1
[ 2
]
|
hogan
|
Posted: 2010-10-26 18:37:58
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Cocktail....jag pratade inte ens om dig...men du kanske har lite svårt med läsa...du kan ju börja med att sätta ut punkter när du skriver och andas mellan raderna, för du har ju totalt missförstått det jag skrivit totalt....mer än så bemödar jag mig inte ens att säga. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 18:44:05 Edited(2): 2010-10-26 18:47:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Samma här Coktail Jet. Bryr mig ärligt talat inte så mycket om ditt lilla rookiestall. Ett rookiestall som inte ens läser igenom inlägg innan man svarar känns inte som något jag vill lägga så mycket energi på. Jag skulle däremot gärna bry mig om du var en trevlig ny spelare som ställer lite frågor eller visar lite sympatisk attityd. Då hjälper jag gärna till med lite tips o råd. Du är välkommen då
Kolla igenom tråden en gång till. Mer andra lite tveksamma affärer genom åren, men förhoppninsvis har det inget med dig att göra 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-10-26 18:52:48
|
|
PuchMaxarN....jag kan hålla med om att jag inte heller är FÖR mer striktare regler, det var bara lite bollplank, men ideen om att ändra för nyöppnade stall som varit verksamma under en timme är väl inte såå tokig, ett max köp för dessa skulle ju vara jättebra för att få bort dessa som startar om hela tiden och bemödar sig att lägga hela slanten på EN häst....och samtidigt skulle dom bli tvugna att lära sig den normala vägen att växa succesivt som alla fått gjort, finns utrymme ändå för smarta saker då men man skulle få bort dessa skumma köp och även de "så kallade" tillfälligheterna, att det nu skulle vara en bulvan som köper vissa stalls hästar som läggs ut för överpriser, för det är ju nästan alltid till 99% nyöppnade stall som köper dessa hästar som knappt är värda 1/4 del av priserna man ser ibland.....så där skulle man kunna lägga in en spärr väldigt enkelt och samtidigt få bort dessa....för nyöppnade stall skall inte kunna lägga hela startkapitalet på EN häst, det är inte bra för ngn, gynnar bara säljaren. Lät det bättre kanske.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 18:53:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
För övrigt PuchMaxarn så har jag anmält flera kakan-affärer tidigare, och har även anmält den här. Som du säger både meddelanen och budgivning m.m går ju att konstuera. Men jag ligger lite lägre då. Svårare att säga något säkert i såna fall.
Vill ändå hoppas på att kakan lärt sig något, men som sagt...många tillfälligheter och "råkar bli så" är det, så jag kan inte säga att jag är helt övertygad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 18:54:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag är inte inblandad i något så ni kan be eriksson ta en djup koll, han får nog inget fram av värde 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-10-26 18:55:28
|
|
Tack Perra!! 
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2010-10-26 18:59:27  Samma här Coktail Jet. Bryr mig ärligt talat inte så mycket om ditt lilla rookiestall. Jag skulle däremot gärna bry mig om du var en trevlig ny spelare som ställer lite frågor eller visar lite sympatisk attityd. Då hjälper jag jättegväldigt ärna till med lite tips o råd.
Ett rookiestall däremot som inte ens läser igenom inlägg innan man svara känns inte som något jag lägger så mycket energi på.
Kolla igenom tråden en gång till. Då kommer du se att det här är en tråd som handlade om något helt annat, om något som pågått långt innan ditt lilla stall kom till 
Answer to: "Samma här Coktail Jet. Bryr mig ärligt talat inte så mycket"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
Yikes, coktailjet1, du måste vaknat på fel sida. Dina 2 första inlägg i forumet är att skrika åt folk som kommenterar ett problem som funnits en lång tid. Det som överraskar är att du sätter taggarna så hårt ut istället för att skriva att "Jag ville verkligen ha hästen och är ny här så jag vet ännu inte hur man gör för att få bästa starten på stallet".
Antingen har du funnits här i andra stall tidigare och känner till spelet en del, antingen är du väldigt ung (vilket versalerna antyder) och inte kanske bryr dig om hur spelet funkar, eller så har du bara lite aggresionsproblem.
