1
2
[ 3
]
|
|
Posted: 2010-05-16 16:06:57  Fälla och fälla, hästen var överlägset bäst i loppet och förlorade med en nos, hade vunnit enkelt om Örjan inte var inne i sin äckliga super-svacka. Men man skulle förstås inte ha spikat Örjan, det kan jag hålla med om.
Answer to: "Fälla och fälla, hästen var överlägset bäst i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RANO
|
Allt var fel.
Hårt lopp innanför västen - resan - övernattning - ny kusk allt talade för förlust.
Bästa hästen får ju inte alltid vinna,det såg vi ju på Åby senast när Vanessa var klart bäst men ändå så var det en pissråtta som slog henne på OS.
Enligt media var det en straff spark,Enligt media så var det spet o slut....
Som media målade upp hästen så skulle den bara vunnit detta loppet hur lätt som helst.
Bara att erkänna att man blir påverkad av media, mer än vad man tror.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-16 16:59:53  Allt var fel.
Hårt lopp innanför västen - resan - övernattning - ny kusk allt talade för förlust.
Bästa hästen får ju inte alltid vinna,det såg vi ju på Åby senast när Vanessa var klart bäst men ändå så var det en pissråtta som slog henne på OS.
Enligt media var det en straff spark,Enligt media så var det spet o slut....
Som media målade upp hästen så skulle den bara vunnit detta loppet hur lätt som helst.
Bara att erkänna att man blir påverkad av media, mer än vad man tror.
Answer to: "Allt var fel.
Hårt lopp innanför västen - resan - öve"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, FRENCH EXPRESS
|
Nja, jag är inte helt överens med dig.
Såhär i efterhand kan man givetvis säga att det var fel att spika eftersom hästen förlorade, men alla mina analyser stämde förutom att Rakas var bättre än väntat. Att han skulle springa 12.4/2140 från spets trodde jag aldrig.
Men French Express var lika bra som man kunde vänta efter att ha sett senaste starten, samt den gången han vann på 12.8 över aktuell distans. Media hade inget med saken att göra för min del, förutom Eriks uttalande i "vass eller kass" möjligtvis.
Tyvärr intalar jag mig fortfarande att Örjan är en bra kusk, men det får man nog släppa nu.
Men jag förstår hur du resonerar och om man jämför streckprocenten med den vinstchans han hade på förhand kan jag hålla med om att han var överstreckad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-16 20:02:01  Nja, jag är inte helt överens med dig.
Såhär i efterhand kan man givetvis säga att det var fel att spika eftersom hästen förlorade, men alla mina analyser stämde förutom att Rakas var bättre än väntat. Att han skulle springa 12.4/2140 från spets trodde jag aldrig.
Men French Express var lika bra som man kunde vänta efter att ha sett senaste starten, samt den gången han vann på 12.8 över aktuell distans. Media hade inget med saken att göra för min del, förutom Eriks uttalande i "vass eller kass" möjligtvis.
Tyvärr intalar jag mig fortfarande att Örjan är en bra kusk, men det får man nog släppa nu.
Men jag förstår hur du resonerar och om man jämför streckprocenten med den vinstchans han hade på förhand kan jag hålla med om att han var överstreckad.
Answer to: "Nja, jag är inte helt överens med dig.
Såhär i efter"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RANO
|
Rakas barfota = helt annan häst.
Men håller med dig att rakas var klart bra - men som media blåst upp french express så skulle han ju bara svepa allt o alla.
Måste ju hålla med om att den blåstes upp rejält o med tanke på att INGEN visste så mycket om hästen gör den till en 73%are det är sjukt.
Kan ju jämföras med Triton som var en 78%are.
Örjan är bra men har sina svackor som alla andra - he be back!
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|