Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Norrland VS Övriga Sverige

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2008-01-26 00:29:38

Became a member: 
Forum posts:
Nijo.. Förstår att du inte menar ordagrannt med ponnytrav. Men jag tycker att använder man sådant ordval, så sågar man lite grovt..

För det är att göra "skämt" av hästägare/tränare i norr, som sliter hund & som jag personligen tycker gör att sjuhelvetes jobb som håller travet vid liv här uppe trots betydligt sämre föruttsättningar (pengamässigt & ofta väderförhållande mässigt) gör att man gärna vill bli en aning "julelak".

Och visst jag ska vara ärlig & hålla med om att generellt så håller Norrlands kusarna lite sämre klass. Men jag köper inte att de är såå "mycket" sämre ala ponnysnacket..

Om jag inte har fel så var det väl en Bergsåkershäst som tjänade mest pengar ifjol. Adrian Chip. Kan ha fel så då får ni såga mig
Reply
Nijo Posted: 2008-01-26 00:40:21

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
haha, gjorde han nog, tjänade mest adrian chip, borde ha blivit årets häst enligt mig......

men största skillnaden mellan norrland och södra sverige är ju antalet proffstänare mot amatörtränare......norrland har väldigt många amatörtränare och man får ju hoppas att dem sysslar med det för att dem tycker om det som en hobby. Så har det i alla falla själv varit inom min egen familj, inte många år som vi gick plus, går man inte minus så är allt annat en bonus.....

all respekt för alla tränare inom travet, särskilt för dem i norrland med sämre förutsättningar, helt klart. Dock kvarstår det faktum att klassen på loppen är sämre där uppe......hört att det finns snö där på vintern? något som vi aldrig får uppleva .....dock inte fy skam att träna hästarna i pulssnön, är ju som sanden här nere......
Reply
Posted: 2008-01-27 20:04:29

Became a member: 
Forum posts:
Spelar det någon roll vad det är för klass på loppen eller var de tävlas?
Det är ju upp till oss spelare att ta med sånt i beräkningarna när vi gör våra system. Att bråka om varför någon landsdel skulle ha bättre banor eller startfält är ju dagisnivå. Det är ju vi spelare som får anpassa oss till banorna och startfälten inte tvärtom. Ni som inte gillar alla banor eller hästar, skit i att spela när loppen går där då!
Reply
1   [ 2 ]