Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Stamen ?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
giron Posted: 2010-07-26 20:54:26
261
Stall Giron
Örebro

Became a member: 2010-04-10
Forum posts: 394
Är nyfiken på hur mycket och OM stamen har någon betydelse på hästarna ??
Har ett "föl" som har en mamma som vunnit storlopp och pappa som varit en topp häst !

Gör detta att hästan får större chans att bli bättre ???

OM man skulle ta ett sto med samma medelvärde och hingsten lika så , men som är IKKE vinnare ??? blir då chansen samma eller ??

Hoppas ni fattar vad jag menar ?
Reply
Posted: 2010-08-08 16:38:58

Became a member: 
Forum posts:
jag är faktist ochså lite intreserad av just det där, men så som jag har märkt så är det ganska slumpartat har haft några föl efter en mycket bra hingst och en ganska bra sto som blivit skräp men sen har jag haft några föl med ok pappa och dålig mamma som visat sig vara jätte bra både vinnarskalle mässigt och i medelvärde har kollat många föl som har mamma och pappa med skyhöga medelvärden men endå har dem själv ärvt dålig medelvärde och så föl med dålig mamma/pappa får jätte bra medelvärde och vinnarskalle så jag ser det som ganska slumpartat till en viss fördel åt fölen med bra mamma/pappa medel och vinnar skalle mässigt.
Reply
[ 1 ]