Hur som helst så kommer du finna att folk är mer öppna och hjälpsamma om man visar trevlig anda.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-26 19:12:49  PuchMaxarN....jag kan hålla med om att jag inte heller är FÖR mer striktare regler, det var bara lite bollplank, men ideen om att ändra för nyöppnade stall som varit verksamma under en timme är väl inte såå tokig, ett max köp för dessa skulle ju vara jättebra för att få bort dessa som startar om hela tiden och bemödar sig att lägga hela slanten på EN häst....och samtidigt skulle dom bli tvugna att lära sig den normala vägen att växa succesivt som alla fått gjort, finns utrymme ändå för smarta saker då men man skulle få bort dessa skumma köp och även de "så kallade" tillfälligheterna, att det nu skulle vara en bulvan som köper vissa stalls hästar som läggs ut för överpriser, för det är ju nästan alltid till 99% nyöppnade stall som köper dessa hästar som knappt är värda 1/4 del av priserna man ser ibland.....så där skulle man kunna lägga in en spärr väldigt enkelt och samtidigt få bort dessa....för nyöppnade stall skall inte kunna lägga hela startkapitalet på EN häst, det är inte bra för ngn, gynnar bara säljaren. Lät det bättre kanske.... 
Answer to: "PuchMaxarN....jag kan hålla med om att jag inte heller är FÖ"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Jo den idén är jag med på Hogan. Kanske även att man när man registrerar, måste aktivera sitt konto via sms eller något. Man skriver sitt mobilnummer, får sedan ett sms och måste fylla i koden. Borde inte vara så svårt att fixa? Många forum och hemsidor använder ju den funktionen. Det borde hålla en hel del oseriösa stall borta, kan man hoppas i alla fall...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 20:02:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
men snälla ni som tror att jag fuskar jag såg binary i börsen o köpte för jag gillade den hästen kanske bäst att sluta spelet när alla e sånna hejdå
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-26 20:07:48  men snälla ni som tror att jag fuskar jag såg binary i börsen o köpte för jag gillade den hästen kanske bäst att sluta spelet när alla e sånna hejdå
Answer to: "men snälla ni som tror att jag fuskar jag såg binary i börs"
|
|
Cha cha!..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 20:08:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
MEN JAG SKITER VAD NI ALLA SÄGER JAG FUSKAR INTE DE VET JAG BÄST INTE NI TRO NI VAD NI VILL JAG FÅR VARA I FRED NU ELLER?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-27 07:01:42  Jo den idén är jag med på Hogan. Kanske även att man när man registrerar, måste aktivera sitt konto via sms eller något. Man skriver sitt mobilnummer, får sedan ett sms och måste fylla i koden. Borde inte vara så svårt att fixa? Många forum och hemsidor använder ju den funktionen. Det borde hålla en hel del oseriösa stall borta, kan man hoppas i alla fall...
Answer to: "Jo den idén är jag med på Hogan. Kanske även att man"
|
Became a member:
Forum posts:
|
En bra idé att ta en kostnad på ca 20-50 kr för då är det inte många som har lust att starta många stall tror jag 
Skulle nog få bort en hel del fuskare  ....
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2010-10-27 12:32:11  En bra idé att ta en kostnad på ca 20-50 kr för då är det inte många som har lust att starta många stall tror jag 
Skulle nog få bort en hel del fuskare  ....
Answer to: "En bra idé att ta en kostnad på ca 20-50 kr för då "
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
Mmm, en bra och rimlig lösning tycker jag skulle kunna vara att det blev en betalsajt som kostade runt 100-200 kr om året, 3 etapper alltså (typ som hattrick har), borde inte vara svårt att skapa ett payson konto eller liknande och få det att fungera. Inte så kul att betala 100 kr per stall bara för att fuska i ett onlinespel.
Problemet som gör att detta inte satts i effekt redan är nog att Eriksson har gått ut med både att han har enorm tidsbrist till att sköta sidan så allt fungerar perfekt samt att han även deklarerat intresse att göra sig av med sidan. Nu har han på senare tid verkligen gjort mängder av bra uppdateringar och man har fått känna att sidan går framåt vilket är toppen. Fortsätter det på detta vis finns det klara förhoppningar om lösning på detta problem i framtiden.
