag tycker det blir helt fel att höja gränsen inom några dagar. Det är "

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Nä, kör hårt det enda raka är att ändra på en gång mens det är få stall, det är ju inget stall som tjänat några stora pengar än, det kan jag skriva under på som ligger 2a i penningligan över inkört, jag har ändå bränt det mesta på dåliga unghästar god mat och rostiga hästskor.
Vi har ju förövrigt röstat om det, och en överväldigande majoritet ville ha fler boxar
Reply
Posted: 2007-07-28 06:32:47

Became a member: 
Forum posts:
Ændringar som innebær enorma førdelar før vissa ska inte genomføras direkt enligt mig.

Varje stor ændring innebær en før stor taktikomlæggning før att man ska tåla det ekonomiskt anser jag. Dæremot kan man planera en ny taktik ifall man får ett tag på sig.

Jag har inte råd att ha fler hæstar æn vad jag har i dag och folk som har det kommer att få enorm førdel av att kunna ha ett større stall.

Jag anser att vi måste vænta med detta!
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-07-28 11:41:49 Answer to: "Ændringar som innebær enorma førdelar før vissa ska inte genomføras di"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Då kanske man kan dela ut 1 miljon till alla stall att köpa fler hästar för, jag tror alla problem kan lösas, och som sagt det är inte många stall som har mycket pengar ännu i spelet. Men fler hästar behövs snarast och en ekonomisk stimulans till alla tillsammans med fler hästar skulle kanske sätta fart på auktionen med.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-04 02:32:37

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Jag skulle vilja betäcka ett sto, och sen vill jag ha en plats ledig för att kunna bjuda på auktionen. Då kan jag bara starta 2 hästar, det är ju inget kul, öka hästantalet direkt tycker jag.
Reply
[ 1 ]