Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Örebro 2010-05-01
V75-5 Enoch Karlssons Minne - Stoeliten. Dagens Flex - en enklare Trio!
6. VANESSA DU LING 64% 18
Goop Björn
10. DEBBIE BRODDA 23% 41
Adielsson Erik
5. FLEA SOUTHWIND 14% 72
Lennartsson Per
1. BRING ME LUCK U.S. 8% 142
Persson Stefan
2. PAPER MOON 8% 106
Kihlström Örjan
11. HOITY TOITY FACE 6% 124
Karlsson Jenny J
4. PRIMA STELLA 2% 484
Söderkvist Stefan
7. HIGH HOPE FACE 2% 516
Takter Johnny
3. FANCY VACATION 1% 982
Untersteiner Johan
8. ESTEPONA 1% 513
Kontio Jorma
9. MUSCLES G.T. 1% 999
Mikkelborg Olav
12. NURSERY RHYME 1% 0
Svanstedt Åke

Senast uppdaterad: 2010-05-01 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Örebro
V75-2 Örebro
V75-3 Örebro
V75-4 Örebro
V75-5 Örebro
V75-6 Örebro
V75-7 Örebro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-5 Örebro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2010-05-01 22:25:13 Answer to: "Walmann har tidigare sagt att han inte vill att Paper Moon ska köras i"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

Walmann har tidigare sagt att han inte vill att Paper Moon ska köras i ledningen, och då har det handlat om 1640 meter

Det kan ju faktiskt vara som så att Örjan ville ladda en bit för att hålla ute Prima Stella och helst försöka komma förbi Bring Me luck för att sedan kunna släppa till Vanessa om hon skulle komma tidigt. Nu så blev hon lite för hetsig och när Debbie kom upp utvändigt tog hon i ännu mer och Örjan kunde/ville inte ta hårdare i henne. Det är alltid bättre att hitta ner på innerspår för även om du sitter i andraspår direkt så fegar du lite så säger det vips så har ett par tre hästar flugit förbi dig och du sitter likt förbannat först i andraspår vilket knappast hade varit idealt för henne. Visst var det inte en optimal styrning men ibland så utvecklas ju loppen inte riktigt som man trott och hade Örjan kommit förbi Bring Me luck lite lättare och Paper hade varit lite mer reglerbar och Vanessa hade hade laddats framåt direkt så hade han kunnat släppa till henne och kanske varit 2:a och så hade han maximerat hästens förstjänstmöjligheter i det loppet.....
Reply
Posted: 2010-05-01 23:07:04

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DEBBIE BRODDA

och Örjan kunde/ville inte ta hårdare i henne

Sittkissare som Örjan kanske inte ska köra heta hästar då? Om han inte kan reglera dom. Pinsamt.

Han körde bort hästen totalt.

Men men.. hade väl varit av underordnad betydelse, han hade nog lyckats torska till det på något sätt ändå.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-02 00:57:41 Answer to: "och Örjan kunde/ville inte ta hårdare i henne "

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 6, VANESSA DU LING
Hehe, nej just det, det är bara Örjan som inte klarar av att lugna ner heta hästar.. Den var bra.

Såhär sa Walmann efter loppet: "Hon blev alldeles för het i ledningen. Tanken var att testa där, men föll på det."

Låter som att han har gett Örjan instruktioner om att han kunde testa att köra i spets sålänge ingen kom upp och tokpressade.

Ja, Örjan kör dåligt, men detta var inget anmärkningsvärt tycker jag. En helt vanlig travsituation.
Reply
Posted: 2010-05-02 08:48:36 Answer to: "Hehe, nej just det, det är bara Örjan som inte klarar av att lugn"
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DEBBIE BRODDA

Ja, Örjan kör dåligt, men detta var inget anmärkningsvärt tycker jag. En helt vanlig travsituation.

Det håller jag iofs med om..
Örjans svacka är bestående..

Kan dock inte se storheten i Björn, gillar inte körstilen.
Reply
tommie Posted: 2010-05-02 16:30:55 Answer to: "Ja, Örjan kör dåligt, men detta var inget anmär"
223
Benny
Eskilstuna

Forum posts: 5430
Vad är det du inte gillar med Björns körstil? Du brukar ju gilla kuskar som får bra fart på hästarna och jobbar hårt i slutstriderna..
Reply
Posted: 2010-05-02 16:48:31 Answer to: "Vad är det du inte gillar med Björns körstil? Du brukar ju g"
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DEBBIE BRODDA
Jag gillar kuskar som driver. Björns drivning är inte vacker med gungandet osv, men framförallt så ogillar jag hans tömningar, alla hästar får alltid gå stenhårt.

Tycker Erik är mer flexibel.
Men alltså, Björn som kusk tycker jag är bra. Men inte utopisk.
Reply
tommie Posted: 2010-05-02 17:06:37 Answer to: "Jag gillar kuskar som driver. Björns drivning är inte vacker med "
223
Benny
Eskilstuna

Bra svar! Själv gillar jag att han alltid tömmer hästarna för då får alltid hästen chansen när jag spelat på hästen han kör. Förlorar dom då så är det för att jag tippat dåligt. Värsta som finns är när hästen jag spelat förlorar och går i mål me krafter kvar.
Reply
Soberano Posted: 2010-05-02 17:12:48 Answer to: "Bra svar! Själv gillar jag att han alltid tömmer hästarna f&"

Forum posts: 7100

Själv gillar jag att han alltid tömmer hästarna för då får alltid hästen chansen när jag spelat på hästen han kör. Förlorar dom då så är det för att jag tippat dåligt

Jag måste faktiskt säga att jag inte håller med om det riktigt. Att ge hästen chansen är ju inte samma sak som att köra offensivt. Att ge hästen chansen är ju att ge den det lopp den behöver för att kunna vinna, inte att bli trött. Bara för att en häst fastnar med krafter kvar innebär det ju inte han vunnit om han fått gå först i tredjespår,i dödens,i spets eller något annat mer offensivt upplägg.

Om du tänker på det sättet så kan du ju bara tippa hästar som garanterat vinner oavsett löpningsförlopp och de hästarna är ju inte så många.

Jag gillar också Erik bättre. Tycker att han är överlägsen på att välja rätt taktik utifrån hästen han kör.
Reply
Posted: 2010-05-02 17:26:28

Became a member: 
Forum posts:
Erik är en mästare på att bedöma tempo också. Det roliga är väl att Hans fick betala hästägare för att Erik skulle få chansen. Haha och nu är han troligtvis Sveriges bästa kusk. Så kan det gå.
Reply
Posted: 2010-05-02 18:05:43 Answer to: "Själv gillar jag att han alltid tömmer hästarna f&oum"

Became a member: 
Forum posts:
klockren kommentar soberano, du kan dina saker tillskillnad från tommy
Reply
tommie Posted: 2010-05-02 18:14:25 Answer to: "Själv gillar jag att han alltid tömmer hästarna f&oum"
223
Benny
Eskilstuna

Sant som du skriver. Jag formulerade mej lite dåligt. Inte direkt så att jag tycker att att Örjan gjorde rätt som tömde Paper Moon tex utan det va ju bara hjärndött, eller Jormas styrning i sista med Ladies Man... Men jag tror att du förstår principen. Att jag tycker att det värsta som finns är när hästen jag spelat går i mål med vinst krafter tex för att kusken inte attackerar 500 kvar utan chansar invändigt istället.. Det va typ sådana saker jag menar... Sorry att jag formulerade mig dåligt.
Reply
1   2   [ 3 ]