Men som sagt tror jag Eriksson känner att han inte kan börja köra sajten som betalsajt då det kräver att han mer utvecklar sajten som ett jobb (vilket vi ju då skulle kräva iom att vi betalar för tjänsten) och det kan han inte nu garantera.
Skulle det komma till en betalsajt så småningom så har jag iaf inga problem att börja betala 100-200 per år då detta är ett mycket roligt tidsfördriv.
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2010-10-27 14:23:41 Edited(1): 2010-10-27 14:24:41
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Samtidigt så skulle Eriksson tjäna en slant och bli motiverad till att uppdatera spelet och fortsätta ha det uppe. Så JontePumas förslag har jag inget emot.
De av oss som var med på travspelet Sulky minns ju hur det slutade.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-27 16:00:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker inte att man ska göra travzonen till en betalsajt, däremot tycker jag att alla borde byta namn på sina hästar, för att visa att man är nöjd med spelet. För mig får det gärna fungera lite som dricks.
Man är inte tvingad att betala, men man gör det av princip.
det kan gärna stå på stallets framsida, ex: Stall Hultman har skänkt 100 kr genom att byta namn på sina hästar.
Är jag helt ute och cyklar?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-27 18:50:50  Tycker inte att man ska göra travzonen till en betalsajt, däremot tycker jag att alla borde byta namn på sina hästar, för att visa att man är nöjd med spelet. För mig får det gärna fungera lite som dricks.
Man är inte tvingad att betala, men man gör det av princip.
det kan gärna stå på stallets framsida, ex: Stall Hultman har skänkt 100 kr genom att byta namn på sina hästar.
Är jag helt ute och cyklar?
Answer to: "Tycker inte att man ska göra travzonen till en betalsajt, däremot"
|
|
Nja, det håller ju inte bort fuskarna, utan är bara en instinkt för en själv att man är med och stödjer sidans utveckling. Det som verkligen behövs är ett införande av någon form av betalning, helt klart. Så vi får bort alla jävla fuskare asså. Annars är jag ganska säker på att folk inte kommer stå ut till slut, däribland även jag själv.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-10-27 19:44:51  Nja, det håller ju inte bort fuskarna, utan är bara en instinkt för en själv att man är med och stödjer sidans utveckling. Det som verkligen behövs är ett införande av någon form av betalning, helt klart. Så vi får bort alla jävla fuskare asså. Annars är jag ganska säker på att folk inte kommer stå ut till slut, däribland även jag själv.
Answer to: "Nja, det håller ju inte bort fuskarna, utan är bara en instinkt "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag har varit inne på det tidigare och är det ännu. Inför en SMS-bekräftelse som kostar en 10:a eller 20:a när man aktiverar sitt stall vilket måste göra inom 2 veckor. Alltså har man 2 veckors prövotid sen betalar man och kan då börja spela på allvar. Alltså, handla på börsen, avla på andras hingstar, samt säkert en del andra saker. På detta viset blir det ingen kostnad som är något att bråka om MEN avsevärt jobbigare att börja fixa mobilnr för att fuska än e-mailadresser. Givetvis ska det bara gå ha ett stall per mobil.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-10-27 19:47:13
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Detta går att införa nu också att gamla stall måste aktiveras om. Alltså alla stall får ett mejl om att stallet måste aktiveras och om detta inte görs så går det inte handla på börsen osv. Samt att stall som inte använts/loggats in på under en period av 1-2 månader skall deletas, alternativt måste aktiveras om.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-27 19:55:08  Detta går att införa nu också att gamla stall måste aktiveras om. Alltså alla stall får ett mejl om att stallet måste aktiveras och om detta inte görs så går det inte handla på börsen osv. Samt att stall som inte använts/loggats in på under en period av 1-2 månader skall deletas, alternativt måste aktiveras om.
Answer to: "Detta går att införa nu också att gamla stall måste "
|
|
Fruktansvärt bra idéer!! För vidare direkt till Eriksson, annars gör jag det!!
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-28 20:02:58
|
|